Foorumit

Raportointi - Sinne ja takaisin, sekä muuta moderaattorien toiminnasta
Created by: Anonymous Created on: 2006-05-15 19:00:29 Read times: 189101
Pages: 1   2   3   4   5   6   [7]   8   9   10   29   30   31   32  
Joska
PePo



Date: 2006-12-06 01:08:38
Edited: 2006-12-22 19:27:04

Modeja ei välttämättä aina ole käytettävissä. Kuten tässä topicissa aikaisemmin on jo todettu, hekin ovat vain pelaajia, eli heillä voi olla samanlailla peli kesken kuin sinulla.

Toinen asia on se, että kyllä se yksi report riittää. Viittä on turha lähettää, se saattaa tuottaa itsellesi vain harmia. Eiköhän tuo report huomata kyllä.

Tällaista vaan sattuu, sille ei voi mitään. Jotkut kokevat vastaavaa, ettei heidän reporteista ole hyötyä ja sanovat että "tämä systeemi on syvältä". Silloin tulee kuitenkin miettiä asiaa kokonaisuutena ja puntaroida vähän entistä ja nykyistä systeemiä. Kyllä tämä kickin voittaa.

Tämäkin on vain yksi tapaus, ja paljon enemmän on noita hyviä kokemuksia. Tuppaa vain olemaan niin, että niistä huonoista tapauksista kerrotaan täällä paljon enempi.

Vielä eräs seikka, mikä on hyvä ottaa huomioon: Yhtenä, ja tekstistäsi päätellen aika suurena osana oli myös "vineeminen", josta käytit toista sanaa. Tätä varten on myös /ignore -toiminto, se tehoaa eikä näitä ärsyttäviä pelaajia tarvitse kuunnella.


Edit:

Heh, tässä pitää lisätä sen verran, että eräs henkilö tämän viestin jälkeen kun puhui siitä, kuinka jotkut nuoleskelisivat Joukon öshöpöshöä antamalla hänelle +5 hänen viestistään, tai viesteistään. Tuo viesti poistettiin sen huonon kielenkäytön takia, mutta silti tahtoisin kysyä, mitä ihmettä niistä plussista hyötyy tuo forummode?

Kuvitellaanpa, että forummode antaa Joukolle +1. Okei.. "Siinähän se plussa. Komea on.. Hieno muuten tuo vihreä, tuo kivasti pirteyttä elämään". Eij, mitäs tuo forummode siitä hyötyy? Ei kerrassaan mitään. Entä Jouko? "Jahuuu!! Sain plus!", tai "Voi kiitos plussista". Heh, eijei. Jos Joukoa "nuoleskellaan" antamalla hänelle plussaa viesteistä, se ikään kuin tarkoittaisi, että Jouko haluaisi tai tarvitsisi noita plussia.

Keitä varten nuo plussat sitten ovat?

Aaa, ja nyt sytyttää lamppu! Nehän ovat juuri sinua, lukijaa varten! Niiden avulla lukija voi helposti erotella topicceja ja viestejä. Nuo plussat ikään kuin kertovat meille, mikä viesti erityisesti kannattaa lukea. "Kappas, tuossapa +2, lukasenpas ainakin tuon". Kyllä, ja viestin luettua huomaamme, että tekstissä todellakin oli jotain, mikä kannatti lukea.

Viesti, joka poistettiin ja johon viittasin, otti esimerkiksi tuon Joukon viestin ensimmäisellä sivulla. Mitäpä sanoisit siitä, kannattiko se lukea?

Kyllä se vain kannatti, kuten aloitusviestikin, joka selventää monille paljon nykyisestä /report -systeemistä. Myös Joukon viesti oli hyvänä esimerkkinä käyttäytymisestä reportin suhteen. Totta kai plussat semmosille, jotta monet lukisi.

Anonymous
-3


Date: 2006-12-08 19:15:27
Edited: 2006-12-08 23:36:47
tää on jo varmaan kaikkien pitänyt sanoa , että noi miinusten / plussien
jakajat NUOLEVAT joukon persettä , ja syvältä .. mitä toiki oli , jouko kertoo pari "turhaa" reporttia ja samantien kilahtaa +5 .. umm nam! tosi hauskaa !! otan ny vielä poskeen GJ.


edit: 1 kirosana :S naxnax

Anonymous
-3


Date: 2006-12-08 23:35:32
Edited: 2006-12-10 13:51:10
miks toi on tollanen ruskehtava :DDD meni yli vähä kyl

edit: kato ny , ku jotain sanoo joukosta ni mode vetäsee herneen nenää ja alkaa jakelee miinuksia .. lol Sad
Anonymous



Date: 2006-12-18 19:18:51
Edited: 2006-12-18 19:19:10
Entäs mitä silloin kun moderaattori on antanut sinulle mutet aiheettomasti? En tarkoita mitään 10 minuutin muteja, vaan pidempiä, jopa päiviä kestäviä muteja.
      Itsekkin olen tälläiset saanut. Olen ATK-tunnilla saanut työni tehtyä ja mennyt pelaamaan kiekkoa. Samalla ATK-tunnilla ollut oppilas oli tehnyt nimimerkkiäni muistuttavan nimen, Hocico2:sen.
Ja regeihin mennessäni, tämä kyseinen henkilö ilmaantuu vastustajien puolelle tehden omareita, peeloillen, haukkuen kanssapelaajia, ja floodaten. 5 päivän mutethan tästä hänelle rapsahti, ja samaten minulle!
Kyllähän minä sen ymmärrän, että kun hocico2 muistuttaa kakkosnimimerkkini mahdollista nimeä ja vieläpä tyyppi on samalta osoitteelta, niin mode laskee päässään 1+1=2. Mutta kai mode huomaa että samalta osoitteelta löytyy myös koko muun koulun kiekon pelaajat lisäkseni, niin eihän ne kaikki nickit voi olla minun?
      Elikkä miten tälläiset tilanteet voitaisiin vältää? Voisiko kenties joku samassa huoneessa pelaaja todistaa, ettei vääryyttä tapauksessa ole päässyt tapahtumaan?
Anonymous
-3


Date: 2006-12-18 19:48:18
Hocico wrote:
Entäs mitä silloin kun moderaattori on antanut sinulle mutet aiheettomasti? En tarkoita mitään 10 minuutin muteja, vaan pidempiä, jopa päiviä kestäviä muteja.
      Itsekkin olen tälläiset saanut. Olen ATK-tunnilla saanut työni tehtyä ja mennyt pelaamaan kiekkoa. Samalla ATK-tunnilla ollut oppilas oli tehnyt nimimerkkiäni muistuttavan nimen, Hocico2:sen.
Ja regeihin mennessäni, tämä kyseinen henkilö ilmaantuu vastustajien puolelle tehden omareita, peeloillen, haukkuen kanssapelaajia, ja floodaten. 5 päivän mutethan tästä hänelle rapsahti, ja samaten minulle!
Kyllähän minä sen ymmärrän, että kun hocico2 muistuttaa kakkosnimimerkkini mahdollista nimeä ja vieläpä tyyppi on samalta osoitteelta, niin mode laskee päässään 1+1=2. Mutta kai mode huomaa että samalta osoitteelta löytyy myös koko muun koulun kiekon pelaajat lisäkseni, niin eihän ne kaikki nickit voi olla minun?
      Elikkä miten tälläiset tilanteet voitaisiin vältää? Voisiko kenties joku samassa huoneessa pelaaja todistaa, ettei vääryyttä tapauksessa ole päässyt tapahtumaan?



Eihän tässä ole mitään perusteita antaa sulle muteja, otat joukoon yhteyttä niin eiköhän asia ole korjattu. MIkäli Jouko on eri mieltä saat kk mutet vielä kaupan päälle.
Anonymous



Date: 2006-12-22 19:00:41
Jos saan satunnaisesta kiroilusta foorumibännit ja kahdesta muiden pelaajien siteeraamisesta vapaassa tekstissä vapaa teksti -pännit ja huikean hauskasta reportista (/report wittu x on h0mo tekee omareita || kyl se väärään päähän pelas) päivän mutet, tekee mieli sanoa pari valittua sanaa. Mutta en melkeinkään uskalla sanoa, koska en mä taho lisää banneja ja rajoituksia.

Vaadin ja aion saada selityksen molempiin tapauksiin! Miksi tekemäni aihe, joka oli suunnilleen ylläoleva kappale, poistettiin? Miksi sain foorumibännit niin kevyesti? Miksi sain vapaa teksti -bännit? Ei kai vaan ollut mode-setä väsynyt kun heitti päivän mutet - "Jaaha, taas joku heittää turhaa läppää rudolf ei osaa tms."? Ei kai? Luulis täällä olevan edes jonkinlainen sananvapaus. Njää, ei kyl jaksais tällee, mut kun keittää niin keittää.
Joska
PePo



Date: 2006-12-22 19:16:05
Edited: 2006-12-22 19:20:16
OKCAHA wrote:
Jos saan satunnaisesta kiroilusta foorumibännit ja kahdesta muiden pelaajien siteeraamisesta vapaassa tekstissä vapaa teksti -pännit ja huikean hauskasta reportista (/report wittu x on h0mo tekee omareita || kyl se väärään päähän pelas) päivän mutet, tekee mieli sanoa pari valittua sanaa. Mutta en melkeinkään uskalla sanoa, koska en mä taho lisää banneja ja rajoituksia.

Vaadin ja aion saada selityksen molempiin tapauksiin! Miksi tekemäni aihe, joka oli suunnilleen ylläoleva kappale, poistettiin? Miksi sain foorumibännit niin kevyesti? Miksi sain vapaa teksti -bännit? Ei kai vaan ollut mode-setä väsynyt kun heitti päivän mutet - "Jaaha, taas joku heittää turhaa läppää rudolf ei osaa tms."? Ei kai? Luulis täällä olevan edes jonkinlainen sananvapaus. Njää, ei kyl jaksais tällee, mut kun keittää niin keittää.


Heh, nyt voisit vähän miettiä.

Jos foorumeilla on yksikin kirosana, voi forummode poistaa viestin näkyvistä huonon kielenkäytön takia. Idea on, foorumilla käyttäydytään hyvin ja kielen tulee olla asiallista. "Satunnainen kiroilu", kyllä, siitä tulee ennen pitkää forumbännejä.

Toinen asia mistä mainitsit oli nuo päivän mutet. Reporttisihan oli täysin turha, vaikka olikin "tsoukki". Modet saavat varmasti muutenkin paljon turhaa reporttia, ja noista tulee antaa sanktioita. Jos päivässä 1000 pelaajaa ajattelee samoin: "pistänpä yhden vitsin reporttina", ei ei ei. Raportointi on tehty vain ja ainoastaan sen alkuperäistä tarkoitusta varten. En tiedä modejen linjauksesta, mutta en itse katsoisi tuossa mitään epäselvää. Turhaan tuosta siis valittamaan.

Vieläpä vaadit selityksen molempiin tapauksiin. Järki hooooi =)


Hocicon tapaus oli ikävä. Se on pieni ongelma, esimerkiksi juuri tuo mistä hän mainitsi, sitten myös perheen sisällä voi käydä sama juttu. Joku käyttäytyy sääntöjen vastaisesti ja muutkin saavat kärsiä. Jos niin ei tehtäisi, olisi onglemana taas se, että nämä "peeloilijat" tekisivät vaan uusia nickejä ja jatkaisivat pulailujaan. :s

Anonymous



Date: 2006-12-22 19:20:10
Edited: 2006-12-22 19:26:39
Joska wrote:

Heh, nyt voisit vähän miettiä.

Yritän!

Joska wrote:

Jos foorumeilla on yksikin kirosana, voi forummode poistaa viestin näkyvistä huonon kielenkäytön takia. Idea on, foorumilla käyttäydytään hyvin ja kielen tulee olla asiallista. "Satunnainen kiroilu", kyllä, siitä tulee ennen pitkää forumbännejä.

Fair enough, en jaksa ny kattoa paljonko mä loppujen lopuksi roskaa suollan, mutta eiköhän toi mee. Ehkä pari-kolme-viisi kirosanaa puoleen vuoteen. Aika rankka, o.

Joska wrote:

Toinen asia mistä mainitsit oli nuo päivän mutet. Reporttisihan oli täysin turha, vaikka olikin "tsoukki". Modet saavat varmasti muutenkin paljon turhaa reporttia, ja noista tulee antaa sanktioita. Jos päivässä 1000 pelaajaa ajattelee samoin: "pistänpä yhden vitsin reporttina", ei ei ei. Raportointi on tehty vain ja ainoastaan sen alkuperäistä tarkoitusta varten. En tiedä modejen linjauksesta, mutta en itse katsoisi tuossa mitään epäselvää. Turhaan tuosta siis valittamaan.


Siis, omaan päätyyn kun heppu pelaa, sinne päin myös kiekkoa lauotaan. Mitä tapahtuu kun kiekkoa lauotaan omaan maaliin ja veska ei hoida? Se jätkä teki omareita.
Joska
PePo



Date: 2006-12-22 19:25:32

OKCAHA wrote:
Siis, omaan päätyyn kun heppu pelaa, sinne päin myös kiekkoa lauotaan. Mitä tapahtuu kun kiekkoa lauotaan omaan maaliin ja veska ei hoida? Se jätkä teki omareita.


Vinkki: Tee asiallinen reportti.

Tuo minkä laitoit, on todellakin väärä tyyli raportoida. Ei reportissa yksinkertaisesti ketään tule sanoa homoksi, kamoon :D

Olisit voinut ilmaista asiasi vaikka näin: "X tekee täällä omareita".

Tuolla olisit varmasti säästynyt muteiltasi. Eli voimasanat ja muut haukkumasanat kannattaa kyllä pitää visusti sivussa.


Anonymous
-3


Date: 2006-12-24 13:31:54
lol
Anonymous



Date: 2006-12-24 14:58:09
No ei ne reportit oo näyttäny toimivan (oon kattonu onko saanu mutet)että ihansama se on tekeekö sitä vai ei, voi tietysti olla näin ku en ole mikään tunnettu että moderaattoreita ei kiinnosta sen paskan vertaa mitä minä yritän sanoa. Itse olen kyllä saanut mitä ihmeellisimmistä syistä esim joskus on vaan pelannut regissä ja sitten u have been muted jtn tälläistä.



Ps. modet turhia


-Kelam
Anonymous



Date: 2006-12-29 17:56:26
Edited: 2006-12-29 17:56:46
Gwarth wrote:


Modet eivät näy katsomossa (paitsi liittyessään huoneeseen normaalisti).


Kerran reporttasimme jostain tyypistä niin kyl Ghosty näky katsomossa ja sano "ei voida puuttua tiimin välisiin juttuihin, hoitakaa ne itse" tjsp...
Anonymous
-3


Date: 2007-01-02 14:23:19
Nedd wrote:
Ruåtsi wrote:
No, kävi näin että joukku Hc Tupakanpolttajat - IHT Venus pelissä. Vastustajan 1 pelaaja lähti tasatilanteessa. Vastustajat itse myönsivät hänen lähteneen.

Tuli siinä sitten 5-1 tilanteeseen asti tehtyä maaleja. Odotimme tietysti luovutusta, koska heillähän ei mitään mahdollisuuksia enään ollut. No vastustaja ei lähtenyt vaan pelasi aikaa ja antoi meidän tehdä mitä tahansa. Emme jaksaneet turhaan tehdä maaleja, vaan keskityin enemminkin reportin lähetykseen.

Vastustaja huuteli siellä, että naX naX ja luovuttakaa. Ensimmäisen erän jälkeen tauolla he eivät löytäneet READY-nappulaa, joten autostartille mentiin. reportia tuli lähetettyä ja uskoin että katsomossa oli ainakin jo käynyt joku. No 7. reportin jälkeen itselleni napsahti mutet 10 minuutiksi. Syy: riehuminen, Joukkuetoverin haukkuminen ja jtn että tiimipelit eivät ole modejen vastuulla.

En ollut kiroillut yhtään, enkä tietääkseni haukkunut ketään. Odotin vain, että mode tulee noukkimaan pois ajanpelaajat. Lisäksi en nyt tuosta avausviestistä onnistunut onkimaan, että oliko moderaattori oikeassa.

Haluaisin sen tietää ja lisäksi kuulla kommentit miltä kantilta kyseinen/kyseiset modet tilanteen näkivät.

kiitos että jaksoit lukea viestini, odotan vastauksia. Elämä jatkuu ja viikonloppu edessä.

-Ruåtsi-

PS. Jäähyt sucks...


Juu eihän se ruotti mitään asiattomuuksia huudellut.
Joku mode erehtyi rankasemaan viatonta 10 min muteilla.
Onneksi ei sen vakavampi mute/ban



no vittu miks ruåotsille tulee tosta bannit?!? miksei sille joukkueelle?!? ihan tyhmää toimintaa
Jii
Hc Halko



Date: 2007-01-03 20:43:11
Jo muinaisten roomalaisten aikoihin.. ei vaan, mutta reilu puoli vuotta sitten tapahtui tällaista:
  Pelasimme Halkolla teampeliä. Teimme toisessa erässä maalin, mutta vastustaja alkoi valittamaan, että olisi ollut lagimaali; vaativat hyvitysmaalia. Tähän emme tietenkään suostuneet. Valitusta jatkui koko lopun ottelun ja sen jälkeenkin. Tämähän ei ole kovin harvinaista, mutta erätauolla tuli tällainen uhkaus: "MisterX (siis moderaattori, joka näköjään nykyään on poistanut tunnuksensa) antaa teille kaikille kentällä olleille mutet, jossette tee omaria."
  Emme tästä hätkähtäneet, sillä olemme tietoisia kahden joukkueessa pelaavan moderaattorin kautta mitä he saavat tehdä, mutta myös siitä, että kyseinen henkilö todella on moderaattori. Omaria emme antaneet tehdä, tietenkään. Ottelu päättyi voittoomme ja uhittelu heidän joukkueessaan pelaavan moderaattorin, joka ei kuitenkaan ollut paikalla, tulevista toimista jatkui. Ottelu meni kuitenkin videolle, josta vastustajat pystyivät tarkastamaan, ettei maali ollut "väärin" tehty. Herjat joukkueestamme loppuivat, kuten poistui nimemme heidän mustalta listaltaan.
  Asia jäi silloin siihen, mitä nyt tietyt mielikuvat tietyistä pelaajista jäivät. He kuitenkin sanoivat valituksensa tuoksinnassa, että kyseinen moderaattori on tällaista toimintaa aiemminkin harjoittanut ja täten auttanut joukkuettansa.
  Meille asia ei ollut ongelma, sillä ei voi mutettaa neljää pelaajaa samasta joukkueesta ilman syytä. Tämä olisi varmasti tutkittu ylläpidon taholta joukkueemme moderaattorin valittaman, jos moderaattori olisi mutet antanut (mistä syystä sitten lienee tunnuksensa poistanut..)
  Yleisellä tasolla toivon, ettei tällaista ole tapahtunut, eikä tule tapahtumaan. Kaikkiin joukkueisiin ei moderaattoreita riitä, ja he voivat olla "uhrilistalla"; tietämättömyyttään uskovat toisten uhkailuihin.
  En myöskään väitä, että kyseinen moderaattori olisi muteja antanut, mutta hänen silloiset joukkuetoverinsa uhkaa surutta käyttivät hyväkseen.
Ghosty
Wanhainkodin Munkki



Date: 2007-01-05 01:39:47
Huvikseni tuon esille tällaisen aiheen ja samalla nostan tätä topicia suosta. En kyllä ole lukenut viimeaikaisia viestejä tässä topicissa, joten jos sattumalta toistan jotain turhaan, my mistake.

Mxyzptlk wrote:
Vaikka pääsääntöisesti moderointi onkin keskuudessamme hyvällä tasolla, joudun kuitenkin myöntämään pahoitellen, että saunakaverimeininki elää nähtävästi osittain moderaattorienkin keskuudessa. Ikävä kyllä näyttäisi siltä, että välillä "isot nimet" saavat armahduksen tempuista, joista nakke-97:t joutuvat rangaistuksen kärsimään. Vielä kerran pahoitteluni kiekkokansalle tällaista käytöstä harrastavista moderaattoreista.


Tämä on harmillisesti joissakin tapauksissa totta. Sekin on myös totta, että jos joku moderaattori kuitenkin rankaisee hiukan "isompaa nimeä", siitä saattaa nousta melu, mikä on nähty jo pari kertaa jopa korkeallakin tasolla. Nämä "uhreiksi" joutuneet, mutetetut pelaajat saattavat kärkkäästi haukkua moderaattoreita (ihme kyllä yleistäen) "virtuaalipippelin pidentäjiksi" ja haluavat armotta saada selville, kuka näistä "anonyymeistä" moderaattoreista on syypää. Tässä myöskin toimii saunakaverisysteemi, sillä vaikka anonyymius onkin yksi moderaattoreiden vaihtoehtoinen oikeus, nimet saattavat edellämainituissa tapauksissa levitä toisten moderaattoreiden kautta ja tahriintua syyttä. Sen takia kaikki moderaattorit eivät ehkä ole niin valmiita mutettamaan nimekkäämpiä pelaajia. Näin ei saisi olla, mutta niin se vain on..
Ghosty
Wanhainkodin Munkki



Date: 2007-01-05 13:32:30
Heinämies wrote:
Gwarth wrote:


Modet eivät näy katsomossa (paitsi liittyessään huoneeseen normaalisti).


Kerran reporttasimme jostain tyypistä niin kyl Ghosty näky katsomossa ja sano "ei voida puuttua tiimin välisiin juttuihin, hoitakaa ne itse" tjsp...


Ehkä näyin, ehkä en.. Tulin jälkeenpäin ilmoittamaan, ettei tarvitse enää reportoida asiasta, koska näkymättömänä se on hiukan pelottavaa.
Anonymous



Date: 2007-01-05 14:08:39
jouko wrote:
Jowy wrote:
Noin parisenkymmentä raporttia lähetetty publassa ja ei vielä kertaakaan ole näkynyt toimivan.

Katsotaanpa...


05.04. 16:38:51 <Jowy> apua joku novi tääl
10.04. 07:57:40 <Jowy> peelo tääl menee paitsioo kokoaja!
12.04. 13:16:37 <Jowy> joku lagaa tääl
29.04. 20:47:28 <Jowy> novi tääl paitsios kokoaja
01.05. 01:29:28 <Jowy> java45 tekee omia yrittää
01.05. 01:29:59 <Jowy> vahinko tais olla sry
09.05. 20:09:14 <Jowy> LäTTyMän henkilö tekee 1vs1 huoneen ja potkii pois jotta saisi itselle ilmaisen harjoitushuoneen.

Suunnilleen kaikki loput olivat sarjaa "PeeloX jää yksin tiimipeliin". Alkaako hahmottua, miksei ole "näyttänyt toimivan"? Kaikki raporttisi ehkä paria lukuunottamatta näyttävät olevan turhia. Miten moderaattorien pitäisi reagoida esim. siihen, että huoneessa on joku novi? Laittaa viikon porttikielto? Paitsioon menemistä tapahtuu paljon ja kaikissa otteluissa, eikä se ole moderaattorien huoli jollei se tapahdu tahallaan joukkuetovereiden kiusaksi, missä tapauksessa se on syytä mainita /reportissa. Lagaaminen ei ole myöskään moderaattoreiden asia.

Petyin, kickilla nämäkin tilanteet olisi jo vältetty.

Onneksi siis kick on poistettu, näissä on vältytty n. 20 sääntöjenvastaiselta kickiltä...


Kyllä tämä reportoiminen on parempi kuin se kickiminen. Eihän kukaan novi voi olla Tenkrat syntyessään. Itsekin kun olin novi niin minua kickittiin monestakin huoneesta koska olen novi? Hah! Lähtee ite jos tahtoo.
Anonymous



Date: 2007-01-05 14:22:09
Jos kato vaik on piilo ja on regis nii kaikki rupee hokee
mee beguu,mee beguu nii mitä järkee siin on vois käyä
kattoo eka vaik sen tilastot eikä koko aja vinettää
mut kyl sen näkee pelitaidoista onko se real vai piilo
ja sit ne vaa /report aj tällein näin...
Anonymous



Date: 2007-01-05 20:58:43
Edited: 2007-01-05 21:01:08
Gwarth wrote:

Aivan. Modet ovat kuin ilmaa. Et näe, etkä kohtaa modeja, koska he tulevat reportin jälkeen paikalle aina näkymättöminä (joitakin poikkeuksia lukuunottamatta). Myöskään muten antaminen pelaajalle ei näy millään tavalla muille huoneessa olijoille. Se, ettet näe modeja, etkä näe modejen touhuja, ei tarkoita, etteivätkö modet puuttuisi väärinkäytöksiin.

Lienee sadas kerta kun kirjoitan forumilla tämän saman asian. :)

Rehti wrote:
Itse olen jo luovuttanutkin raportoimisen jo aika päiviä sitten, koska tuntuu, että eihän siitä mitään hyötyä ole. Vastausta ei kuule eikä mitään tapahdu...

No ei tietenkään kuulu vastausta. Eivät modet vastaa "no onpas harmi, että se tekee omia maaleja", vaan tulevat paikalle näkymättömänä ja napsauttavat pelaajalle mutet, jonka seurauksena pelaaja häviää huoneesta ilman mitään ilmoitusta, aivan kuin leavea tai rastia painaneena, kuten jo yllä tuli todettua.


EDIT: lähetin vahingossa ilman mitään sanottavaa.

Eli kiitoksia valaistuksesta, ja pahoitteluni etten ole aiemmin huomannut, että olet jo kertonut tuosta asiasta. Tämä auttaa ymmärtämään enemmän moderaattoreiden työtä ja arvostamaan sitä. Toivottavasti jaksatte painaa lujasti hommia ja parantaa kiekko.tk:n viihtyvyyttä poistamalla epäkohtia
Anonymous



Date: 2007-01-06 13:46:36
Edited: 2007-01-06 13:47:59
Nykyään laitetaan reportteja ihan turhaan..esim.näitä "novit tulevat

häiritsemään kun ovat niin huonoja ja menevät paitsioon...reportteja saa

laittaa myymisestä tai huijaamisesta muttas ei näistä kuten tuo äskeinen ¨

tai jos menee 1vs1 pm silä se on omalla vastuulla...eli ei turhia

reportteja sillä se on myös raukkamaista.

 
Anonymous



Date: 2007-01-08 18:40:35
Ghosty wrote:
Heinämies wrote:
Gwarth wrote:


Modet eivät näy katsomossa (paitsi liittyessään huoneeseen normaalisti).


Kerran reporttasimme jostain tyypistä niin kyl Ghosty näky katsomossa ja sano "ei voida puuttua tiimin välisiin juttuihin, hoitakaa ne itse" tjsp...


Ehkä näyin, ehkä en.. Tulin jälkeenpäin ilmoittamaan, ettei tarvitse enää reportoida asiasta, koska näkymättömänä se on hiukan pelottavaa.

Hui. Ehkä olikin näin parasta sillä kyseisessä tiimissä pelaa aika nuorta porukkaa.



Xs-slatan wrote:
Jos kato vaik on piilo ja on regis nii kaikki rupee hokee
mee beguu,mee beguu nii mitä järkee siin on vois käyä
kattoo eka vaik sen tilastot eikä koko aja vinettää
mut kyl sen näkee pelitaidoista onko se real vai piilo
ja sit ne vaa /report aj tällein näin...


Siis käsitinkö oikein? Jos alotat kiekkoteekoon pelaamisen niin saat olla vain "begussa"? No miten koskaan pääset pro:ksi jos kaikkien novien pitää olla siellä begissä? Pieni harjoittelu beginnerissä ennen "regeihin" siirtymistä on kyllä suotavaa.
Anonymous



Date: 2007-01-08 19:15:32
jouko wrote:
Jowy wrote:
Noin parisenkymmentä raporttia lähetetty publassa ja ei vielä kertaakaan ole näkynyt toimivan.

Katsotaanpa...


05.04. 16:38:51 <Jowy> apua joku novi tääl
10.04. 07:57:40 <Jowy> peelo tääl menee paitsioo kokoaja!
12.04. 13:16:37 <Jowy> joku lagaa tääl
29.04. 20:47:28 <Jowy> novi tääl paitsios kokoaja
01.05. 01:29:28 <Jowy> java45 tekee omia yrittää
01.05. 01:29:59 <Jowy> vahinko tais olla sry
09.05. 20:09:14 <Jowy> LäTTyMän henkilö tekee 1vs1 huoneen ja potkii pois jotta saisi itselle ilmaisen harjoitushuoneen.

Suunnilleen kaikki loput olivat sarjaa "PeeloX jää yksin tiimipeliin". Alkaako hahmottua, miksei ole "näyttänyt toimivan"? Kaikki raporttisi ehkä paria lukuunottamatta näyttävät olevan turhia. Miten moderaattorien pitäisi reagoida esim. siihen, että huoneessa on joku novi? Laittaa viikon porttikielto? Paitsioon menemistä tapahtuu paljon ja kaikissa otteluissa, eikä se ole moderaattorien huoli jollei se tapahdu tahallaan joukkuetovereiden kiusaksi, missä tapauksessa se on syytä mainita /reportissa. Lagaaminen ei ole myöskään moderaattoreiden asia.

Petyin, kickilla nämäkin tilanteet olisi jo vältetty.

Onneksi siis kick on poistettu, näissä on vältytty n. 20 sääntöjenvastaiselta kickiltä...



Voi kiekko ku repesin. Jowy sano ettei oo vastattu ja Jouko laittaa kaikki jowyn lähettämät viestit. :D
Anonymous



Date: 2007-01-08 19:18:24
Rehti wrote:
Gwarth wrote:

Aivan. Modet ovat kuin ilmaa. Et näe, etkä kohtaa modeja, koska he tulevat reportin jälkeen paikalle aina näkymättöminä (joitakin poikkeuksia lukuunottamatta). Myöskään muten antaminen pelaajalle ei näy millään tavalla muille huoneessa olijoille. Se, ettet näe modeja, etkä näe modejen touhuja, ei tarkoita, etteivätkö modet puuttuisi väärinkäytöksiin.

Lienee sadas kerta kun kirjoitan forumilla tämän saman asian. :)

Rehti wrote:
Itse olen jo luovuttanutkin raportoimisen jo aika päiviä sitten, koska tuntuu, että eihän siitä mitään hyötyä ole. Vastausta ei kuule eikä mitään tapahdu...

No ei tietenkään kuulu vastausta. Eivät modet vastaa "no onpas harmi, että se tekee omia maaleja", vaan tulevat paikalle näkymättömänä ja napsauttavat pelaajalle mutet, jonka seurauksena pelaaja häviää huoneesta ilman mitään ilmoitusta, aivan kuin leavea tai rastia painaneena, kuten jo yllä tuli todettua.


EDIT: lähetin vahingossa ilman mitään sanottavaa.

Eli kiitoksia valaistuksesta, ja pahoitteluni etten ole aiemmin huomannut, että olet jo kertonut tuosta asiasta. Tämä auttaa ymmärtämään enemmän moderaattoreiden työtä ja arvostamaan sitä. Toivottavasti jaksatte painaa lujasti hommia ja parantaa kiekko.tk:n viihtyvyyttä poistamalla epäkohtia


Kylhän sä Gwarth vastasit mulle, sillo yhen kerran, mut en muista mistä reporttasin, ja pari minuuttia msg msg...
Anonymous



Date: 2007-01-09 20:07:45
Heinämies wrote:
Gwarth wrote:


Modet eivät näy katsomossa (paitsi liittyessään huoneeseen normaalisti).


Kerran reporttasimme jostain tyypistä niin kyl Ghosty näky katsomossa ja sano "ei voida puuttua tiimin välisiin juttuihin, hoitakaa ne itse" tjsp...

   

Onko järkeä pistää niin että modet eivät näkyisi katsomossa, koska sitten he eivät voi tavallisesti katsella peliä kun kukaan ei puhu heille jne... Voisi olla jokin "nappi" Esim. *Hide* jos modet voisivat mennä huoneisiin ja tarkkailla että miten pelaajat käyttäytyvät jne...
Joska
PePo



Date: 2007-01-09 20:21:06
Edited: 2007-01-09 20:27:52

Horn wrote:
Onko järkeä pistää niin että modet eivät näkyisi katsomossa, koska sitten he eivät voi tavallisesti katsella peliä kun kukaan ei puhu heille jne... Voisi olla jokin "nappi" Esim. *Hide* jos modet voisivat mennä huoneisiin ja tarkkailla että miten pelaajat käyttäytyvät jne...


Kröhm, jos ymmärsin oikein, niin selvennän:

Modet voivat mennä normaalisti huoneeseen kenen tahansa muun kiekkopelaajan tavoin. Heillä on kuitenkin tämä "modetoiminto", eli he pääsevät vain modeille tarkoitetulla käskyllä ns. "invisible", eli näkymättömässä muodossa tarkkailemaan peliä, jolloin he näkevät kaiken. Sanottakoon tässä myös se, että he näkevät sekä public -että teamilla kirjoitetut viestit, jotta voivat puuttua haukkumisiin ja solvauksiin, tapahtui se missä tahansa.

Tietyst syy siihen, että he pääsevät myös näkymättömänä on se, että jos he näkyisivät katsomossa, "peelot" lopettaisivat peeloamisen. Nyt heitä ei kuitenkaan voi huomata siellä katsomossa, mikä on tietenkin loistava käytäntö.

Modena oleminen ei siis mitenkään rajoita toimintoja, vaan se antaa heille vain "lisäominaisuuksia", joilla valvoa peliä ja käytöstä.

Toivottavasti löysit vastauksen.

Anonymous



Date: 2007-01-09 20:45:23
Edited: 2007-01-09 21:30:39
Mxyzptlk wrote:
Vaikka pääsääntöisesti moderointi onkin keskuudessamme hyvällä tasolla, joudun kuitenkin myöntämään pahoitellen, että saunakaverimeininki elää nähtävästi osittain moderaattorienkin keskuudessa. Ikävä kyllä näyttäisi siltä, että välillä "isot nimet" saavat armahduksen tempuista, joista nakke-97:t joutuvat rangaistuksen kärsimään. Vielä kerran pahoitteluni kiekkokansalle tällaista käytöstä harrastavista moderaattoreista.



Tähän liittäisin Dartsin -> Idlaili 1-2min regissä vaihdossa,ja stasithan tulivat.

Darts antanu miinusta :E
Anonymous
-3


Date: 2007-01-09 21:02:57
Kerran pelasin joittenki nörttejen kaa siä oli ainaki tenkrat kytis ja jotain sit tenkrat pyysi et pääseekö kytis kentälle sanoin et ei si pelattii vähä aikaa jäin oottaa passia siniviivalle kökötin paikallani SI SE VITUN LÄSKIPÄÄ KYTIS ANTO PUHE BÄNNIT IDLAAMISESTA MIKÄ VITTU SITÄ NÖRTTIÄ RIIVAA ONKO SEN PAKKO PÄÄSTÄ PELAAAAAAAN? ONGELMA NÖRTTI ISOPÄÄ
Anonymous
-3


Date: 2007-01-09 21:06:44
vitun nörtit ei voi sanoo miten asiat on "saan lisää bännejä" witun läskipää nörtti tenkrat on iha vitun hinttttttttiiiiiii
Anonymous



Date: 2007-01-09 21:13:27
_varjo_ wrote:
Raporttien tulon myötä ja kick-komennon poistamisen jälkeen kiekko on monien mielestä rauhoittunut, mutta ei siltikään vielä mikään lintukoto. Muteja käytetään kuulemma väärin ja toisaalta raportteja ei kuunnella.
Tässä pieni katsaus siihen, mistä kannattaa raportoida ja millaisia raportteja ei aivan oikeastikaan edes huomioida. Lisäksi lopussa esitellään suuripiirteisesti moderoinnin yleislinjauksia. Koska foorumpisteet on jo käsitelty kattavasti muissa ketjuissa, en ota niihin kantaa tässä yhteydessä.

Ensin on toki todettava, että on olemassa kolmenlaisia moderaattoreita:
1. Moderaattoreita, jotka osallistuvat keskusteluun muitten moderaattorien kanssa ja pohtivat moderointilinjaa konsensuksen kautta.
2. Moderaattoreita, jotka käyttävät valtaansa satunnaisesti ja pääasiassa oman mielensä mukaisesti.
3. Moderaattoreita, jotka eivät osallistu yhteiseen pohdintaan, eivät juurikaan vaivaudu edes ottamaan reportteja vastaan ja toimivat lähinnä silloin, jos joku häiriköi omassa publapelissä.

Tämän takia moderaattorit eivät myöskään ole yhtenäinen joukko, mutta onneksi kuitenkin suurin osa aktiivisista moderaattoreista kuuluu ykköskategoriaan ns. parhaaseen A-ryhmään. Muistakaa silti, raporteissa on tärkeintä se, että jokainen annettu raportti on aiheellinen. Poika ja Susi-efekti, jossa liiallinen raporttien määrä kyllästyttää moderaattorit toimii vain teitä itseänne vastaan, kun moderaattorit eivät raporttitulvassa ehdi/jaksa enää toimia.

Raportoinnin Kyllä ja Ei:

Kyllä
- Jos public-pelissä joku pelaaja häiriköi, tekee omia maaleja tai muuten haittaa joukkuetoveriensa tai vastustajan peliä.
- Jos public-pelissä samalla puolella oleva pelaaja haukkuu ja solvaa sinua/toista pelikaveriasi, muista että moderaattorit näkevät ja kuulevat kaiken, eli ei haittaa vaikka tämä sankari haukkuisikin sinua team-chatissa.
- Jos tiimipelissä vastustajan (tai oman joukkueesikin) pelaaja kiroilee ja solvaa vastustajia publicissa.
- Jos joku pelaaja tietoisesti tai vahingossa idlaa vaihdossa pitkiä aikoja. Huom. 10 sekuntia ei vielä ole pitkä aika.
- Ja huolimattomuusvirheeni: Nimimerkkien, joukkueitten, runeukkojen yms. pokemonien myynti on kiellettyä, eli voit rauhassa vasikoida myyjiä aka. diilereitä moderaattoreille. Moderaattorit kuitenkaan eivät toimi ilman todisteita, joten jos myyjä vaikenee, niin mitään ei ole tehtävissä.

Milloin taas ei ole syytä raportoida:
Ei
- PELIMERKEISTÄ PELAAMINEN ON OMALLA VASTUULLASI, moderaattorit eivät puutu pelaajien kahdenkeskisiin riitoihin maksamattomista pelimerkeistä.
- Tiimipeleissä omien maalien tekeminen on joukkueen ongelma,
moderaattorit eivät puutu siihen.
- Joku vie paikkasi trainingista, vaikka se on ikävää niin ei siihen maailma kaadu. Pyydä kohteliaasti toista luovuttamaan paikkansa, jos ko. henkilö vastaa kohteliaaseen pyyntöön kiroillen katso "Kyllä"-kohdasta toimintaohjeet.

Sitten mahdollisista rangaistuksista. Moderaattorit ovat yhä ihmisiä ja toimivat välillä vaistonvaraisesti, mutta älkää luulko etteivätkö moderaattorit välillä muuttaisi ratkaisuitaan tarpeen vaatiessa.
Em. kategorian 1. moderaattorit saattavat jopa poistaa väärillä perusteilla annetun rangaistuksen, jos lieventäviä seikkoja tulee ilmi.
Seuraavat yleisluontoiset rangaistusluokitukset ovat suuntaa-antavia, mutta usein käyviä. Mainittakoon myös, että kakkosnickeillä peeloilu ja samantien pelin jatkaminen rakkaalla ykkösnickillään ei jää moderaattoreilta huomaamatta.

Moderaattorit reagoivat lähes kaikkiin raportteihin, vaikka te ette sitä huomaisikaan. Harvassa ovat myös mutet, jotka annetaan ilman tilanteeseen perehtymistä.

- Idlaukset ennen pelin alkamista, "miedot" kiroilut ja haukkumiset ovat pääsääntöisesti 10 minuutin arvoisia.
- Pelin aikana tapahtuvat tahalliset häiriköinnit (tähän kuuluvat myös kiroilusuodattimien tietoiset kierrot), omien maalien tekemiset, paitsiossa roikkumiset yms. = 1-5 päivää riippuen teon vakavuudesta.
- Edellisten rikkeitten toistaminen johtaa rangaistuksen kumuloitumiseen, 10min->1 päivä, 1pv->2pv jne.
- Ns. Turhat raportoinnit arvioidaan kolmeen kategoriaan:
1. Tietämättömyydestä yms. syistä johtuvat voi jättää huomioitta tai antaa 10 minuutin sanktion. Tämän ketjun jälkeen tietämättömyys ei enää toimi kovinkaan hyvänä tekosyynä ja em. "Ei"-kohdan turhista raporteista saattaa tulla automaattinen 10 minuuttia.
2. Tahalliset häiriköinnit, jotka selvästi on tietoisesti kohdistettu moderaattoreille käyttäen hyväksi /report-toimintoa, tuottavat automaattisen 3-5 päivän jäähyn.
3. Törkeät häiriköinnit, mahdollisesti useilla nimimerkeillä ja puhtaasti häirintämielessä, tuottavat tekijän ykkösnickille 10 päivän jäähyn ja jokaiselle käytetylle kakkosnickille 5 päivän jäähyn. Lisäksi IP-osoite jää talteen ja kiekon pelaaminen voi muuttua yllättävän hankalaksi tulevaisuudessa.

Kiittäen. Muistakaa 1984.

edit: oho, lapsus pääsi käymään.


Kävi tänään tällein, että pelailin "kavereitteni" kanssa ja yhtäkkiä nimeltämainitsematon henkilö tulee ja vie paikkani. No, pelikavereitteni puheista huolimatta kyseinen pelaaja ei suostunut lähtemään tai vaihtamaan puolta. Sieltä vastustajat reportoivat samaan aikaan kun kokeilin saada pois pelaajaa joka paikkani vei. Sitten pamahtaa teksti "***You have been muted 10minutes reason: Vaihdossa idlaaminen" No pakkohan kyseinen rangaistus on kärsiä, mutta alkaa vain kyrsimäänja tunsin ja tiesin kokevani vääryyttä tässä tilanteessa. En olisi moderaattorilta joka minut mutesi kuin pyytänyt että tutkisi asiaa hieman tarkemmin.
Mutta ei moderaattoreita saa moittia. Työtähän ne vain tekevät. Kaikki tekee virheitä ja useimmat moderattorit ovat mukavia ja asiallisia. Mutta valistan kiekkokansaa varomaan kyseisiä paikkaryöväreitä ja valhereporteja.
-Daavid
Joska
PePo



Date: 2007-01-09 22:11:05
Edited: 2007-01-09 22:12:27
Daavid wrote:
Kävi tänään tällein, että pelailin "kavereitteni" kanssa ja yhtäkkiä nimeltämainitsematon henkilö tulee ja vie paikkani. No, pelikavereitteni puheista huolimatta kyseinen pelaaja ei suostunut lähtemään tai vaihtamaan puolta. Sieltä vastustajat reportoivat samaan aikaan kun kokeilin saada pois pelaajaa joka paikkani vei. Sitten pamahtaa teksti "***You have been muted 10minutes reason: Vaihdossa idlaaminen"


Juu, ja syy miksi joku mode tämän teki on se, että näihin "paikan viemisiin" ei voida puuttua, vaan hän poisti sinut vain sieltä vaihdosta kun peli oli 3vs2.

Tarkemmin kun asiaa ajattelee, niin eihän tuosta paikan viemisestä pysty antamaan mitään rangaistusta, sillä regit ovat periaatteessa vapaita kaikille ja paikan viejä ei tee mitään täysin vastoin sääntöjä. Tuo on ikävää, erittäin ikävää ja sitä tapahtuu paljon, mutta moderaattoreille on annettu ohjeet kuinka toimia, silloin he noudattavat niitä, ja mode teki aivan oikein tässäkin tilanteessa.

Kohteliaasti kannattaa kysyä, voiko sitä paikkaa saada takaisin. Nimenomaan kohteliaasti. Jos ei kuitenkaan onnistu niin turhaa jäädä kerjäämään verta nenästään siihen tilanteeseen. Erittäin ikävää, mutta ei kuitenkaan vastoin kiekko.tk:n sääntöjä.

Sanoit vielä tuossa näin: " En olisi moderaattorilta joka minut mutesi kuin pyytänyt että tutkisi asiaa hieman tarkemmin."

Moderaattorilla ei siis ollut mitään tutkittavaa. Hän varmasti saattoikin aavistaa tilanteen jonka takia olit siellä vaihdossa, mutta hän vain toimi saamiensa ohjeitten mukaan.

Mainos

Created by: Anonymous Created on: 2006-05-15 19:00:29 Read times: 189101
Pages: 1   2   3   4   5   6   [7]   8   9   10   29   30   31   32