Foorumit

Raportointi - Sinne ja takaisin, sekä muuta moderaattorien toiminnasta
Created by: Anonymous Created on: 2006-05-15 19:00:29 Read times: 189103
Pages: 1   2   3   4   [5]   6   7   8   29   30   31   32  
Anonymous



Date: 2006-10-31 07:30:45
Miksi levittää kavereiden numeroita netissä? Itse en menisi levittelemään omia henkilökohtaisia numeroitani netissä, joten uskon, että "kaverillanikin" olisi jotain vastaansanomista kyseiseen toimintaan...
Anonymous



Date: 2006-10-31 08:05:44
Edited: 2006-10-31 08:06:58
Täytyy myöntää että on kyllä paras topick vähään aikaan. Täyttä asiaa kaikki, ja kirjoittaja on kiitettävästi paneutunut asiaan, en sitten tiedä onko hän itse moderaattori. (Jos ei niin suosittelen lämpimästi) Yksi juttu jäi minua hämäämään;
   
      Kirjoitin kerran omaan tekstiin pienen tarinan, jossa esiintyi sana k*kka, sain siitä vuoden estot oman tekstin kirjoittamiseen. En viitsi sitä kokonaan kirjoittaa tähän, en halua niitä uudestaan. Mielestäni se oli kohtuuton esto, ehkä vähän lapsellinen kirjoitus mutta silti. Se on sellainen riimijuttu vain. No mutta ei siitä sen enempää, menneet on menneitä ja opin läksyni.
      Mielestäni moderaattorit voisivat ottaa käyttöön ns. "Varoituksen". Jos joku rikkoo kiekon sääntöjä, voisivat moderaattorit lähettää ensin jonkinlaisen varoituksen, ja jos sama pelaaja rikkoo sääntöä uudelleen, annetaan vasta sitten rangaistus mitään sanomatta. Toinen kiva juttu olisi se, että jos sitten saa jonkin rangaistuksen siveettömästä tai muusta sellaisesta, tulisi viestiä johonkin mikä oli syynä. Koska minulle on tullut monta bannia ja muuta, enkä tiedä yhtään mistä ne tulivat. Nämä kaksi ehdotustani voisivat olla vaikka pelimerkillä tilattavia, esimerkiksi 1-6kk jaksoja.

      -Gazzo
     
Joska
PePo



Date: 2006-10-31 10:34:11
Edited: 2006-10-31 11:31:10
Herra A-non wrote:
No itsehän sain 24 tunnin mutet siitä, että annoin kaverin numeron toiselle kaverille (huoneessa, jossa ei ollut muita kuin me kolme) juuri, kun eräs moderäätör (krhm) sattui paikalle ja siitähän rapsahti päivän mutet sitte (syynä yksityistietojen levittäminen).


Jepaah, niitäkös ne on. Koita siinä sitten selitellä että "valaisin kaverille kengänkokoani". Mutta mutta, jos kyseessä on ns. in riil laif -kaverukset niin eikös nämä hommat voisi hoitaa /msg :llä?

Hyvänä esimerkki sattui pari päivää sitten. Publalla oli huone tyyliin "1vs1 soita 050 1231234" (numero muutettu) , menin huoneeseen uteliaisuudesta, ja hetkessä oli huoneessa reilut 10 katsojaa ja puolet soittelemassa numeroon. Huoneen tehnyt pelaaja vain tokaisi: "hahah, ei se mun numero ole vaan kaverin".

Jeah, kääntäkäämme kanava msg :lle ( maikkarin simple games ) näitä tietoja antaessa kiekossa, niin ei-toivotut henkilöt eivät pääse käyttämään ja myöskään itse ei saa sanktioita.

Tulee sitä itsekin puhuttua näiden oikean elämän kiekkopelureiden kanssa msg :llä kaikennäköistä, mitä ei tulisi kai kuuloonkaan yleisellä kirjotella.

Epätoivohan sen sanoi:
Miksi levittää kavereiden numeroita netissä? Itse en menisi levittelemään omia henkilökohtaisia numeroitani netissä, joten uskon, että "kaverillanikin" olisi jotain vastaansanomista kyseiseen toimintaan...


Aivan totta.

Siirrytäänpä eteenpäin -->

Gazzo wrote:
Mielestäni moderaattorit voisivat ottaa käyttöön ns. "Varoituksen". Jos joku rikkoo kiekon sääntöjä, voisivat moderaattorit lähettää ensin jonkinlaisen varoituksen, ja jos sama pelaaja rikkoo sääntöä uudelleen, annetaan vasta sitten rangaistus mitään sanomatta.


Varoitus?

Kiekossa on selvästi havaittavissa olevat säännöt. Turhaankos sitä varoittelemaan, jos on sanottu jo se mitä seuraa jos sääntöjä rikotaan. Täällä on jo selkeä varoitus siitä mitä tapahtuu jos sääntörikkomuksia tulee.

Toinen asia mistä Gazzo mainitsi oli tuo syyn kirjoitus.

Reportteja varmasti tulee paljo. Samaan aikaa pyörii parhaimmillaan 35 regiä, lisäksi vielä pro -huoneet. Ja kuten G-tähtäin_warth kirjoitti, ovat modet pelaajia. Nämä kaksi asiaa mistä Gazzo mainitsi, veisivät taas lisää aikaa kirjoitella syitä, varoituksia, vastauksia, selityksiä ja muuta soopaa.

Ja: Jos joku tekee jotain, "ai kappas kun on napsahtanut forumbännit ja mites mulla on päivän mutetki tässä, mitä ihmettä.."

Ei, ei tuommoinen tietämättömyys pidä paikkaansa. Jos on sanktioita napsahtanut niin kyllä sitä hyvänen aika on selvällä maalaisjärjelläkin pääteltävissä mitä on mahdollisesti mennyt tekemään väärin.

Säännöt säännöt.

Yleistä:

Niin, eiköhän tämä järjestelmä ole paljon parempi kuin entinen /kick. Kuten tuolla jossain jouko oli jo näyttänytkin esimerkkihenkilöllä kuinka se reportti selätti kickin.

Katsotaan sitä kokonaisuutena, ei yksittäisinä tapauksina. Sillä ainahan sitä kaikkea sattuu, kiinnitetään enemmän huomiota hyviin puoliin eikä heti kompastuta pariin modejen mahdolliseen töppäykseen.

Ja jos joku on sitä mieltä, että kick takaisin ja äkkiä!!! niin voisinpa melkeen kehottaa ottamaan silmää käteensä ja katsomaan hiukan tarkemmin mikä on hyvä ja mikä huono.

Modet ja report:

Niinpä niin, moden oikeus, ei velvollisuus. Vastuullinen tehtävä.
Se on hienoa nähdä, että kiekosta löytyy asiallisia kavereita tätä vastuuta, oikeutta hoitamaan.

Näyttää olevan niin, että jatkuvasti saa olla jotkut modet oikomassa joidenkin käsityksiä jostain tapahtuneesta tai muusta toiminnasta. Toisaalta hyvä, että asia tulee selvästi ilmi täällä, että jokainen saa lukea. Ehkäpä olisi hyvä, että hiukan kaikilta luottamusta tuohon toimintaan, kyllä systeemi pelaa. Vai onko tarkoitus vain etsiä tarkasti jotain huonoa ja koittaa saada huonoon valoon. Muilla reporttia ja modeja käsittelevissä aiheissa näyttää olevan aika paljon huonoa. En tiedä, onko foorumeille tarkoitus tulla moittimaan? Miksi ei kehumaan mitään. Toki, ainhan ihmistä automaattisesti kiinnostaa aiheet, missä on kaksi puolta vastakkain.

Juuri niin kuin tuossa aikasemmin oli jo tuo Kytis vs Rose , Rose heittelee foorumeille sitä sun tätä ja vähän totakin, mutta nyt sai oikoa muitakin miten se asia oli. Otetaanpa selvää ennenkuin mitään sanotaan. (Puhun itteni pussiin) Toisen mustamaalaaminen on harvinaisen helppoa täällä.

Ja aivan varmasti on myös turhautuneisuutta kun -_TNKI46_ valittelee sitä sun tätä ja "se ei maksa merkkiä" ja "ton veto lähtee kovempaa kuin minun" ja "tuo pelaaja ei tule vaihtoon" ja "se tuo sai hienomman pipon ku minä" ja.. Aivan varmasti rasittaa nämä turhat reportit klo 13 aikoihin kun ala-asteella rupee oppilaat tulemaan kotia kiekkoa kohti.

Itse olen käyttänyt monia kertoja, ja uskokaa tai älkää: Se pyörii sitt.. Se toimii sittenkin! Modea ei ehkä ihan aina ole paikalla, tai jos on niin ei kerkeä tulla kahtelemaan, mutta useimmiten homma toimii. kumarrus sille.

Itselleni on vain yhden ainoan kerran tapahtunut erittäin kumma juttu, ja se tosissaan oli kumma. Tein erään nickin joskus, tein vain, en mennyt pelailemaan ja seuraavana päivänä sillä oli mutet. Kertaakaan en ollut vielä käynnistänyt kiekkoa, eikä descreptionissa vai mikä vaikea ruotsin sana onkaan, ollut kirjoitettuna vielä mitään.

Se kieltämättä ihmetytti, "ohoh, pitääpä varoa kielen käyttöä" kun ekaa kertaa käynnistelee kiekkoa. Hmm, olikohan se Gazzon mainitsema ehdotus varoituksesta? En tiedä, mutta jos olet saanut päivän mutet, ehei, ei serveri (elämä) siihen kaadu.

Ihme tyyppejä löytyy kiekosta aina. ssk:n pelissä sitä ihmettelee suu ammollaan niitä joitankin faneja kun juttua tulee ja pelitietämys on vailla vertaa näillä kommentaattoreilla.

Mutta lopuksi:

1) Ollaanhan ihmisiksi ja käyttäydytään kunnolla, niin sinusta ei tarvitse ilmoittaa.

2) Ei rasiteta niitä modeja turhilla reporteilla. Pistetään nyt tämä foorumin viidennellekin sivulle: Älä reporttaa pm-peleistäsi.

3) Menen syömään.

Kiitos ja moros

      -Joska
Anonymous



Date: 2006-10-31 11:41:45
Topiccihan on varsin valaiseva. itse olen kyllä kokenut aivan eri rangaistuksia kuin topicissasi on.

Tämä ei ainakaan kovin reilu rangaistus ole ja varsinkin koska käytin manuaalista filtteriä eli laitoin itse sensuuri merkit sanaan etten rikkoisi hyvätapaisuutta niin kovasti.

Elikkäs tämä pelaaja tiimipelissä piikittelee ja kettuilee minulle 3 erää. sitten kun kaveri iskee kamelin selän katkaisevan kommentin erittäin pahasta pakitus mogasta. Vastaan siihen ''oikeesti haista jo v****u'' (huomaa että laitoin sensuuri merkit).

Asiahan on niin että siitä tuli
*** Muted for 5 days (Syy: Herjailu)
ja tämähän ei ollenkaa vastaa tuota rangaistus listaa. tämä lause jonka tykitin on kyllä topiccisi mukaan se 1. kohan 10min mute pienestä häiriköinnistä tai muusta.

Joten haluaisin jotain HUOM järkevää vastausta asiaan. Ja ihmiseltä joka asiasta jotain tietäisi. eli turhat kommentit pois jos mahdollista (Whine off jne..)
Kiitos kun loppujenlopuksi joku tällaisen topicin teki :)

-SaKoivu
Anonymous



Date: 2006-10-31 11:43:13
Erittäin valaiseva topic taas vaihteeksi, mutta joitamia kysymyksiä kyl jäi. Tästä kyllä saattaa tuolla seassa jotain ollakkin, mutta ainakin itseltä on ohi mennyt jos jotain oli.

Reportista sen verran kysyttävää, että miten moderaattorit haluaisivat ja muutenkin miten reporttia tulisi käyttää. Siis mitä asioita reportissa pitää kirjoittaa?

Eli laitettaanko reporttiin henkilön nimi josta reporttaa?
Huone jossa kaikki tapahtuu?

Vai olisiko järkevämpää kirjoittaa anonyymina noi?

Valaiskaa niin voisi vähän helpottua tämäkin :)

Olisiko paras tapa tehdä näin: /report pelaaja1 tekee omia maaleja Training (reg) 3vs3 1:sessä!

Itsellä pari kertaa on ollut tilanne josta olisi voinut reportata, mutta kerran olen reportin lähettänyt, en muista tuliko mitään seurauksia.
Anonymous



Date: 2006-10-31 12:07:00
arge wrote:

Reportista sen verran kysyttävää, että miten moderaattorit haluaisivat ja muutenkin miten reporttia tulisi käyttää. Siis mitä asioita reportissa pitää kirjoittaa?

/report PeeloX haukkuu ja tekee omia.

Kunhan häirikön nick ja reportin syy tulee selvästi esille niin se riittää. Tuota huoneen nimeä ei tarvitse laittaa. Eikä myöskään tekstiä tyyliin "poistakaa nick!1" tai "antakaa pännit". Muistakaa myös että yksi report/tapaus riittää.
Anonymous



Date: 2006-10-31 13:29:41
minun mielestäni taas modeja on liian vähän ja eräät heistä toimivat silloin kun heitä huvittaa tai tutituttaa, eikä todellakaan vastaa useimpiin viesteihin tai aikomustakaan tehdä asialle mitään. joko uusia modeja lissee tai sitten osa vanhoista vaihtoon
Anonymous



Date: 2006-10-31 13:47:06
Ubula wrote:
minun mielestäni taas modeja on liian vähän ja eräät heistä toimivat silloin kun heitä huvittaa tai tutituttaa, eikä todellakaan vastaa useimpiin viesteihin tai aikomustakaan tehdä asialle mitään. joko uusia modeja lissee tai sitten osa vanhoista vaihtoon


Tismalleen! Minusta tuntuu kuin modet ovat kuin ilmaa. Ikinä en heitä nää enkä kohtaa. Enkä edes tiedä kovin montaa moderaattoria kiekosta.

_varjo_ wrote:


Raportoinnin Kyllä ja Ei:

Kyllä
- Jos public-pelissä joku pelaaja häiriköi, tekee omia maaleja tai muuten haittaa joukkuetoveriensa tai vastustajan peliä.
- Jos public-pelissä samalla puolella oleva pelaaja haukkuu ja solvaa sinua/toista pelikaveriasi, muista että moderaattorit näkevät ja kuulevat kaiken, eli ei haittaa vaikka tämä sankari haukkuisikin sinua team-chatissa.
- Jos tiimipelissä vastustajan (tai oman joukkueesikin) pelaaja kiroilee ja solvaa vastustajia publicissa.
- Jos joku pelaaja tietoisesti tai vahingossa idlaa vaihdossa pitkiä aikoja. Huom. 10 sekuntia ei vielä ole pitkä aika.
- Ja huolimattomuusvirheeni: Nimimerkkien, joukkueitten, runeukkojen yms. pokemonien myynti on kiellettyä, eli voit rauhassa vasikoida myyjiä aka. diilereitä moderaattoreille. Moderaattorit kuitenkaan eivät toimi ilman todisteita, joten jos myyjä vaikenee, niin mitään ei ole tehtävissä.


Itse olen jo luovuttanutkin raportoimisen jo aika päiviä sitten, koska tuntuu, että eihän siitä mitään hyötyä ole. Vastausta ei kuule eikä mitään tapahdu vaikka kuinka odottelisit ja olisit lähettänyt yllä mainuttejan asioiden tapaisesti raportteja. Tai muutenkin asiallista palautetta/raporttia publan tai muuhun kiekkoon liittyvien asioiden tapahtumista.

Miksi siis valitaan sellaisia modeja, jotka eivät hoida hommiaan? Ja voidaanko heille antaa "kenkää"? Niinkuin varjokin totesi että on olemassa ikäänkuin A-ryhmä, joka puhaltaa yhteen hiileen. Niin miksei heiden ympärilleen kasata kovaa porukkaa, jotka hoitavat hommansa, eikä satunnaisia pelaajia sieltä täältä joita kiinnostaa vain oma etu.

Toivon syvästi, että tilanteessa tapahtuu parannusta, koska se lisää kaikkien viihtyvyyttä kiekossa ja edistää kaikkien yhteisiä etuja.

-Rehti-
Anonymous



Date: 2006-10-31 14:23:46
Muutamia kommentteja:

Kuten todettua, tiimimatseissa kannustaminen on hieman kuuma peruna moderaattorienkin joukossa ja eri moderaattoreilla on omat näkemyksensä siitä, mikä on häirintää ja mikä ei. Jos sinut mutetetaan _mielestäsi_ turhaan, voit (yleensä 10 minuutin) muten jälkeen reportoida siitä, mutta asiallisesti, koska lukemattomia "MIX SAIN MUTEN, EN TEHNY MITÄÄ JOUKO ON HETERO"-vastineita kyllä riittää ja niitä ei huomioida.
Moderaattorit eivät ole norsunluutornin huipulla ja tekevät virheitä, osalla sitten on järkeä myöntää ne, osalla ei. Yhä myös todettava, että kiekon säännöt eivät kiellä kannustusta, mutta luonnollisesti _liiallinen_ kannustus tulkittaneen häiriköinniksi, kyse onkin siitä mikä sitten onkaan liiallista.

Joska jo aika kattavasti toikin esille minkä takia esim. puhelinnumeroitten julkinen jakelu ei ole niin fiksu asia ja useimmiten tällaisiin yritetään puuttua. Lisäksi luonnollisesti loukkaaviin huoneen nimiin puututaan.

Vapaata tekstiä moderoi jouko ja kenties Mikko, joten valitukset on ohjattava oikeille tahoille. Kiekkoa pelaa paljon todella nuoria ja vaikka itse en äärettömän PC-kielen (Politically Correct) ystävä olekaan niin silti kielenkäyttöön on kiinnitettävä huomiota myös kirjallisessa muodossaan. Josta myös toiseen asiaan, eli kiroilu on kiroilua vaikka "sensuroisikin" osan sanasta, kiroilufiltterin takia oikeastaan sensuurin kiertämisellä saavutetaan suurempi vaikutus kuin kirjoittamalla kirosana sellaisenaan. 5 päivää on kieltämättä ehkä hieman liikaa yksittäisestä tunteenpurkauksesta, mutta kuten aloitusviestissäni jo totesin, moderaattorien keskuudessa on vaihtelua eivätkä rangaistukset ole aina linjassa juuri minkään kanssa.
Toisaalta tapaus panee myös miettimään, että onko mahdollisesti kiroilua&haukkumista jo jatkunut pidempääkin ja ko. herrasta on reportoitu, vaikket sitä tuossa myönnäkään, "Everybody Lies"-sanotaan.

Aktiivisia moderaattoreita, siis sellaisia, jotka ovat kiekossa suurinpiirtein päivittäin ja ollessaan kiekossa toimivat reporttien mukaan, on kutakuinkin 20-30. Reportteja tulee kuukausittain 4000-5000 ja muteja annetaan n. 30% reporttien määrästä, luonnollisesti korrelaatio report-mute ei ole aivan suora. Koska turhia reportteja yhä tulee ja kaikkiin reportteihin moderaattorit eivät vaan kertakaikkiaan voi ehtiä reagoimaan, ei voidakaan vaatia 100% vastetta ja 30%:kin tarkoittaa että väitteet siitä, ettei reportteja kuunneltaisi, ovat katteettomia.

Joska
PePo



Date: 2006-10-31 14:34:51
Rehti wrote:
Itse olen jo luovuttanutkin raportoimisen jo aika päiviä sitten, koska tuntuu, että eihän siitä mitään hyötyä ole. Vastausta ei kuule eikä mitään tapahdu vaikka kuinka odottelisit ja olisit lähettänyt yllä mainuttejan asioiden tapaisesti raportteja. Tai muutenkin asiallista palautetta/raporttia publan tai muuhun kiekkoon liittyvien asioiden tapahtumista.


Eihän tuota aina edes huomaa kun modet ovat puuttuneet asiaan.

Useimmiten reporttauksen syy on publalla joku vaihossa idlaaja, tai omien maalin tekiä. Omasta esimerkistä sen verran että kerran oli vaihdossa joku pelaaja, pistettii reporttia siitä ja sitten se pelaaja vain poistui, aivan kuin olisi leavea painanut. Saattaa luulla, että eivät olleet modet hereillä, mutta jälkeenpäin kun katsot /whois (tämä idlannut punajuuri), lukee flags kohdassa mute. Training -huoneessahan ei näy
*** punajuuri-idlari has been kicked by joken_apulainen

Mutta juu, ehkä aika ja sattuma, onko modeja paikalla ja missä he seikkailevat vaikuttavat asiaan, niin kuin tekevätkin tällä hetkellä.

          -Joska
ogKytis



Date: 2006-10-31 16:59:23
Joska wrote:

Itselleni on vain yhden ainoan kerran tapahtunut erittäin kumma juttu, ja se tosissaan oli kumma. Tein erään nickin joskus, tein vain, en mennyt pelailemaan ja seuraavana päivänä sillä oli mutet. Kertaakaan en ollut vielä käynnistänyt kiekkoa, eikä descreptionissa vai mikä vaikea ruotsin sana onkaan, ollut kirjoitettuna vielä mitään.

Se kieltämättä ihmetytti, "ohoh, pitääpä varoa kielen käyttöä" kun ekaa kertaa käynnistelee kiekkoa. Hmm, olikohan se Gazzon mainitsema ehdotus varoituksesta? En tiedä, mutta jos olet saanut päivän mutet, ehei, ei serveri (elämä) siihen kaadu.


Rekisteröityessä on javan annattava latautua kokonaan loppuun asti, eli kunnes tulee "Rekisteröinti valmis" tjsp teksti.
Muuten tunnuksella on automaattisesti mutet, foorumbannit, omatekstibannit ja kaikki muutkin mahdolliset bannit.

Joten älä turhaan lähde juustohöylän kanssa vessaan vaan ole huoleti ja jatka pelaamista <3
Anonymous



Date: 2006-10-31 17:27:49
Jos kerta modet voivat nähdä mitä kirjoitat, vaikka kirjoitatkin teamille niin toimiiko tämä myös teampeleissä? Jos toimii niin tämä on mielestäni epäreilua.
  Niin modeja ei kovin usein näy. Ehkä se johtuu "stealth-moodista" tai jostain muusta. Myös /goto "koodi" on muutettu moderaattoreiden yksinoikeudeksi. Miksi näin? Stealth saa toki olla modeilla, mutta goton voisi kyllä antaa kaikille.
  Goto ratkaisisi tämän /join ongelman, kun tiimipelejä ei meinaa löytyä ja buutin jälkeen kaikki ovat kadonneet. /goto togo ja näin pääset katselemaan kuinka togo leikkii kiekon kanssa jne. Ei se nyt liity modeihin tai no tavallaan liittyy, mutta ajattelin että se saa täällä enemmän huomiota.
  Ei moderaattoreiden joukossa/mikossa ole varmasti sellaisia, jotka kaverin käskystä mutettavaat täysin syyttömän pelurin, en ainakaan usko. Moderaattorit ovat yksi Kiekon järkevimmistä/parhaimmista uudistuksista heti kickin poistamisen jälkeen ja ne saavat pysyä Kiekossa vielä pitkään. Monen "Kiekko-unelma" on varmasti Kiekkoliigan voiton lisäksi moderaattoriksi pääsy.
Joska
PePo



Date: 2006-10-31 17:37:31
Edited: 2006-10-31 17:37:55
Kytis wrote:

Joten älä turhaan lähde juustohöylän kanssa vessaan vaan ole huoleti ja jatka pelaamista <3


Ai että, nyt vasta sain tietää tämän kun olen kerennyt jo syömään suruuni melkein koko talven ruokavarastoni, patongit ja kaikki :')

O-ou, tulee muuten kylmä ja laiha talvi.. Milläs tässä nyt elellään. Elämä Joskalle -keräys on alkanut!
Anonymous



Date: 2006-10-31 18:01:21
Täällä on nyt jaettu mielipiteitä moderaattorien toimminnasta molempiin suuntiin, joten päätin nyt itse kallistaa sitä positiivisemmalle puolelle.
Joten, itse en ole vielä nähnyt mitään vikaa /report-käskystä, ei, päinvastoin, nimittäin muutaman kerran olen reporttia käyttänyt ja se on toiminut ainakin tähän mennessä.
Kuitenkin ristiriitaisinta on se, että useimmat pelaajat sanovat tätä ns."hitaaksi toimiseksi" eli moderaattorit eivät tule paikalle tarpeeksi nopeasti. Onko tämä /report-komennon tarkoitus? EI, vaan tärkeintä siinä on se, että peelot jäävät kiinni ajallaan ja oikeasta syystä.

Eräältä moderaattorilta kysyin, että kannattaako sopimattomasta huoneen nimestä lähettää reporttia ja hän vastasi myöntyvästi. Siitä lähtien olen aina reportannut näistä, mikäli sellainen on silmään sattunut.
Pitää heittää yksi esimerkki esimerkillisestä työstä;
Reporttasin huoneesta, jonka nimessä oli muutamia voimasanoja (ts.kirosanoja) ja ei hetkeäkään, kun
***Bad room name
Olin itse siis huoneessa.
Eli, muistakaa reportoida asioista, jotka oikeasti ovat kiekko.tk:n sääntöjen vastaisia.

Ja vielä lopuksi, Julumalla on synttärit!
Anonymous



Date: 2006-10-31 20:44:17
Edited: 2006-10-31 21:03:49
Joo, siis oma mielipiteeni moderaattoreitten toiminnasta on... öö sori siis, ei ne tee mitään. Pari tyyppiä (Banz, Spacek ja joku horocio(en muista nimeä). Ne jakelivat irc-tunniksiani, **ttuili mulle, haikki esim läskiksi (noh ylen kyllä ylipainoinen/voimainen mutta läski ja ylipainoinen/ylivoimainen on eri asia) ja h*moksi. Ja kokokajan tuli "rivoja" sanoja sieltä. Eikä moderaattorit tehneet mitään. Olin kyllä pistänyt ignoret päälle, ja kun kävin syömässä kiekko ikkuna tilttas ja oli mennyt kiinni. Ignorethan siinä meni pois. Sitten menin regiin ja katos ketkä olikaan vastustajien puolella. Siinäpä ne rupesivat haukkumaan eikä moderaattorit tehneet edelleenkään mitään. Reportoin vielä pari(ko?) kertaa ja sitten tuli 1 päivän mutet:1 report riittää kiitos, ignore on myös hyvä.
Siis jotain oikeudenmukaisuutta modejen hommaankin. Kaverit levittelivät yksityistietojani, ja sitten kokoajan haukkuavat mua. eikös modejen pitäis oikeesti tehä jotain kun rikkovat kahta sääntöä.

1) Pelissä on noudatettava Suomen lakeja, hyvää urheiluhenkeä ja hyviä tapoja. Kanssapelaajia on kunnioitettava.

2) Käyttäjä on vastuussa kaikesta materiaalista, jota lähettää kiekko.tk-sivustolle. Keskustelujen kielenkäytön sekä kuvien, tekstin ja muun materiaalin on oltava tekijänoikeus- ja muiden lakien sekä hyvien tapojen mukaista.......


Joten plx modet, jotain asiallisuutta tähän hommaan.

ok, miinus kun puhuu totta np.
ogKytis



Date: 2006-10-31 20:59:59
Jos modet ei tehny mitään niin mistäs sä sitte sait mutet? o_O
Entäs ne toiset kaverit, katoitko että saiko ne mutet vai ei?

PS. Kannattaa miettiä myös omia tekosiaan ja pohtia että olikohan se kaikki ihan järkevää? Näyttäis siltä ettet itse tykkää siitä että sinua häiriköidään joten miksi sitten teet sitä samaa muille?
Anonymous



Date: 2006-10-31 21:03:13
Kytis wrote:
Jos modet ei tehny mitään niin mistäs sä sitte sait mutet? o_O
Entäs ne toiset kaverit, katoitko että saiko ne mutet vai ei?

PS. Kannattaa miettiä myös omia tekosiaan ja pohtia että olikohan se kaikki ihan järkevää? Näyttäis siltä ettet itse tykkää siitä että sinua häiriköidään joten miksi sitten teet sitä samaa muille?


Joo mä sain mutet siittä ku modet ei tehnyt mitään ja lähetin reportteja varmaankin liikaaa.
Joo nehän kaverit ei tainnut saada muteja, evt kun ei ne ole online.
mutta hei, ketä mä tuossa tilanteessa häiriköin, tai ketä yksilöä olen häiriköinnyt jos sinua ei lasketa mukaan?
ogKytis



Date: 2006-10-31 21:10:05
Samu-Kamu wrote:
Joo mä sain mutet siittä ku modet ei tehnyt mitään ja lähetin reportteja varmaankin liikaaa.
Joo nehän kaverit ei tainnut saada muteja, evt kun ei ne ole online.
mutta hei, ketä mä tuossa tilanteessa häiriköin, tai ketä yksilöä olen häiriköinnyt jos sinua ei lasketa mukaan?


No älä sitten sano että "modet ei tehny mitään" jos et kerta tiedä että mitä on tapahtunut. En edes tiedä itse koko tilanteesta mitään mutta jos väität että modet eivät tee mitään ja silti sait mutet niin silloin olet väärässä.

Ja pointtini tuohon häiriköintiin oli se että menet peilin eteen, katsot itseäsi ja mietit että onko siinä häiriköinnissä mitään järkeä.
Harvoin sen tajuaa ennenkuin itse sen kohteeksi joutuu.
Anonymous



Date: 2006-10-31 21:23:21
Kytis wrote:
Samu-Kamu wrote:
Joo mä sain mutet siittä ku modet ei tehnyt mitään ja lähetin reportteja varmaankin liikaaa.
Joo nehän kaverit ei tainnut saada muteja, evt kun ei ne ole online.
mutta hei, ketä mä tuossa tilanteessa häiriköin, tai ketä yksilöä olen häiriköinnyt jos sinua ei lasketa mukaan?


No älä sitten sano että "modet ei tehny mitään" jos et kerta tiedä että mitä on tapahtunut. En edes tiedä itse koko tilanteesta mitään mutta jos väität että modet eivät tee mitään ja silti sait mutet niin silloin olet väärässä.

Ja pointtini tuohon häiriköintiin oli se että menet peilin eteen, katsot itseäsi ja mietit että onko siinä häiriköinnissä mitään järkeä.
Harvoin sen tajuaa ennenkuin itse sen kohteeksi joutuu.


joo teki ne modet jotain, antoi mulle mutet. Mutta OIKEILLE syyllisille ne ei antanut mitään tietääkseni. Ja tiedän hyvin mitä on tapahtunut johan minä tuossa selitin sen. Joo ja millon oon viimeksi häirinnyt kiekko.tk:ssa?
ogKytis



Date: 2006-10-31 21:40:11
Samu-Kamu wrote:
joo teki ne modet jotain, antoi mulle mutet. Mutta OIKEILLE syyllisille ne ei antanut mitään tietääkseni. Ja tiedän hyvin mitä on tapahtunut johan minä tuossa selitin sen. Joo ja millon oon viimeksi häirinnyt kiekko.tk:ssa?


Huhhahhei

Sama se missä häiriköintiä tapahtuu niin silti se on ihan yhtä perseestä.
Tarkka aikaa en pysty sanomaan milloin VIIMEKSI olet häiriköinyt mutta arvioisin siitä olevan noin 3-4 päivää. Sinullahan oli siitä oikein screenshottikin, siitä taitaa näkyä päivämäärä? Ainiin ja teit sen viellä usealla nickillä etkä vain yhdellä.
Anonymous



Date: 2006-10-31 21:49:44
Kytis wrote:
Samu-Kamu wrote:
joo teki ne modet jotain, antoi mulle mutet. Mutta OIKEILLE syyllisille ne ei antanut mitään tietääkseni. Ja tiedän hyvin mitä on tapahtunut johan minä tuossa selitin sen. Joo ja millon oon viimeksi häirinnyt kiekko.tk:ssa?


Huhhahhei

Sama se missä häiriköintiä tapahtuu niin silti se on ihan yhtä perseestä.
Tarkka aikaa en pysty sanomaan milloin VIIMEKSI olet häiriköinyt mutta arvioisin siitä olevan noin 3-4 päivää. Sinullahan oli siitä oikein screenshottikin, siitä taitaa näkyä päivämäärä? Ainiin ja teit sen viellä usealla nickillä etkä vain yhdellä.



no jaa. olkoon se häiriköintiä mielestäsi mutta minun mielestäni ei ole.
JOS SANOO 2 KERTAA MOI JA SAA 4 PÄIVÄN MUTET niin eikö se ole vähän liioteltua?
Joska
PePo



Date: 2006-10-31 21:58:48
Edited: 2006-10-31 22:04:55
Kevennänpä tunnelmaa: Uuniperuna!

Samuuuuuu, en tiedä mistä tämä sinun ja joidenkin välinen vihanpito on alkanut, mutta se on varma että jostain. Kaikelle on syy.

Mikä se on?

Hmm, taisipa herra itse minulle sanoa kunka tuli "vallankaapattua" kiekkoliigan tuomariston kanava ircissä, ja jos oikein muistan taisi olla mute taas jostain syystä muutama päivä sitten. Rakas ystävämme ja kamumme Samu:

Iisisti hei! Syy ja seuraus. Rohkenen epäillä, että nämä sinua kiusanneet henkilöt eivät ottaneet tuosta valikosta pelaajat, ja bonganneet sieltä ihan sattumanvaraisesti Samua. "heheeei, kattokaas, onpas mukavan näköinen nick, ruvetaanpas vähän kettuilemaan tuolle, khihi".

Samuuuu, en usko. Olemme tulleet tutuksi saman paikkakuntamme johdosta.

Samuuuu, pää kylmäksi.

Ja Kystiiii.. öö, moi

          -Joska
Anonymous



Date: 2006-10-31 22:16:56
Samu-Kamu wrote:

Joo mä sain mutet siittä ku modet ei tehnyt mitään ja lähetin reportteja varmaankin liikaaa.
Joo nehän kaverit ei tainnut saada muteja, evt kun ei ne ole online.
mutta hei, ketä mä tuossa tilanteessa häiriköin, tai ketä yksilöä olen häiriköinnyt jos sinua ei lasketa mukaan?


Hah, ihan oikeaan osoitteeseen tuli mutet, sinulle olisi voinut laittaa muutaman extrapäivän vielä päälle.
Ihme marttyyri .. "ketä yksilöä olen häiriköinyt" .. cmon poeka.
Anonymous



Date: 2006-10-31 22:54:50
Goljat wrote:
Samu-Kamu wrote:

Joo mä sain mutet siittä ku modet ei tehnyt mitään ja lähetin reportteja varmaankin liikaaa.
Joo nehän kaverit ei tainnut saada muteja, evt kun ei ne ole online.
mutta hei, ketä mä tuossa tilanteessa häiriköin, tai ketä yksilöä olen häiriköinnyt jos sinua ei lasketa mukaan?


Hah, ihan oikeaan osoitteeseen tuli mutet, sinulle olisi voinut laittaa muutaman extrapäivän vielä päälle.
Ihme marttyyri .. "ketä yksilöä olen häiriköinyt" .. cmon poeka.



j jokaisella on oikeus mielipiteeseen. En ole iteasiassa kiekossa paljon muita häirinnyt kuin kytistä ja siihen on omat syynsä.
mut cmo oftoppikkii pukkaa
Anonymous



Date: 2006-10-31 22:58:09
Kommentoin taas paria asiaa (;o)
- Eka kerta muute ku nään et joku on saanu +5. (ei liity asiaan)
- Hyvä et joku jaksaa laittaa tollasen romaanin tänne. (Tietääkseni liittyy asiaan...?)
- Auttoi ainakin minua ymmärtämään taas paremmin näytäkin asioita. (En tii liittyyks)
- En edelleenkään tiedä miksi minulla on forumbännit 1nickilläni, ovat olleet jo vissii vuoden. (Eiliity, mut ketuttaa nii pirusti).
Anonymous



Date: 2006-10-31 22:59:41
Edited: 2006-10-31 23:04:09
Joska wrote:
Kevennänpä tunnelmaa: Uuniperuna!

Samuuuuuu, en tiedä mistä tämä sinun ja joidenkin välinen vihanpito on alkanut, mutta se on varma että jostain. Kaikelle on syy.

Mikä se on?

Hmm, taisipa herra itse minulle sanoa kunka tuli "vallankaapattua" kiekkoliigan tuomariston kanava ircissä, ja jos oikein muistan taisi olla mute taas jostain syystä muutama päivä sitten. Rakas ystävämme ja kamumme Samu:

Iisisti hei! Syy ja seuraus. Rohkenen epäillä, että nämä sinua kiusanneet henkilöt eivät ottaneet tuosta valikosta pelaajat, ja bonganneet sieltä ihan sattumanvaraisesti Samua. "heheeei, kattokaas, onpas mukavan näköinen nick, ruvetaanpas vähän kettuilemaan tuolle, khihi".

Samuuuu, en usko. Olemme tulleet tutuksi saman paikkakuntamme johdosta.

Samuuuu, pää kylmäksi.

Ja Kystiiii.. öö, moi

          -Joska


joo joska tuosta mun nikistä kun alotit puheen, nii siittäkin kyllä tyypit haukkuu "lol mikä nik ekkö parempaa keksiny", "ookko joku 6v ku sul on tommonen nikki". Mutta tätä nikkiä oon käyttäny kaikessa 9 vuotiaasta asti, joten miksi luopua siittä. Siitäkin olen joskus reportoinut kait emt. mut ei oo mitään saanu ne. mut tuskin oon reportoinu siitä. Joo ja tuttu puhut, tuskin he olisivat haukkuneet mua jos en ois vallankaapannu sitä kanavaan.
Mutta siihenkin on omat syynsä joita ei oikein huvita kertoa ellei toiset pyydä.
Anonymous



Date: 2006-10-31 23:13:57
Samu-Kamu wrote:
j jokaisella on oikeus mielipiteeseen. En ole iteasiassa kiekossa paljon muita häirinnyt kuin kytistä ja siihen on omat syynsä.
mut cmo oftoppikkii pukkaa


Olethan sinä mm. minuakin häirinnyt.
Eikä sinulla mitään oikeutta ole Kytistäkään häiritä.
Joska
PePo



Date: 2006-10-31 23:18:26
Edited: 2006-10-31 23:19:01
Samu-Kamu wrote:
joo joska tuosta mun nikistä kun alotit puheen, nii siittäkin kyllä tyypit haukkuu "lol mikä nik ekkö parempaa keksiny", "ookko joku 6v ku sul on tommonen nikki". Mutta tätä nikkiä oon käyttäny kaikessa 9 vuotiaasta asti, joten miksi luopua siittä.


Ee, emmä sitä meinannu että se olisi hölmö, tuohan on hieno. Ja jokaisessa nickissä pitää olla jotain omaperäistä, jokin oma juttu. Ei, en ollenkaan meinannut tuota. Hauska vaan sanoa Kamumme Samu.

Itselläni Joska. Hah, no siitä voi kyllä sanoa, että on hölmö, mutta sattuupa olemaan tuo oma nimeni.. Sangen omaperäistä, huh?

Mutta siihenkin on omat syynsä joita ei oikein huvita kertoa ellei toiset pyydä.


Hehe, no tuon sanoit kyllä sillä tavalla ettet mitenkään mahdollisesti herättänyt kenenkään kiinnostusta!


Jees, mutta ei kai tämän topicin: "Raportointi - Sinne ja takaisin, sekä muuta moderaattorien toiminnasta" tarkoitus ole käsitellä Kysti_Kirsti-tädin ja samun välejä. Hierokaa te sopimus, ok?

Se olisi kaikkien kannalta hyvä.

Liittyyhän tuo asiaan, moderaattoreiden toimintaan, mutta alkaapa mennä jo vähän vain tiettyyn asiaan ja tapaukseen huomion kohdistamista.

          -Joska
ogKytis



Date: 2006-11-01 00:53:46
Sehän on suorastaan vääryyttä jos Samu-Kamua alettaisiin nimimerkin takia pilkkaamaan. Kuitenkin ehkäpä kiekon yksi nerokkaimmista nimistä jolla osoittaa olevansa "kaikkien kamu".

Harmi vain ettei nimi miestä pahenna, tai tässä tapauksessa hyvennä :)
Anonymous



Date: 2006-11-01 02:30:07
Edited: 2006-11-01 23:56:10
Rehti wrote:
Tismalleen! Minusta tuntuu kuin modet ovat kuin ilmaa. Ikinä en heitä nää enkä kohtaa. Enkä edes tiedä kovin montaa moderaattoria kiekosta.


Aivan. Modet ovat kuin ilmaa. Et näe, etkä kohtaa modeja, koska he tulevat reportin jälkeen paikalle aina näkymättöminä (joitakin poikkeuksia lukuunottamatta). Myöskään muten antaminen pelaajalle ei näy millään tavalla muille huoneessa olijoille. Se, ettet näe modeja, etkä näe modejen touhuja, ei tarkoita, etteivätkö modet puuttuisi väärinkäytöksiin.

Lienee sadas kerta kun kirjoitan forumilla tämän saman asian. :)

Rehti wrote:
Itse olen jo luovuttanutkin raportoimisen jo aika päiviä sitten, koska tuntuu, että eihän siitä mitään hyötyä ole. Vastausta ei kuule eikä mitään tapahdu...


No ei tietenkään kuulu vastausta. Eivät modet vastaa "no onpas harmi, että se tekee omia maaleja", vaan tulevat paikalle näkymättömänä ja napsauttavat pelaajalle mutet, jonka seurauksena pelaaja häviää huoneesta ilman mitään ilmoitusta, aivan kuin leavea tai rastia painaneena, kuten jo yllä tuli todettua.

M.Warden wrote:
Jos kerta modet voivat nähdä mitä kirjoitat, vaikka kirjoitatkin teamille niin toimiiko tämä myös teampeleissä? Jos toimii niin tämä on mielestäni epäreilua.


Modet näkevät team-tekstit sekä tiimi- että public-peleissä, mutta VAIN SILLOIN kun ovat menneet kyseeseen huoneeseen näkymättömänä reportin jälkeen. EDIT: Toisin kuin aiemmin kirjotin, team-tekstit tiimipelissä eivät näy edes näkymättömänä huoneeseen liittyessä. Muistin väärin, pahoittelen väärää tietoa. Vastustajan taktiikoita ei siis voi urkkia itse ollessaan pelissä, eikä kyseisen näkymättömänä huoneeseen liittymisen käskyä voi juuri väärinkäyttää. Käskyn käyttö näkyy muille modeille ja sen asiattomasta käytöstä tulee kyllä huomautusta.

---

Mitä modejen "hitaaseen reagointiin" tulee, modet eivät näe menneitä tapahtumia. Joten jos joku tekee omia maaleja, moden pitää odottaa sen aikaa, että kyseinen sankari tekee oman maalin uudelleen, jolloin on riittävät todisteet antaa mute. Sama koskee esimerkiksi epäasiallista kielenkäyttöä. Valitettavasti emme näe chat-logeja vaan haukkumisen on jatkuttava, jotta siihen voidaan puuttua. Tämän vuoksi report kannattaa lähettää heti kun siihen on vähänkin aihetta. Ja mode voi tosiaan joutua seuraamaan tilannetta minuutin - pari, ennen kuin antaa mutea. Kärsivällisyyttä.

---

Muistakaa olla ihmisiksi. Isoveli valvoo. ;)
Mainos

Created by: Anonymous Created on: 2006-05-15 19:00:29 Read times: 189103
Pages: 1   2   3   4   [5]   6   7   8   29   30   31   32