Foorumit

Adressi pelimekaniikan hienosäädölle
Created by: timo Created on: 2015-09-18 23:29:28 Read times: 38262
Pages: [1]   2   3   4  
timo
Ravers



Date: 2015-09-18 23:29:28
Mielestäni regikokeilu oli okei, mutta tiimipeleihin puuttuminen on jo liikaa. Siksi tämä avoin kirje ja tilitys joukolle. Toivottavasti luet tämän.

Tämä peli - kuulosti se sitten kuinka nörtiltä tahansa - on antanut tässä lähes 10 vuoden ajanjaksossa paljon. Satunnaisista vitutuksista loistaviin "nettituttuihin", mahtavaan ajanvietteeseen ja ennen kaikkea loistavan yksinkertaiseen peliin. Mielestäni ilmaiselta peliltä ei voida yhtään mitään muuta vaatia. Meillä jokaisella, edes muutaman vuoden pelanneella on varmasti sellaisia tuttuja kiekosta, joita ei käytännössä koskaan näe tai ole nähnyt, mutta joiden seurasta nauttii joko koulu- tai työpäivän päätteeksi. Minä ainakin olen henkilökohtaisesti tavannut muutaman mahtavan jätkän tämän pelin myötä, ja minä olen myös siitä tämän pelikokemuksen lisäksi helvetin iloinen. Siitä voi kiittää vain ja ainoastaan sinua jouko.

Minä ymmärrän, minä todella ymmärrän, että jotain on tehtävä, jotta peli säilyy elossa. Pelaajamäärät vähenee, pakolliset maksut painavat päälle, ja peli tekee hidasta, mutta samalla niin tuskallisen varmaa kuolemaa. Jotain täytyy keksiä, mutta jo tehdyt muutokset sekä kokeilut eivät ole sitä. Valitettavasti. Karkoittamalla ne kaikista uskollisimmat pelaajat monien vuosien takaa, jo näiden tehtyjen kokeiluiden myötä, suunta on väärä. Suuntana on ainoastaan entistä jyrkempi alamäki entiseen, mikäli päätät jouko hankkiutua myös m(h)eistä eroon. Vai onko uusissa pelaajissa sattunut jotain merkittävää vyöryä, jolla nämä kokeilut voitaisiin edes jollain järkevällä tapaa perustella?

On suorastaan rumaa sanoa ääneen, mutta valitettavasti sen nyt huomaa, että kehittelyn ja uudistusten puikoissa on henkilö, joka ei peliä itse pelaa tai ole pelannut pitkään aikaan. Uudistuksella on järkyttävän suuri vaikutus itse pelattavuuteen ja tasoeroihin, mikä toki oli tarkoituksesikin. Suunta on osittain oikea, mutta en näe viemällä "hyötyjä" ja "oppeja" vanhoilta mitään oleellista parannusta uusien pelaajien hankinnassa tai heidän pitämisessään kiekossa. Mikäli kiekkoon saadaan tai saataisiin kasapäin uusia pelaajia, on muutoksien miettiminen ajankohtaista. Ennen sitä, uudistus on pelkästään vanhojen pelaajien kiusaamista, sanoit sitten itse mitä tahansa. Minulle henkilökohtaisesti tästä pelistä katosi viimeinenkin mielenkiinto, jos ei mahdollisia publichuoneen (liigaottelut) pelejä oteta huomioon, ja niistäkään ei ole takuuta, että uudistus ei sinne asti ylettyisi.

Mielestäni kaikista oleellisin muutos olisi +/- tilaston poistaminen, jos kiekkoon jotain "tasaisuutta" tai "keskinkertaisuutta" kaivataan, sekä kaikille halutaan tasaisesti yhtä hyvä mieli kuten siltä vähän vaikuttaisi. Nykyisessä pelissä sumputtamisesta tehdään entistä helpompaa, hyökkääjät riisutaan lähes kokonaan aseista, ja käytännössä 1vs1 hyökkäyksestä tehdään vaarattomia, mikäli puolustaja osaa edes vähänkin asiansa. Yksittäisistä pompuista tehdään kokeilun ja mahdollisen uudistuksen myötä entistä suurempia, vaikka suunnan pitäisi olla ehdottomasti päinvastainen. Sinun mielestäsi tasoeroja taas ei saa olla, vaikka nimenomaan tasoerot ja kilpailu ovat jokaisen pelin suola. Ja nyt sinä olet tappamassa sitä. Sinä olet tappamassa sitä viimeistäkin palasta, joka hädin tuskin pysyy elossa.

Minä olen puolustaja, ja minua nämä uudistukset periaatteessa hyödyttävät. Minun pitäisi olla hyvinkin iloinen siitä, että hommani jälleen helpottui, eikä omissa kolise välttämättä koko aikaa, tai ainakin sen puolustaminen jälleen on huomattavasti helpompaa. En kuitenkaan todellakaan osaa olla iloinen. Peli menee mielestäni jatkuvasti väärään suuntaan (puhutaan sitten jopa vuosien hiljaisuudesta, autoplaychatin hetkellisestä poistosta, useista varteenotettavista ehdotuksista foorumilla tai tästä viimeisimmästä kokeilusta) ja sen korjaamiseen tarvitaan jo lähes ihmeitä. Reikää ei voi paikata äyskäröimällä vettä pois veneestä, vaan vuoto ja itse ongelma on korjattava ennen kuin ongelma poistuu. Samalla tavalla en näe näitä muutoksia ongelmien todellisena korjauksena, vaan pikemminkin renkaan paikkaamisena. Ja se sama rengas hajoaa yhä uudestaan, ja uudestaan, koska pelaajia, heidän ehdotuksiaan, tai mielipiteitään ei tunnuta kuuntelevan lainkaan.

Toivottavasti joku jaksoi lukea tänne asti, koska oleellisimman pointin jätin viimeiseksi. "Kultaisina" aikoina - jouko voi tarvittaessa kertoa vuodet kun pelaajamäärät olivat suurimmillaan - tasoerot olivat olemassa ja ne olivat vähintään yhtä suuria kuin nykyiselläänkin. Pelaajat eivät siltikään lopettaneet johtuen näistä "kamalista" tasoeroista, vaan jatkoivat tähänkin päivään saakka pelaten peliä, jotta kuroisivat nämä erot umpeen, koska peli oli koukuttava ja mielenkiintoinen sekä aikaan osittain sosiaalinenkin. Mikä ihme, ja siis todellakin ihme saa sinut jouko kuvittelemaan, että mikäli OIKEAA mielenkiintoa tätä peliä kohtaan löytyy, pelaaja lopettaa pelaamisen tasoeroista johtuen? Tai uusien pelaajien hankinta olisi vaikeaa TASOEROISTA johtuen? Mielestäni menneet vuodet ja historia sen jo osoittaa, että itse PELIN on oltava mielenkiintoinen, jotta pelaajat pysyvät sen parissa. Oli niitä tasoeroja sitten tai ei.

Kaikella kunnioituksella, nostan kättä lippaan ja kiitän sinua jouko näistä vuosista, jolloin mahdollistit tämän upean pelin pelaamisen. Nyt peli tuntuu turhalta ja jopa typerältä, ja siitä on viety se viimeinenkin rippu pois, mikäli kaikista peleistä edes suunnitellaan tämän uudistuksen kaltaisia. Minä, eikä varmasti moni muukaan tykkää lainkaan.

P.S. Kuulostaa tämä kuinka naurettavalta tahansa, niin minä pistän alle nimeni "adressiin" jossa vaadin vanhan kiekon palauttamista. Mikäli olet samaa mieltä, niin lisää oma nimimerkkisi viestiisi, ja lainaillaan aina edellistä kirjoittajaa. Katsotaan saadaanko nimiä kasaan, koska tämä peli on yhtä kuin pelaajat, ja ilman pelaajia tämä peli kuolee varmasti. Oli kyseessä sitten uudet tai vanhat pelaajat.

P.P.S Koska adressin allekirjoitukset poistettiin tuolta toisesta joukon perustamasta aiheesta, niin koin parhaimmaksi perustaa kokonaan uuden. Mikäli "allekirjoitat" tämän "adressin" niin lainaa pelkkää nimimerkin sisältänyttä viestiä, jotta moderaattoreilla ei ole mitään syytä poistaa viestejä.
timo
Ravers



Date: 2015-09-18 23:29:35
Ilja
Anonymous



Date: 2015-09-18 23:30:41
Ilja wrote:
Ilja


michu
Anonymous



Date: 2015-09-18 23:33:17
regu wrote:
Ilja wrote:
Ilja


michu


sby
Donskoi
HC SpeddyCat



Date: 2015-09-18 23:37:06
crus wrote:
regu wrote:
Ilja wrote:
Ilja


michu


sby


Donskoi
Anonymous



Date: 2015-09-18 23:38:32
Ilja wrote:
Ilja

tomi
Anonymous



Date: 2015-09-18 23:38:55
Donskoi wrote:
crus wrote:
regu wrote:
Ilja wrote:
Ilja


michu


sby


Donskoi

tomi
RikuHahl



Date: 2015-09-18 23:43:35
Donskoi wrote:
crus wrote:
regu wrote:
Ilja wrote:
Ilja

michu

sby

Donskoi

RH
Archuleta
Voodoo People



Date: 2015-09-18 23:55:52
RikuHahl wrote:
Donskoi wrote:
crus wrote:
regu wrote:
Ilja wrote:
Ilja

michu

sby

Donskoi

RH

arsu
kekki
Brutal Killers



Date: 2015-09-19 00:05:17
Archuleta wrote:
RikuHahl wrote:
Donskoi wrote:
crus wrote:
regu wrote:
Ilja wrote:
Ilja

michu

sby

Donskoi

RH

arsu


kekki
Anonymous



Date: 2015-09-19 00:05:54
kekki wrote:
Archuleta wrote:
RikuHahl wrote:
Donskoi wrote:
crus wrote:
regu wrote:
Ilja wrote:
Ilja

michu

sby

Donskoi

RH

arsu


kekki

naku
yllepa
Nightmare



Date: 2015-09-19 00:06:12
kekki wrote:
Archuleta wrote:
RikuHahl wrote:
Donskoi wrote:
crus wrote:
regu wrote:
Ilja wrote:
Ilja

michu

sby

Donskoi

RH

arsu

kekki

yllepa
poro12
Brutal Killers



Date: 2015-09-19 00:08:02
yllepa wrote:
kekki wrote:
Archuleta wrote:
RikuHahl wrote:
Donskoi wrote:
crus wrote:
regu wrote:
Ilja wrote:
Ilja

michu

sby

Donskoi

RH

arsu

kekki

yllepa


poro12
Anonymous



Date: 2015-09-19 00:08:03
Edited: 2017-03-30 19:59:30
se ois janne täs möröö
Anonymous



Date: 2015-09-19 00:08:45
Edited: 2017-03-30 19:58:55
xaxa
Anonymous



Date: 2015-09-19 00:10:04
poro12 wrote:
yllepa wrote:
kekki wrote:
Archuleta wrote:
RikuHahl wrote:
Donskoi wrote:
crus wrote:
regu wrote:
Ilja wrote:
Ilja

michu

sby

Donskoi

RH

arsu

kekki

yllepa


poro12


spliff
Vardy
Voodoo People



Date: 2015-09-19 00:12:25
Spliffi wrote:
poro12 wrote:
yllepa wrote:
kekki wrote:
Archuleta wrote:
RikuHahl wrote:
Donskoi wrote:
crus wrote:
regu wrote:
Ilja wrote:
Ilja

michu

sby

Donskoi

RH

arsu

kekki

yllepa


poro12


spliff


hikinen
Famous
Kiekon Vastaisuus



Date: 2015-09-19 00:16:55
Noin äkkiseltään nimimerkkejä katsomalla löysin 1 puolustajan...ei onneks ole mitään kaavaa löydettävissä.
Toki voi olla useampikin mut yhden tunnistin vaan nimimerkistä.
timo
Ravers



Date: 2015-09-19 00:23:28
Famous wrote:
Noin äkkiseltään nimimerkkejä katsomalla löysin 1 puolustajan...ei onneks ole mitään kaavaa löydettävissä.
Toki voi olla useampikin mut yhden tunnistin vaan nimimerkistä.


Itseni mukaan lukien löysin neljä. Ja minäkään en ole mikään asiantuntija kaikkien pelipaikoissa, mutta minä, kekki, naku ja hikinen ollaan ainakin puolustajia. Tietääkseni.
Anonymous



Date: 2015-09-19 00:26:45
hikinen wrote:
Spliffi wrote:
poro12 wrote:
yllepa wrote:
kekki wrote:
Archuleta wrote:
RikuHahl wrote:
Donskoi wrote:
crus wrote:
regu wrote:
Ilja wrote:
Ilja

michu

sby

Donskoi

RH

arsu

kekki

yllepa


poro12


spliff


hikinen

nokukola
Anonymous



Date: 2015-09-19 01:11:45
snapback wrote:
hikinen wrote:
Spliffi wrote:
poro12 wrote:
yllepa wrote:
kekki wrote:
Archuleta wrote:
RikuHahl wrote:
Donskoi wrote:
crus wrote:
regu wrote:
Ilja wrote:
Ilja

michu

sby

Donskoi

RH

arsu

kekki

yllepa


poro12


spliff


hikinen

nokukola

RAHKO!!
Anonymous



Date: 2015-09-19 01:14:25
snapback wrote:
hikinen wrote:
Spliffi wrote:
poro12 wrote:
yllepa wrote:
kekki wrote:
Archuleta wrote:
RikuHahl wrote:
Donskoi wrote:
crus wrote:
regu wrote:
Ilja wrote:
Ilja

michu

sby

Donskoi

RH

arsu

kekki

yllepa


poro12


spliff


hikinen

nokukola

God's
Anonymous



Date: 2015-09-19 01:22:28
csrissane wrote:
snapback wrote:
hikinen wrote:
Spliffi wrote:
poro12 wrote:
yllepa wrote:
kekki wrote:
Archuleta wrote:
RikuHahl wrote:
Donskoi wrote:
crus wrote:
regu wrote:
Ilja wrote:
Ilja

michu

sby

Donskoi

RH

arsu

kekki

yllepa


poro12


spliff


hikinen

nokukola

God's

Starbuck - Kiekon kuningas
Anonymous



Date: 2015-09-19 03:22:28
Starbuck wrote:
csrissane wrote:
snapback wrote:
hikinen wrote:
Spliffi wrote:
poro12 wrote:
yllepa wrote:
kekki wrote:
Archuleta wrote:
RikuHahl wrote:
Donskoi wrote:
crus wrote:
regu wrote:
Ilja wrote:
Ilja

michu

sby

Donskoi

RH

arsu

kekki

yllepa


poro12


spliff


hikinen

nokukola

God's

Starbuck - Kiekon kuningas



at'chu
Anonymous



Date: 2015-09-19 12:32:31
kekki wrote:
Archuleta wrote:
RikuHahl wrote:
Donskoi wrote:
crus wrote:
regu wrote:
Ilja wrote:
Ilja

michu

sby

Donskoi

RH

arsu

kekki

yllepa
sharb
Anaheim Mighty Ducks



Date: 2015-09-19 12:51:25
chu wrote:
Starbuck wrote:
csrissane wrote:
snapback wrote:
hikinen wrote:
Spliffi wrote:
poro12 wrote:
yllepa wrote:
kekki wrote:
Archuleta wrote:
RikuHahl wrote:
Donskoi wrote:
crus wrote:
regu wrote:
Ilja wrote:
Ilja

michu

sby

Donskoi

RH

arsu

kekki

yllepa


poro12


spliff


hikinen

nokukola

God's

Starbuck - Kiekon kuningas



at'chu


sharb
Anonymous



Date: 2015-09-19 13:13:36
sharb wrote:
chu wrote:
Starbuck wrote:
csrissane wrote:
snapback wrote:
hikinen wrote:
Spliffi wrote:
poro12 wrote:
yllepa wrote:
kekki wrote:
Archuleta wrote:
RikuHahl wrote:
Donskoi wrote:
crus wrote:
regu wrote:
Ilja wrote:
Ilja

michu

sby

Donskoi

RH

arsu

kekki

yllepa


poro12


spliff


hikinen

nokukola

God's

Starbuck - Kiekon kuningas



at'chu


sharb

Muuri
Anonymous



Date: 2015-09-19 13:14:52
Muuri wrote:
sharb wrote:
chu wrote:
Starbuck wrote:
csrissane wrote:
snapback wrote:
hikinen wrote:
Spliffi wrote:
poro12 wrote:
yllepa wrote:
kekki wrote:
Archuleta wrote:
RikuHahl wrote:
Donskoi wrote:
crus wrote:
regu wrote:
Ilja wrote:
Ilja

michu

sby

Donskoi

RH

arsu

kekki

yllepa


poro12


spliff


hikinen

nokukola

God's

Starbuck - Kiekon kuningas



at'chu


sharb

Muuri

teukkah
Anonymous



Date: 2015-09-19 13:23:34
teukkah wrote:
Muuri wrote:
sharb wrote:
chu wrote:
Starbuck wrote:
csrissane wrote:
snapback wrote:
hikinen wrote:
Spliffi wrote:
poro12 wrote:
yllepa wrote:
kekki wrote:
Archuleta wrote:
RikuHahl wrote:
Donskoi wrote:
crus wrote:
regu wrote:
Ilja wrote:
Ilja

michu

sby

Donskoi

RH

arsu

kekki

yllepa


poro12


spliff


hikinen

nokukola

God's

Starbuck - Kiekon kuningas



at'chu


sharb

Muuri

teukkah

Jenbb messis ;D
shed
Thieves



Date: 2015-09-19 13:30:45
shed
Mainos

Created by: timo Created on: 2015-09-18 23:29:28 Read times: 38262
Pages: [1]   2   3   4