Foorumit

Äänestys pelinopeudesta
Created by: sambu2 Created on: 2017-09-11 23:29:56 Read times: 34522
Pages: [1]   2   3   4  
sambu2
Old & Notorious



Date: 2017-09-11 23:29:56
Nyt kun tätä hitaampaa kiekkoa on lätkitty 2 vuotta ja (omaan silmään) trendi pelaajamäärien suhteen on pysynyt jokseenkin samana, olisiko aika antaa pelaajille mahdollisuus äänestää mieluisammasta nopeudesta?


Mielestäni hitaampi peli kahlitsee liikaa taitavien ja luovien pelaajien kykyjä ja karsii monipuolisuutta rankalla kädellä. Myös siinä missä aiemmin oikea-aikaisella ennakoinnilla pystyi katkaisemaan syötön, menee autopassi nyt 99% ajasta mailan/pelaajan läpi sijoittumisesta huolimatta ja se on halpa pakokeino vaikeasta tilanteesta (moi skede). Usein myös kun yrittää syöttää lähellä olevalle pelaajalle autopassia, kiekko kohoaakin rajusti, koska kauempana viiletti toinen oma pelaaja ja osuu lähempänä olevan pelaajan selkään juuri sen ainoan kerran, kun haluaisi kiekon menevän läpi/omille. Omalta kohdaltani voin vielä sanoa, että hitaampi peli ei ole auttanut "lagaavan" pelaajan pelaamista, pikemminkin päinvastoin.

Pidin enemmän nopeammasta pelistä refleksien ja pelinluvun merkityksen takia, jossa vastustajan sijoittumista oli helpompi horjuttaa odottamattomalla ratkaisulla ja tilanteita syntyi paljon enemmän. Oma kantani on siis harvinaisen selvä ja olen kuullut viime aikoina paljon kaipauksia vanhan nopeuden palauttamiseksi, joten päätin kokeilla onneani tämän topicin kanssa ja toivoisin joukolta nykynäkemystä asiaan.

Tiedostan myös classic-huoneiden olemassaolon (joissa onkin tullut viime aikoina pelattua), mutta kuinka moni haluaa pelata siellä eri nopeudella, jos liigat ja tiimimatsit on väännettävä taas hitaammalla. (ps. kohopassi pois classic-huoneista, jos mahdollista!)


Joten, tulkaa nyt jokainen vielä kerran kertomaan oma näkemyksenne aiheesta ja olisiko äänestys aiheellinen.


Otti topic tuulta alleen taikka ei, haluan vielä kiittää Joukoa ja Mikkoa ehdottomasti parhaasta pelistä jota olen pelannut ja vieläpä ilmaiseksi jo yli kymmenen vuotta, Kiitos.
DeArmas



Date: 2017-09-12 00:24:34
Loistava perustelu sambu2! Itse täysin samoilla linjoilla, eli vanha pelinopeus takaisin juurikin yllämainituista syistä. Varmasti toisi enemmän vanhoja partoja takaisin, kuin hätistelisi pois mahdollisia uusia pelaajia.
Donskoi
HC SpeddyCat



Date: 2017-09-12 00:51:48
Vanha pelinopeus takas. Pelin tempo liian hidas nykyisellä nopeudella imo, sekä porukka koittaa naurettavia kesomaaleja koko ajan.
Anonymous



Date: 2017-09-12 01:22:17
Kannatetaan, kaltaiset samettikädet omaava pelaaja kuten minä varsinkin kaivataan sitä ADHD pärinäkiekkoa kun pystyi viemään kunnolla vastustajan pakit kahville. (pystyy kyllä vieläkin)

terveisin panomies
Alter
Club 44



Date: 2017-09-12 01:27:32
panomies wrote:
Kannatetaan, kaltaiset samettikädet omaava pelaaja kuten minä varsinkin kaivataan sitä ADHD pärinäkiekkoa kun pystyi viemään kunnolla vastustajan pakit kahville. (pystyy kyllä vieläkin)

terveisin panomies

Tämä. Vanha kikkailu takaisin. Kiitos.
Anonymous



Date: 2017-09-12 01:33:35
Ei missään tapauksessa.
Anonymous



Date: 2017-09-12 12:25:31
Edited: 2017-09-12 17:14:33
Classicista tykkään enemmän. En osaa tähän syvällisempiä perusteluita miettiä mutta sen ainakin huomaa, että yleisesti pelityyli on muuttunut entisajoista. Ei pysy tällaiset puujalat perässä enää kun porukka kikkailee. Ehkä kiekonriistot ja blokkaamiset oli silloin hieman helpompia joka toi vastahyökkäyksiä ja päästä päähän pelaamista.

EDIT: Ja todellakin siis tällaisen kansanäänestyksen kannalla!
snidi
Anaheim Mighty Ducks



Date: 2017-09-12 13:19:14
Vahvaa kannatusta äänestykselle tältä suunnalta
P.Ton87
Kiekon Vastaisuus



Date: 2017-09-12 15:28:29
Alter wrote:
panomies wrote:
Kannatetaan, kaltaiset samettikädet omaava pelaaja kuten minä varsinkin kaivataan sitä ADHD pärinäkiekkoa kun pystyi viemään kunnolla vastustajan pakit kahville. (pystyy kyllä vieläkin)

terveisin panomies

Tämä. Vanha kikkailu takaisin. Kiitos.


Tämä.
Dahlin
GHETTO BIRDS



Date: 2017-09-12 18:32:33
I personally think after slowing everything down, this game turned more one-way and much more boring. Even now trying the classic gamemode in Training room or Practice room, it definitely feels more dynamic, fun and enjoyable so IMO there should be a vote for that and if the community for jouko still feels at least a bit important then he shall respect the results and opinions of everyone participating in this.

Also I want to mention, that instead of panic changing team game challenge systems back and forth every month and game mechanisms maybe the developers should pay more attention on the way they advertise the game(do they even do that), where they advertise and what is their own attitude against the game itself. I still believe the game like it was before(including Classic gamemode) still has a lot of potential and place to grow, especially in other countries.

The moderating level is far below the average bar turning remaining community into spreading cancer, the player quantity is decreasing with every day and I don't feel like anything is being done to prevent all the things I just mentioned.

I remember few years ago developers created different events, like playing 5v5 and after a week #1 team in rankings gets PM rewards for that, all the April fools etc., now it's pretty much casual autoplay spam and maybe some teamgames or league games in the Sunday evenings.
Anonymous



Date: 2017-09-12 23:20:36
täältä ääni vanhalle nopeudelle!
Latex
Vilttiketju



Date: 2017-09-13 00:37:44
ääni vanhalle nopeudelle
sharb
Anaheim Mighty Ducks



Date: 2017-09-13 00:47:08
snidi wrote:
Vahvaa kannatusta äänestykselle tältä suunnalta


Kuin myös täältäkin.
Kucherov



Date: 2017-09-13 00:54:43
Edited: 2017-09-17 15:13:11
.
sharb
Anaheim Mighty Ducks



Date: 2017-09-13 00:54:44
sharb wrote:
snidi wrote:
Vahvaa kannatusta äänestykselle tältä suunnalta


Kuin myös täältäkin.


#bringbackclassic
Heksa
Hakunamatata



Date: 2017-09-13 02:18:44
Ehdottoman vankka kannatus vanhalle pelinopeudelle ja sen äänestämiselle takaisin kiekkoon.
Ratakses
Anaheim Mighty Ducks



Date: 2017-09-13 02:29:42
Edited: 2017-09-15 00:59:54
Hyvä topic ja keskustelunavaus, joskin totuttuun tapaan kokeneen pelaajan näkövinkkelistä.

Olin pari vuotta sitten aika vahvasti sitä mieltä, että pelimekaniikan muutos oli perusteltu ja ihan fiksu päätös. Kun luonnollinen kierto uusien pelaajien kehittymisestä kokeneempien pelaajien tasolle rupesi hidastumaan (kovat lopetti eikä uusia tullut samalla tahdilla), oli aika selvää, että jos pelikehittäjät haluaa yrittää uutta nousua ja lisää eloa pelille, täytyy uusien pelaajien kynnystä tehdä matalammaksi.

Sitä mieltä oon edelleenkin; pelin opettelu on varmasti helpompaa ja ei-niin-turhauttavaa hitaammilla ukoilla. Jos suurin osa nykyajan teineistä suosii alle minuutin pituisia vine-tyyppisiä videoita, lähettää alle 10-sekuntisia snäppejä ja turhautuu, jos kännykkäpelin intro on liian pitkä, niin jopa vuosia kestävä harjoittelu 2d-kiekkopelissä on vähän liikaa vaadittu. Pelimekaniikan muutoksella pyrittiin mun silmissä siis edes vähän mukautumaan nykymaailman menon tasolle.

Ylläoleva vuodatus on vähän offtopicia, mutta halusin sen kirjoittaa niille, joiden mielestä pelinopeuksien muutos oli suuri synti ylläpidolta. Mun mielestä esimerkiksi yksi isompi ongelma on ollut HTML5-versio, joka olisi ollut tosi hyvä ja juurikin sitä aloittelijoiden kynnystä mataloittava uudistus, mutta kun siellä pelaaminen on huomattavasti tahmeampaa kuin java-puolella. Mutu-tuntumalla sanoen java-pelaajilla on etu pelikentillä.

Ontopiccina voitaneen kyynisesti siteerata sitä pässiä teurastajan käsissä: aika aikaansa kutakin. Nykykiekossa joukkueet ja pelaajat voidaan jaotella niiden vähäisyyden vuoksi suhteellisen tarkasti ylivoimaisiin, keskikastiin ja heikompitasoisiin. Kun pelin hankkiminen taannutettiin takaisin aika vanhanaikaiseen käsihaastoon (perustellusti sekin), nämä joukkueet pelaavat vain toisiaan vastaan - mä en siis näe ongelmaa siinä, miksei pelinopeuksia palautettaisi ennalleen. Juurikin siksi, koska mun silmissä nykyajan nuoriso ei kiinnostu pelistä, joka on tosi vaikea opeteltava (ehkäpä liian vaikea näilläkin pelinopeuksilla), vaikka sellaisesta pelistä ne kiksit ovat sitten suurimmat. Se taas ei ole ylläpidon vika.

Jos haluaa olla pessimistinen ja lyödä niin sanotusti hanskat tiskiin, niin silloin classic-pelimuodon palauttaminen on ihan perusteltua. Mä näen suoraan sanottuna tällöin asian niin, että uusia pelaajia ei varmasti tule enää pelikentille, mutta ainakin pelissä pysyneet kokeneemmat pelaajat olisivat varmaankin tyytyväisiä.

tl;dr: Pelinopeuksien muutos oli perusteltu, mutta nykyaikana sillä ei taida oikein olla enää väliä. Muutos vanhaan olisi mun mielestä aika selkeä osoitus ylläpidon fiiliksistä pelin tulevaisuutta ajatellen.

sambu2 lopetti viestinsä tyylikkäästi, ja mä komppaan samaa; on aika ihmeellistä, että tällainen indie-peli vieläkin herättää tunteita ja on kiva päästä pelaamaan silloin tällöin. Kiitokset ylläpidolle.

PS. Vielä sen haluan sanoa, että classic-pelinopeus on aina ollut mulle se mieluisampi, mutta koitan kovasti katsoa asioita laajasti.

PS2. Toiveita: HTML5-versio toimimaan yhtä hyvin kuin javaversio, päivitystä ulkoasuun, tiimipelien haku yksinkertaisemmaksi ja pomppulinna katsomoon!

EDIT: Kirjoitin näemmä pitkäveteisen romaanin samoista jutuista, mitä muut ovat jo sivunneet. Oh well.
Anonymous



Date: 2017-09-13 12:14:18
ääni vanhalle nopeudelle
illmac
Metallurg Magnitogorsk



Date: 2017-09-13 13:24:27
Ratakses wrote:
tl;dr: Pelinopeuksien muutos oli perusteltu, mutta nykyaikana sillä ei taida oikein olla enää väliä. Muutos vanhaan olisi mun mielestä aika selkeä osoitus ylläpidon fiiliksistä pelin tulevaisuutta ajatellen.
tää
vanil
Kamloops Blazers



Date: 2017-09-13 15:14:01
Ehdottomasti kannatan!
kaa
Wanhainkodin Munkki



Date: 2017-09-13 17:56:32
kannatan!
laspa
Manhattan



Date: 2017-09-13 20:12:16
mukaana
selänne10
Kuolema



Date: 2017-09-13 23:41:47
kannatetaan
Anonymous



Date: 2017-09-14 03:41:20
Kannatan vanhaa pelinopeutta-
Mos
PePo



Date: 2017-09-14 13:30:45
+1 ääni
Crystalic
Juventus



Date: 2017-09-14 18:29:47
Edited: 2017-09-14 18:30:23
Hyvä idea ja näin, paluu vanhaan voisi olla tervetullut muutos, niin nopeuden kun syöttöjen puolesta xdd...
Anonymous



Date: 2017-09-14 19:16:09
paluu vanhaa
N.Gin
Old & Notorious



Date: 2017-09-14 19:22:59
Vanha pelinopeus ja vanhat autopassiominaisuudet takaisin.
jimu
Manhattan



Date: 2017-09-14 20:03:30
joo
Anonymous



Date: 2017-09-14 20:06:41
Hyvä idea!
Mainos

Created by: sambu2 Created on: 2017-09-11 23:29:56 Read times: 34522
Pages: [1]   2   3   4