Foorumit

Näyttöongelma
Created by: Anonymous Created on: 2012-12-18 22:22:29 Read times: 2329
Anonymous



Date: 2012-12-18 22:22:29
Edited: 2012-12-19 00:03:30
Ongelmana, on että kiekkoa pelatessa pelaajat ja kiekko liikkuvat tökkien. Ongelma ilmenee vain kun pelaajan lisänäytöllä. Olen yrittänyt muuttaa näytön asetuksia suuntaa ja toiseen, mutta en ole vielä onnistunut poistamaan ongelmaa. Koneena minulla on Lenovo thinkpad edge e530, joka on siis läppäri. Tällä läppärin näytöllä peli rullaa jouhevasti ja minkäänlaista tökkimistä ei ole havaittavissa, mutta siirryttäessä tällä lisänäytölle pelaajat alkavat tökkimään. Olen myös pitänyt kiekkoikkunaa puoliksi lisänäytöllä, puoliksi läppärin omalla näytöllä ja läppärin näytöllä pelaajat ei töki, mutta samaan aikaan toisella näytöllä tökkivät. Elikkä ongelma on lisänäytössä/lisänäytön asetuksissa, ei koneessa/javassa/verkossa yms.

Samaisen ongelman huomasin jo pelatessani vanhalla pöytäkoneella, mutta tällöin luulin vian olevan koneessa, koska kone oli suhtkot vanha. Tällöin käytössä oli siis sama näyttö, jota nyt käytän lisänäyttönä.

Näyttö on asuksen tänä vuonna ostettu VE247H. Liittimenä minulla on HDMI piuha, ei ole testattu toisella HDMI-piuhalla, koska ei ole tällä hetkellä saatavilla. VGA-kaapelilla myös testattu, sama ongelma sillä.

Joten pyytäisin, jos joku osaisi neuvoa hieman, että mitä asetuksia esimerkiksi näytönasetuksista ja/tai näytönohjaimen asetuksista kannattaisi muuttaa ja mihin suuntaan. Olisin erittäin kiitollinen ratkaisuun johtavasta vihjeestä(halutessasi voin maksaa pienen korvauksen pelimerkkien muodossa), koska olen pelannut viimeiset vuodet suurella näytöllä ja tuo läppärin 15,6" tuntuu vain niin älyttömän pieneltä ja haluaisin ottaa täyden hyödyn suuremmasta näytöstä.

Pähkinänkuoressa tekniset speksit:
Kone: Levono ThinkPad Edge e530
Näyttö: ASUS VE247H
Näytönohjain: 2GB NVIDIA GeForce GT630M

Lisäkysymyksiä saa kysyä, jos jotain tietoja tarvitsee.

Yhteystiedot:
Note: nikille viiksekäs
irc: viiksekas
tämä foorumi

EDIT: Testattu VGA:lla, sama ongelma.
kemton



Date: 2012-12-19 02:46:08
Ootko kokeillut päivittää näytönohjaimen ajurit?
Anonymous



Date: 2012-12-20 19:04:11
Edited: 2012-12-20 19:42:36
Ajurit on päivitetty.

Lisäksi olen joululomaksi tullu vanhempieni luo ja täällä pääsin testailemaan toisella näytöllä. Käytössä täällä HP w2207, joka on useita vuosia vanha. Peli toimii moitteetta ja ei ole merkkiäkään samanlaisesta tökkimisestä kuin asuksen näytöllä.
Mainos

Created by: Anonymous Created on: 2012-12-18 22:22:29 Read times: 2329