Foorumit

Koirat haukkuu - keskustelukulttuurin muutos.
Created by: Anonymous Created on: 2020-12-04 11:09:36 Read times: 2234
Anonymous



Date: 2020-12-04 11:09:36
Edited: 2020-12-04 11:13:03
Hei kaikki,

Olen Ruorja ( / Lucius), yksi PVP:n mastereista. Käytän tätä foorumia alustana esiintuodakseni suuren epäkohdan, joka koskettaa minua päivittäin tämän pelin parissa. Minua kiusataan.

En ehkä ole taitavin tai näyttävin pelaaja, jalkakikkani ei aina onnistu, en joka pelissä kykene olemaan "ainatg", enkä ole tottunut heiluttamaan hiirtä kuin twerkkaajat takapuoliaan, mutta silti yritän parhaani. Annan omille joukkuetovereilleni virheet anteeksi ja kehun heitä onnistuneista suorituksista. Joku on mahdollisesti saattanutkin nähdä minun toteavan "Tuo on hyvä kikka", kun joku onnistuu esimerkiksi jossakin näppärässä harhautuksessa. En koskaan mollaa muita pelaajia, enkä anna edes yksittäisten pelien suurten miinustaakkojen alentaa käytöstäni peeloiluun.

Tiedän, että pelaajien, joiden taso ylittää huomattavasti omani, on mahdollisesti hieman murheellista joutua kanssani samaan Autoplay:hin, koska he eivät voi luottaa minun tekevän viittä maalia ja kasvattaen näin heidän plus-sarakettaan. Ja joskus, kun haen torjunnan jälkeen maalivahdilta kiekon, mutta en heti löydä peliä edistävää avausmahdollisuutta, joudun hieman pyörimään omissa ja skannaamaan kenttää sopivaa syöttölinjaa etsien. Silloin vastapuolen kärkikarvaaja saattaa tulla tönimään ja kampittelemaan minua, jolloin menetän kiekon ja vastustaja saa maalin. Kun kuitenkin onnistun suorittamaan avauksen, ei se aina välttämättä tipu kauniisti hyökkääjämme lapaan, vaan saattaa joskus mennä pitkäksi kiekoksi. Kerran tämmöisen tilanteen jälkeen, eräs omalla puolellani ollut pelaaja kysyi minulta, että käytänkö minä touchpadia hiiren sijaan. Olihan se nöyryyttävää.

Kerran, pelatessani nimimerkillä Lucius, minulla oli Autoplayn alkaessa noin viisi sekuntia muu meno, jolloin niin sanotusti idlasin. Kun avasin jälleen ikkunan, jolla kiekko.tk:ta pelaan, huomasin kommenttikentässä viestin: "Lucius pelaa, tai ainnan sukan". Niille, jotka tuntevat tuon toisen nimimerkkini historian, on varmasti tiedossa uhkauksen todellinen raakuus.

Tuoreempana tapauksena haluaisin antaa esimerkin tältä aamulta, kun eräs vanhan liiton Elite-kokemustason omaava pelaaja mainitsi heti Autoplayn alussa, että "Ruorja joku novi". Myös lukuisia muita tapauksia, missä minua on haukuttu, käsketty menemään jonnekin tai lopettamaan kiekko.tk:n pelaaminen, on ollut.

Joten haluan täten pyytää, että vaikka olette taitavia maalintekijöitä ja osaatte wilzun, niin ymmärtäkää myös mahdollisuus sille, ettei kaikkien pelikyvyt ole samalla tasolla. Se ei kuitenkaan saa missään nimessä tarkoittaaa, ettei heillä olisi oikeutta pelata tätä peliä ilman jatkuvaa huutelua ja vittuilua. Autoplayn matchmaking jakaa puolet rankingin mukaan, joten on mahdollista saada omalle puolelle reilusti itseään huonompia pelaajia, etenkin kun pelaajien yhtäaikainen määrä onlinessa on pieni.
Pelin kuoleminen on ollut keskusteluissa useita vuosia ja monelle tämä peli onkin yksi tärkeimmistä, joten nyt, kun kenties korona on nostanut pelaajamääriä ja antanut mahdollisuuden uuteen nousuun, ei ole varaa menettää uusia tai palaavia pelaajia. Nostakaa siis päätänne ja antakaa kaikille pelaajille positiivinen pelikokemus.

Oikeasti en koe olevani kiusattu, koska hyvinvointini ole riippuvaista tästä pelistä, eikä asiat ole minun mielestäni niin vakavia, mutta halusin kuitenkin tuoda esille "huonompien" pelaajien näkökulmaa. Nautin kiekko.tk:n pelaamisesta ja sen tuomasta nostalgiasta, mutta kyseessä oleva ala-arvoinen vähättely ja suunsoitto syö pelifiilistä kovasti. Lisäksi on varmasti ihmisiä, joihin kohdistettuna tuollainen käytös vaikuttaa negatiivisesti.

Haluan vielä sanoa, ettei Millään kaikkien pelaajien käytös kuulu tähän toksiseen kulttuuriin, vaan yleisesti ihmiset ovat ihan fiksuja.

PS. Yllä annetut esimerkit sukasta ja touchpadista ovat oikeita, mutta henkilökohtaisesti ne vain huvittivat minua.
jartsa
PVP



Date: 2020-12-04 12:03:59
Hei, ja kiitos Ruorja sinulle mainiosta tekstistä!

Kirjoituksesi otti otteen syvältä kiekko.tk-minusta. Itse aloitin pelin pari viikkoa takaperin uudestaan n. seitsemän (7) vuoden tauon jälkeen ja olin hyvin järkyttynyt public-chätin suolaisuudesta minua ja muita hieman huonompia kohtaan.

Ei tunnu kivalta, kun olet 2vs0 hyökkäyksessä autoplay-pelissä, kiekko on sinulla ja syötön hetkellä alat näpyttämään mouse2-näppäintä huomataksesi vain sen, että autopass ei lähde lavasta ja hyppäät vain söpösti vastustajan maalivahdin syliin, kiekko mukanasi. Ajattelet, että ehkä kukaan ei kommentoi kyseistä asiaa, koska autopass ei aina välttämättä toimi sen kuulumalla tavalla. Noh päinvastoin. Tuntuu että sinut teurastetaan henkisesti ja tunnet kuinka pieni kyynel alkaa valumaan pitkin poskipäätäsi kohti sitä lipovaa kieltä. Sen jälkeen selaimen voi oikeastaan samantien sulkea, vetisillä silmillä on hyvin vaikea pelata tätä peliä.

Olen mennyt monen huutelijan provoihin ja huudellut chätissä sitten takaisin sen mitä sylki on suuhun tuonut, pahoittelen sitä kaikille. Luonteelleni en mitään mahda.

Toivottavasti tämä topic herättää ajatuksia ja ideoita paremmasta keskustelukulttuurista kiekko.tkn servereillä! Jokainen meistä on vastuussa siitä, että oma sekä muiden pelikokemus on sillä tasolla ettei kiekko.tk ikkunaa tarvitse sulkea ajatuksella "en jaksa tätä peliä."
kieppi
Voodoo People



Date: 2020-12-04 13:55:07
Tarkoituksena tolla sukka-kommentilla oli vähän hauskuuttaa ja samalla näpäyttää afkaamista pelin alkaessa (taisi olla päivän ensimmäinen matsi). Hyvä, että otit huumorilla :) Ja mua ei henkilökohtaisesti haittaa pelata huonompien puolella, vaan tärkeintä on että yrittää pelata ja voittaa!

Jouluisiin luistelemisiin, sven
Anonymous



Date: 2020-12-04 14:06:48
Voisi kuvitella, että koska AP:ssa pelataan tähdistä, niin se on se juurisyy tuolle toksisuudelle. AP-peleistä tähdet pois?
KESKISALO
Hustlers University



Date: 2020-12-05 10:13:45


Autoplayssa tulee välillä kritiikkiä , siitä ei pidä loukkaantua jos joku haukkuu sua paskaksi tms , miehisty ja anna paskapuheen mennä toisesta korvasta ulos. ty
Anonymous



Date: 2020-12-05 12:37:14
kaikki paskat tääl itkee miten ei osaa pelata, ennen teitäki pysty kickimään peleistä vittuun... kyllähän tää on ihan joukon aiheuttamaa mielipahaa jokaiselle, nyt jos voisin kickiä ni nää kommenttiketjun jätkät pysyis reenihuonees kunnes se veto lähtee edes sinnepäin
Anonymous



Date: 2020-12-06 19:02:04
tume wrote:
Voisi kuvitella, että koska AP:ssa pelataan tähdistä, niin se on se juurisyy tuolle toksisuudelle. AP-peleistä tähdet pois?

Tämä. Tosin autoplay on nykyään melkeenpä ainoa tapa pelata peliä sillon kun haluaa, kun trainingeissa ei pyöri enää niin paljon porukkaa. Ja tähdistä/ap-rankista pelaaminen on aika iso osa nykykikeä. Paras tapa muuttaa kulttuuria ois tehä isompia muutoksia siihen miten kokeneemmat ja uudemmat pelaajat pelaa keskenään. Esimerkkinä joku sellanen liiga jossa joka joukkeessa olis sekä kokeneempia että uudempia pelaajia.

Mutta koska se olis ehkä liian iso muutos entiseen, niin vois myös koittaa rajottaa maksimimaalieron määrää per erä. Joku -3 olis varmaan sopivan iso maalimäärä, mutta silti siedettävissä oleva rankingin menetys. Lisäyksenä vielä, että jos tuo ero tulee, niin seuraavaan erään täytyy kummastakin tiimistä vähintään yhden pelaajan vaihtua, joko keskenään tai toiseen autoplay-ryhmään.

Bonuksena vois myös poistaa nimimerkkien näkymisen huoneissa, koska ite oon ainaki huomannu, että moni ottaa pelissä tietyn negatiivisen asenteen jo pelkästään siitä, jos mielestään huono pelaaja sattuu tulemaan samalle puolelle.
Anonymous



Date: 2020-12-06 22:40:16
Edited: 2020-12-06 22:45:46
Sheldon wrote:
tume wrote:
Voisi kuvitella, että koska AP:ssa pelataan tähdistä, niin se on se juurisyy tuolle toksisuudelle. AP-peleistä tähdet pois?

Tämä. Tosin autoplay on nykyään melkeenpä ainoa tapa pelata peliä sillon kun haluaa, kun trainingeissa ei pyöri enää niin paljon porukkaa. Ja tähdistä/ap-rankista pelaaminen on aika iso osa nykykikeä. Paras tapa muuttaa kulttuuria ois tehä isompia muutoksia siihen miten kokeneemmat ja uudemmat pelaajat pelaa keskenään. Esimerkkinä joku sellanen liiga jossa joka joukkeessa olis sekä kokeneempia että uudempia pelaajia.

Mutta koska se olis ehkä liian iso muutos entiseen, niin vois myös koittaa rajottaa maksimimaalieron määrää per erä. Joku -3 olis varmaan sopivan iso maalimäärä, mutta silti siedettävissä oleva rankingin menetys. Lisäyksenä vielä, että jos tuo ero tulee, niin seuraavaan erään täytyy kummastakin tiimistä vähintään yhden pelaajan vaihtua, joko keskenään tai toiseen autoplay-ryhmään.

Bonuksena vois myös poistaa nimimerkkien näkymisen huoneissa, koska ite oon ainaki huomannu, että moni ottaa pelissä tietyn negatiivisen asenteen jo pelkästään siitä, jos mielestään huono pelaaja sattuu tulemaan samalle puolelle.


Eiköhän olla jo nähty, että mitä siitä seuraa kun kokeneet ja aloittelevat pelaajat mixataan keskenään.. Mun mielestä tuo nykyinen systeemi autoplayssa vaan ruokkii epäasiallista käytöstä: joukkueessa liian iso tasoero pelaajien välillä, joka näkyy siinä että joukkueen parhaalla pelaajalla kasvaa vehje otsaan ja toisaalta heikoin pelaaja ei pysy mukana. Tuon seurauksena sitten alkaa se huutelu ja haistattelu omille
Anonymous



Date: 2020-12-07 04:59:32
Hello

I feel that good players will try to make the best out of bad players in games, as long as the bad player is making an effort.

If someone acts like a baby because they are losing then put them on your blacklist and ignore them because you can't win an argument with a baby. If they don't want to play then they can leave instead. But seriously, if anyone is acting like an idiot then block them.
Anonymous



Date: 2020-12-07 12:00:45
poolparty wrote:
Sheldon wrote:
tume wrote:
Voisi kuvitella, että koska AP:ssa pelataan tähdistä, niin se on se juurisyy tuolle toksisuudelle. AP-peleistä tähdet pois?

Tämä. Tosin autoplay on nykyään melkeenpä ainoa tapa pelata peliä sillon kun haluaa, kun trainingeissa ei pyöri enää niin paljon porukkaa. Ja tähdistä/ap-rankista pelaaminen on aika iso osa nykykikeä. Paras tapa muuttaa kulttuuria ois tehä isompia muutoksia siihen miten kokeneemmat ja uudemmat pelaajat pelaa keskenään. Esimerkkinä joku sellanen liiga jossa joka joukkeessa olis sekä kokeneempia että uudempia pelaajia.

Mutta koska se olis ehkä liian iso muutos entiseen, niin vois myös koittaa rajottaa maksimimaalieron määrää per erä. Joku -3 olis varmaan sopivan iso maalimäärä, mutta silti siedettävissä oleva rankingin menetys. Lisäyksenä vielä, että jos tuo ero tulee, niin seuraavaan erään täytyy kummastakin tiimistä vähintään yhden pelaajan vaihtua, joko keskenään tai toiseen autoplay-ryhmään.

Bonuksena vois myös poistaa nimimerkkien näkymisen huoneissa, koska ite oon ainaki huomannu, että moni ottaa pelissä tietyn negatiivisen asenteen jo pelkästään siitä, jos mielestään huono pelaaja sattuu tulemaan samalle puolelle.


Eiköhän olla jo nähty, että mitä siitä seuraa kun kokeneet ja aloittelevat pelaajat mixataan keskenään.. Mun mielestä tuo nykyinen systeemi autoplayssa vaan ruokkii epäasiallista käytöstä: joukkueessa liian iso tasoero pelaajien välillä, joka näkyy siinä että joukkueen parhaalla pelaajalla kasvaa vehje otsaan ja toisaalta heikoin pelaaja ei pysy mukana. Tuon seurauksena sitten alkaa se huutelu ja haistattelu omille


Suurin ongelma kuitenkin on kai se, että yhden erän tiimeissä on liian suuri tasoero (toinen joukkue selvästi altavastaaja), ja sitä ruokkii se, kun jokasella on oma ranking jota yrittää ylläpitää. En usko että ketään niin paljoa haittaa jos on tiiminsä paras pelaaja, kunhan tiimi pysyy mukana menossa. Mutta tuo mistä puhuin vois olla autoplayn ulkopuolinen juttu, jossa se toisen joukkueen huonorankkisin pelaaja ei olis mikään nelosnickailija-elite, vaan molemmilla puolilla olis oikeasti samantasoset pelaajat.

Sitten taas jos muuttaa autoplaytä aiemmin mainitusti, niin vaikka sinne osuiskin se piilonickailija, se aiheuttais korkeintaan 3 miinusta, jollon erä katkeais ja jaot vaihtuis = joko peli tasottuis tai sit ne edellisen erän hävinneet sais vuorostaan plussaa.
Anonymous



Date: 2020-12-07 19:08:23
Mulla olis sellanen idea että jos laittais autoplayn jonosta 6 kovarankkisinta samaan huoneeseen .

@jouko @jouko @jouko
Mainos

Created by: Anonymous Created on: 2020-12-04 11:09:36 Read times: 2234