Foorumit

Pähkinä purtavaksi
Created by: Anonymous Created on: 2007-10-25 21:48:52 Read times: 445090
Pages: 1   2   3   4   106   107   108   [109]   110   111   112   136   137   138   139  
thanos
Wanhainkodin Munkki



Date: 2010-05-25 20:22:15
Hamekyttä wrote:
Sähkön kulutushinta nousee 10% ja pian se nousee taas 10 %, paljonko sähkön hinta nousee yhteensä prosentteina?


alussa hinta on x
Eka nousun jälkeen hinta on 1,1x
toisen nousun jälkeen 1,1(1,1x) = 1,21x

Yhteensä nousee siis 21%
Anonymous



Date: 2010-05-26 21:01:49
K.Carson wrote:
Hamekyttä wrote:
Sähkön kulutushinta nousee 10% ja pian se nousee taas 10 %, paljonko sähkön hinta nousee yhteensä prosentteina?


alussa hinta on x
Eka nousun jälkeen hinta on 1,1x
toisen nousun jälkeen 1,1(1,1x) = 1,21x

Yhteensä nousee siis 21%


Kyllä aivan oikein.
Donde
maalitykit



Date: 2010-05-27 22:22:01
Pakko tänne joku postaus on saada aikaseks, viimesestä Pähkinä purtavaksi postauksesta kuitenkin jo reilut kaks vuotta :) Pistetää vaikka tämmöne, että: Sotilaalla on vain yksi tulitikku. Hänen pitää sytyttää kamiina, myrskylyhty ja tupakka. Minkä hän sytyttää ensimmäisenä?
Anonymous



Date: 2010-05-28 07:23:24
Donde wrote:
Pakko tänne joku postaus on saada aikaseks, viimesestä Pähkinä purtavaksi postauksesta kuitenkin jo reilut kaks vuotta :) Pistetää vaikka tämmöne, että: Sotilaalla on vain yksi tulitikku. Hänen pitää sytyttää kamiina, myrskylyhty ja tupakka. Minkä hän sytyttää ensimmäisenä?
Sen tikun
Anonymous



Date: 2010-05-28 12:42:40
Edited: 2010-05-28 12:44:03
Alberto wrote:
en oo varma, että onko tää jo täällä esiintynyt, mutta kuitenkin:

Juoksen, vaikka minulla ei ole jalkoja.
En omista lämpöä, vaikka minulla on höyryä.
Minulla ei ole ääntä, jolla puhua, mutta silti voit kaukaa kuulla minun huutavan.

Mikä olen? :)


Vesi?

E: Joo hyvin taas mietitty onha vedel lämpöö :D Jumala sit :)
Donde
maalitykit



Date: 2010-05-28 13:46:56
unjinaz wrote:
Donde wrote:
Pakko tänne joku postaus on saada aikaseks, viimesestä Pähkinä purtavaksi postauksesta kuitenkin jo reilut kaks vuotta :) Pistetää vaikka tämmöne, että: Sotilaalla on vain yksi tulitikku. Hänen pitää sytyttää kamiina, myrskylyhty ja tupakka. Minkä hän sytyttää ensimmäisenä?
Sen tikun

No oliko nyt unjinazin pakko tulla pilaamaan mun pähkinä, eihän se oo reilua, että kiekon viisain tulee vastaamaan tänne eikä anna muille mahdollisuuksia. Olen pettynyt sinuun unjinaz. 8(
Anonymous



Date: 2010-05-28 13:49:49
Kaksi metsästäjää ampui yhden poron. Kumpikin sai poron pään. Miten tämä on mahdollista?

Eikä vastaus ole : "Toinen sai peräpään."
Anonymous



Date: 2010-05-28 17:17:26
nappa wrote:
Kaksi metsästäjää ampui yhden poron. Kumpikin sai poron pään. Miten tämä on mahdollista?

Eikä vastaus ole : "Toinen sai peräpään."


Miehet ampu eri poron? :D
thanos
Wanhainkodin Munkki



Date: 2010-05-28 17:41:36
nappa wrote:
Kaksi metsästäjää ampui yhden poron. Kumpikin sai poron pään. Miten tämä on mahdollista?

Eikä vastaus ole : "Toinen sai peräpään."


Nii molemmat ampu yhen, eli yhteensä 2 poroa, joka tekee 2 päätä.
Anonymous



Date: 2010-05-28 19:04:09
K.Carson wrote:
nappa wrote:
Kaksi metsästäjää ampui yhden poron. Kumpikin sai poron pään. Miten tämä on mahdollista?

Eikä vastaus ole : "Toinen sai peräpään."


Nii molemmat ampu yhen, eli yhteensä 2 poroa, joka tekee 2 päätä.

Noh, jos muotoilen toisin.

Poroja on vain yksi. Tää on hiukan hankala, eikä niinkään todennäköinen, mutta ootan nyt vielä hetken jos ei tuu vastausta, laitan sen.
Anonymous



Date: 2010-05-29 22:20:49
Saippuakupla

Eti tästä 10 eroavaisuutta ne löytyy kuin katsot hyvin läheltä näyttöä-

http://members.home.nl/saen/Special/zoeken.html
Donde
maalitykit



Date: 2010-05-30 12:53:20
Muhonen wrote:
Saippuakupla

Eti tästä 10 eroavaisuutta ne löytyy kuin katsot hyvin läheltä näyttöä-

http://members.home.nl/saen/Special/zoeken.html

Eiköhän tää ole jo nähty pariin otteeseen.
Anonymous



Date: 2010-05-30 15:16:27
Edited: 2010-05-30 15:17:20
nappa wrote:
Kaksi metsästäjää ampui yhden poron. Kumpikin sai poron pään. Miten tämä on mahdollista?

Eikä vastaus ole : "Toinen sai peräpään."

poro oli kakspäinen yksilö?
Anonymous



Date: 2010-05-30 16:09:41
Alberto wrote:
nappa wrote:
Kaksi metsästäjää ampui yhden poron. Kumpikin sai poron pään. Miten tämä on mahdollista?

Eikä vastaus ole : "Toinen sai peräpään."

poro oli kakspäinen yksilö?

Eipäs ollutkaan, ihan tavallinen yksilö. Kuten sanoin, ei niinkään todennäköinen, miettikää tota lausetta tarkemmin. Varsinkin tokaa lausetta.
Samila
Mensa Club Finland



Date: 2010-05-30 20:23:04
nappa wrote:
Kaksi metsästäjää ampui yhden poron. Kumpikin sai poron pään. Miten tämä on mahdollista?

Eikä vastaus ole : "Toinen sai peräpään."



Mietityttää onko tämä joku mieletön puujalkavitsi. Onko tää Kumpikin sitten joku henkilö? Ja se poron pää annettiin sille.

Alberto wrote:
Elän ilman kehoa,
puhun ilman suuta,
kuulen ilman korvia ja
tuuli antaa minulle elämän.

Mikä minä olen? :)


Tätä oon pähkäilly enkä oo vastausta saanu millään mieleen. Pyörremyrsky on ainoa mikä mielessä oikeestaan on, mutta tää kuulemis-kohta ei oikein sovi kuvaan.
Anonymous



Date: 2010-06-01 08:31:46
JThornton kokeili:
Alberto wrote:
Juoksen, vaikka minulla ei ole jalkoja.
En omista lämpöä, vaikka minulla on höyryä.
Minulla ei ole ääntä, jolla puhua, mutta silti voit kaukaa kuulla minun huutavan.
Mikä olen? :)

Vesi?
Tää ei välttis ole kaukana oikeasta tämä. Vedellä itsellään on lämpö, mutta eihän vettä voikaan kuulla kaukaa. Mutta jos mietitään jotain veteen liittyvää, joka ääntää helv..älyttömän lujaa, niin tulee mieleen esimerkiksi vesiputous. Putouksella ei ole lämpöä, silti se höyryää. Juoksee tavallaan, ja ääntää ainakin lujaa.

Samila yritti säheltää:
Alberto wrote:

Elän ilman kehoa,
puhun ilman suuta,
kuulen ilman korvia ja
tuuli antaa minulle elämän.

Mikä minä olen? :)

Tätä oon pähkäilly enkä oo vastausta saanu millään mieleen. Pyörremyrsky on ainoa mikä mielessä oikeestaan on, mutta tää kuulemis-kohta ei oikein sovi kuvaan.
Eikös pyörremyrsky ole yksi tuulen esiintymismuoto? Itse veikkaisin jotain enemmän haltijamaista hilipatipippaahippaa yritelmää, joten sanon kaiku. Tämä siis seurausta jostain todella vanhasta englanninkielisestä lorusta, jossa ei kuitenkaan puhuttu tuulen antavan elämää, vaan ilma itsessään antoi elämän.
Anonymous



Date: 2010-06-01 20:20:49
Unjinaz on kunnon Profeetta :D No tässä tulee yks...

Sinulla on kaksi kolikkoa ja niiden yhteissumma on 30 centtiä (euroista puhumme). Miten tämä on mahdollista, vaikka toinen ei ole 10 centin kolikko?
Anonymous



Date: 2010-06-01 21:25:33
Hamekyttä wrote:
Sinulla on kaksi kolikkoa ja niiden yhteissumma on 30 centtiä (euroista puhumme). Miten tämä on mahdollista, vaikka toinen ei ole 10 centin kolikko?

Se ensimmäinen kolikko on 10cnt kolikko ja toinen 20cnt kolikko. :)
Anonymous



Date: 2010-06-02 17:23:24
kikli wrote:
Hamekyttä wrote:
Sinulla on kaksi kolikkoa ja niiden yhteissumma on 30 centtiä (euroista puhumme). Miten tämä on mahdollista, vaikka toinen ei ole 10 centin kolikko?

Se ensimmäinen kolikko on 10cnt kolikko ja toinen 20cnt kolikko. :)



Kyllä. toinen ei ole 10 snt kolikko, mutta se toinen on :O
Anonymous



Date: 2010-06-03 00:10:40
Alberto wrote:
Juoksen, vaikka minulla ei ole jalkoja.
En omista lämpöä, vaikka minulla on höyryä.
Minulla ei ole ääntä, jolla puhua, mutta silti voit kaukaa kuulla minun huutavan.
Mikä olen? :)

unji:
Tää ei välttis ole kaukana oikeasta tämä. Vedellä itsellään on lämpö, mutta eihän vettä voikaan kuulla kaukaa. Mutta jos mietitään jotain veteen liittyvää, joka ääntää helv..älyttömän lujaa, niin tulee mieleen esimerkiksi vesiputous. Putouksella ei ole lämpöä, silti se höyryää. Juoksee tavallaan, ja ääntää ainakin lujaa.

Tähän olin ite törmännyt aikasemmin, mutta ratkaisusta en ollut ihan satavarma. Laitoin siis ratkasun toivossa arvoituksen tänne. Itekkin epäilin ratkasuksi joko vettä tai vesiputousta.


Anonymous



Date: 2010-06-06 13:34:12
Hamekyttä wrote:
Unjinaz on kunnon Profeetta :D No tässä tulee yks...

Sinulla on kaksi kolikkoa ja niiden yhteissumma on 30 centtiä (euroista puhumme). Miten tämä on mahdollista, vaikka toinen ei ole 10 centin kolikko?



Keksit tämän varmaan itse? ;>
Anonymous



Date: 2010-06-06 13:45:16
Edited: 2010-06-06 14:04:41
Yamal wrote:
Hamekyttä wrote:
Unjinaz on kunnon Profeetta :D No tässä tulee yks...

Sinulla on kaksi kolikkoa ja niiden yhteissumma on 30 centtiä (euroista puhumme). Miten tämä on mahdollista, vaikka toinen ei ole 10 centin kolikko?


toinen on 20senttiä ja toinen 10senttiä :)

-perae
Anonymous



Date: 2010-06-06 14:11:01
Kuka on kiekon viisain pelaaja?

Muistakaa, että viisaus on sitä, että tietää itse vain sen, ettei tiedä mitään.
Anonymous



Date: 2010-06-07 14:39:12
nappa wrote:
K.Carson wrote:
nappa wrote:
Kaksi metsästäjää ampui yhden poron. Kumpikin sai poron pään. Miten tämä on mahdollista?

Eikä vastaus ole : "Toinen sai peräpään."


Nii molemmat ampu yhen, eli yhteensä 2 poroa, joka tekee 2 päätä.

Noh, jos muotoilen toisin.

Poroja on vain yksi. Tää on hiukan hankala, eikä niinkään todennäköinen, mutta ootan nyt vielä hetken jos ei tuu vastausta, laitan sen.


Ne ampu paksuna olevan poron ja sillä oli vauva tai pikkuporo mahassa ja ne otti siltä pään... Eli päitä oli kaksi.
jorma
Collision



Date: 2010-06-07 14:55:17
Ois yksi rikosarvoitus:

Rannikkovartioston vene suuntasi kohti ajelehtivaa venettä, jossa Peto S. Vilppi heilutti kättään hullun lailla. Aurinko paistoi kuumasti, ja Vilppi hyppäsi hikoilevana vartioston veneeseen ja aneli vettä. Juotuaan monta lasillista hän kertoi tapahtumista: "Olimme Lassin kanssa kalastamassa ulapalla, kun kuusi päivää sitten sekä veneen moottori että radio hajosivat. Siitä lähtien vene on ajelehtinut, ja kolme päivää sitten juomavesi loppui. Lassi alkoi juoda merivettä ja meni siitä ihan sekaisin. Mennessään sisälle hyttiin hän kompastui, löi päänsä ja kuoli." Ville Varjo tutki ruumiin ja totesi kuolinsyyksi päähän tulleen iskun. Ville sanoi Vilpille: "Kertomuksesi perusteella minulla on syytä epäillä, että Lassi on murhattu." Miksi?
Anonymous



Date: 2010-06-07 15:05:23
Edited: 2010-06-07 15:06:38
jorma wrote:
Ois yksi rikosarvoitus:

Rannikkovartioston vene suuntasi kohti ajelehtivaa venettä, jossa Peto S. Vilppi heilutti kättään hullun lailla. Aurinko paistoi kuumasti, ja Vilppi hyppäsi hikoilevana vartioston veneeseen ja aneli vettä. Juotuaan monta lasillista hän kertoi tapahtumista: "Olimme Lassin kanssa kalastamassa ulapalla, kun kuusi päivää sitten sekä veneen moottori että radio hajosivat. Siitä lähtien vene on ajelehtinut, ja kolme päivää sitten juomavesi loppui. Lassi alkoi juoda merivettä ja meni siitä ihan sekaisin. Mennessään sisälle hyttiin hän kompastui, löi päänsä ja kuoli." Ville Varjo tutki ruumiin ja totesi kuolinsyyksi päähän tulleen iskun. Ville sanoi Vilpille: "Kertomuksesi perusteella minulla on syytä epäillä, että Lassi on murhattu." Miksi?


Riippuu minkäilaisessa veneessä oli ehkä oli sittenkin semmotteessa veneessä jossa ei ollutkaa hyttii
Anonymous



Date: 2010-06-07 15:52:07
Mies oli vaimonsa kanssa kirkossa, mies nukahti ja näki unta, että häntä oltiin mestaamassa. Nainen huomasi, että hänen miehensä nukkui ja tönäisi häntä juuri samaan aikaan kun mestaaja heilautti kirveen miehen kaulaa kohti unessa. Mies säikähti niin, että kuoli samantien sydänkohtaukseen.

Kysymys: Miksi tämä tarina ei voi olla totta?
jorma
Collision



Date: 2010-06-08 11:12:42
Calder wrote:
Mies oli vaimonsa kanssa kirkossa, mies nukahti ja näki unta, että häntä oltiin mestaamassa. Nainen huomasi, että hänen miehensä nukkui ja tönäisi häntä juuri samaan aikaan kun mestaaja heilautti kirveen miehen kaulaa kohti unessa. Mies säikähti niin, että kuoli samantien sydänkohtaukseen.

Kysymys: Miksi tämä tarina ei voi olla totta?


Mies oli unessa.
Anonymous



Date: 2010-06-08 19:15:18
Jos Ari ampuu rankkarin, minkä ampuu urpo?

Jos Jaakon lempinimi on Jaska, mikä on Patrickin lempinimi?
Anonymous



Date: 2010-06-08 19:41:12
HolyShit wrote:
Jos Ari ampuu rankkarin, minkä ampuu urpo?


Loppukevennyksen jälkeisen vitsin.

Jos Jaakon lempinimi on Jaska, mikä on Patrickin lempinimi?


Patty.
Mainos

Created by: Anonymous Created on: 2007-10-25 21:48:52 Read times: 445090
Pages: 1   2   3   4   106   107   108   [109]   110   111   112   136   137   138   139