Foorumit

Intti
Created by: Anonymous Created on: 2006-03-29 13:44:25 Read times: 511294
Pages: 1   2   3   4   7   8   9   [10]   11   12   13   66   67   68   69  
Anonymous



Date: 2006-11-15 16:27:07
Siel saa hernekeittoa, nam.. Kyllä VexiSalmi tietää
Ghosty
Wanhainkodin Munkki



Date: 2006-11-15 16:29:04
Edited: 2006-11-15 16:29:20
cobbapop wrote:
Näinhän se on, lisäksi kun NATOssa ollaan niin riittäää 50 000 ihmisen armeija, koska (b.)jos/kun ryssä hyökkää niin ei ole vastassa 50 000 Suomalaista vaan niiden lisäksi myös satoja tuhansia sotilaita muista NATO-maista


Jos Suomi liittyy NATO:on, niin todennäköisyydet sille, että Venäjä hyökkää, kasvavat. Jos taas ei liity, on hyvin epätodennäköistä, että Venäjä ei hyökkää. Niin miksi ihmeessä kannattaisi tehostaa suoja NATO:lta, lähettää pelokkaita keltanokkia yhteisiin sotaharjoituksiin jonnekin päin maailmaa, mutta samalla rikkoa suhteita Venäjän kanssa, joka nyt todennäköisemmin voisi hyökätä ja tuhota Suomen yhdellä iskulla ennen kuin NATO:n keskus saisi edes hälytyksen, saati sitten nopean toiminnan joukkojen estää Suomea saamasta suurta vahinkoa. Totuushan kuitenkin on, että Venäjä on Suomen rajanaapuri. Ja siis jos Suomi ei liity NATO:on, ei Venäjällä ole suurempaa syytä hyökätä.
cobbapop
Sinappikone



Date: 2006-11-15 16:44:02
Edited: 2007-01-02 15:31:09
.
Anonymous



Date: 2006-11-15 16:57:51
Keuruun PionR 07 II saapumiserä
Anonymous



Date: 2006-11-15 17:14:05
cobbapop wrote:

Venäjälle pitää myydä, ei ostaa niin saadaan laskettua Venäjän taloutta, joka tälläkin hetkellä on turhan riittävä Suomen listimiseen. Jos Suomi tekee sotakontaktin Venäjän kanssa niin Suomi ehtii hyvin saada tukensa muilta Natolaisilta ennen kuin Venäjä on minkäänlaisessa valmiudessa, sillä täytyy niidenkin kerätä joukkonsa. Maat eivät hyökkää ilman syytä, ellei halua maksella someita sotakorvauksia ja tapattaa kansaansa.
Ja on Venäläisillä sen verran älyä, vai tuuriako se olikin että he eivät hyökkää korkeasti koulutettujen palkkasotilaiden kimppuun, joilla on myös mahtava teknologia.

Tällä hetkellä Suomessa ei ole enää punikkeja mikä pyrkisi estämään Suomen taistelemisen Venäjää vastaan.


Hmm.. Mistä lähtien Suomi on ollut Naton jäsen? On epätodennäköistä että Nato juurikaan Suomea tukisi jos Venäjä hyökkäisi (mitään pakotetta ei ole, omat intressit ehkä saisivat tukemaan). Jos Suomi hyökkäisi Venäjälle niin tukea ei tulisi ollenkaan, ei edes myötätuntoa eikä lämmintä kättä. Esimerkkinä Suomen sota Ison Britannian kanssa: Eihän Suomella tietenkään mitään sotatoimia brittejä vastaan ole ollut eikä toisinkaan päin, mutta kun suomi ryhtyi saksalaisten avustamana Jatkosotaan Venäjää vastaan julisti Iso-Britannia sotatilan Suomea vastaan.

Ghosty wrote:
  Jos Suomi liittyy NATO:on, niin todennäköisyydet sille, että Venäjä hyökkää, kasvavat. Jos taas ei liity, on hyvin epätodennäköistä, että Venäjä ei hyökkää. Niin miksi ihmeessä kannattaisi tehostaa suoja NATO:lta, lähettää pelokkaita keltanokkia yhteisiin sotaharjoituksiin jonnekin päin maailmaa, mutta samalla rikkoa suhteita Venäjän kanssa, joka nyt todennäköisemmin voisi hyökätä ja tuhota Suomen yhdellä iskulla ennen kuin NATO:n keskus saisi edes hälytyksen, saati sitten nopean toiminnan joukkojen estää Suomea saamasta suurta vahinkoa. Totuushan kuitenkin on, että Venäjä on Suomen rajanaapuri. Ja siis jos Suomi ei liity NATO:on, ei Venäjällä ole suurempaa syytä hyökätä.


Näinhän se on, paitsi että "jos taas ei liity, on hyvin epätodennäköistä että Venäjä ei hyökkää". Ghosty tarkoitti kai että on todennäköistä että ei hyökkää? Eri mieltä tosin olen siitä että Suomen voisi tuhota ilman että kukaan ehtisi huomata mitään. Millä joukoilla moinen onnistuisi? Ydinohjuksillako? Niitä tuskin käytetään rajanaapureita vastaan ja sitä paitsi kyllä ohjuksen laukaisu havaitaan. Muutenkin valmistelut mahdollista hyökkäystä varten havaittaisiin varmasti, eikä valloitus mitenkään voisi tapahtua niin nopeasti kuin Ghosty esitti.
Anonymous



Date: 2006-11-15 17:15:51
laiska&saamaton, en jaksanu lukea koko topiccia mutta ilmotusluontosena asiana että homma edessä I/08 Pohjois-Karjalan Prikaati Kontioranta. Ei päässy aiemmin.
cobbapop
Sinappikone



Date: 2006-11-15 18:36:42
Edited: 2007-01-02 15:31:33
.
Anonymous



Date: 2006-11-17 16:34:27
Suomi itseasiassa "käytännössä" jo kuuluu NATOON, emme vain ole kyseisen nimikkeen alla, vielä.
Kuten Ghosty sanoi, NATO- jäsenyys nimenomaan nähdään Venäjän suunnassa isotteluna Suomen suunnalta, ja ainoa konkreettinen riski Suomen ja Venäjän välien tulehtumiseen on nimenomaan NATO- jäsenyys.
Anonymous



Date: 2006-11-17 16:44:40
No en oo viellä pitkiihin aikoihin menossahin Mihinkää sotaannn HIHI
Meinan Oln vasto 9v??!?! ja menen vastra isona Poikana SOtaan Sitten ammun lintuja KEskellä metsikköa JOS KUKAAN EI NÄE!!! hhihihihii Kuka haluu turpaa? AIniin Mun kokkonaisus on kiekko.tk internet hoki gamessa 1000
jAETIN JOTAIN 1200+ TIIMIII JOS KIINNOSTAIS MUIA KUTSUU TIIMIIN NIIN KUTSUKAA IHMEES.....hihihihih
Anonymous



Date: 2006-11-18 15:45:36
II/07 eli ensi heinäkuussa Parolannummelle pitäisi mennä. Leopardilla vissiin leikkiin :S.
Anonymous



Date: 2006-11-18 19:43:28
Edited: 2007-12-25 12:27:57
.
Anonymous



Date: 2006-11-18 20:25:15
Edited: 2012-04-01 14:27:22
.
Anonymous



Date: 2006-11-19 14:03:13
Edited: 2006-11-19 14:04:24
cobbapop wrote: ^Selatkaa ja lukekaa itte, liian pitkiksi menee viestit
 
Se olikin vain esimerkki siitä että jos lähtee ilman muiden siunausta pyssyttelemään voipi käydä huonosti. Mutta silloinhan oli tärkeintä päästä pistämään Isolle Iivanalle Talvisodan jälkeisiä lämpimiä tervehdyksiä.
ogKytis



Date: 2006-11-30 19:24:59
Piakkoinhan lähtee taas uusi porukka armeijan harmaisiin, tai siis kurkkusalaatteihin. Sen takia onkin nyt jo hyvä muistuttaa uusia (ja miksei vanhojakin) mosia:

TJ 0
Anonymous



Date: 2006-12-04 09:07:15
Santis odottaa 8.1.07! \o/
alkaa puolen vuoden/9kk:n/vuoden unelmointi sosiaalisesta elämästä.
Anonymous



Date: 2006-12-06 13:01:13
Goljat wrote:
Ja intti on muuten ehdoton, ei se ole miäs eikä mikkää jos ei käy!!


Hyvät perustelut.
Tekisi melkein mieli sanoa jotain, vedoten tuohon junttijuttuun..
mutta jaksaisiko sitä.
Palkka-armeija olisi Suomen oloissa se fiksuin vaihtoehto.


Saat siellä säälittävän päivärahan ja kela maksaa vuokran ja laksut :D
Anonymous



Date: 2006-12-06 13:13:57
Itse en usko että Venäjä suomeen hyökkäisi.

Veikkaan että Suomi saisi puolelleen väkeä. Harmi vain että EU:lla ei ole sotilasjärjestöjä.

Enkä myöskään usko että tulee enään sotia muutenkuin terrorismia vastaan.
Anonymous



Date: 2006-12-08 22:04:02
Edited: 2006-12-08 22:04:29
Sodankylään heinäkuussa 2007 = 1/07 ?!?!?!

Oho olin 2. nickillä :(:(:)) (oon Masael)
Wrss
Stercus accidit



Date: 2006-12-08 23:40:06
Ennen palvelukseen astumista halusin välttää parhaani mukaan 4 asiaa intissä: pitkän palvelusajan, moottoreiden ja vastaavien kanssa räpläämisen, suuret leirimäärät sekä sykkimisen.
Voin sanoa, että CV9030-kurssi on yksi harvoista linjoista joissa kaikki nuo tavoitteet epäonnistuu ainakin jossain vaiheessa palvelusta ja vielä niin, ettei kaulukseen kerry mitään kiiltävää.
Jonkin verran lohtua tuo kuitenkin se fakta, että onhan siinä jonkin verran munaa nakuttaa 30 millisellä konetykillä samalla kun 27,5 tonnia panssariterästä rymisee alla.

TJ 209 tiedustelun CV-ampujana.




Nyt on muuten tasan kuukausi armonaikaa tammikuussa palvelukseen astuvilla. Tik tak.
Anonymous
-3, kielenkäyttö/roskaa


Date: 2006-12-11 10:56:41
Cumina wrote:
A.mogilny wrote:
Mielummin ambutoin jalkani ku menen armeijaan vuodeksi.


Juu, kyllä se peruskoulu kannattaa ensin suorittaa loppuun, ainakin äidinkielen osalta.

Rispektit sulle hej! Siistii varmaa niska kyyrys runkata toiste kirjoitusvirheille.
Anonymous



Date: 2006-12-11 11:03:48
Edited: 2006-12-11 12:01:13
Mataa wrote:
Sodankylään heinäkuussa 2007 = 1/07 ?!?!?!

Oho olin 2. nickillä :(:(:)) (oon Masael)


Tammikuu 2007=I/07, Heinäkuu 2007=II/07
Edit. Ja itsehän lähden ens tammikuussa Säkylään. Jeejee.
Anonymous



Date: 2006-12-11 11:11:30
Jooh kyl aivan, alle kuukaus ni pääsee hajoomaan.. santahaminaan menossa siis tammikuussa 2007 :/
Anonymous
-1


Date: 2006-12-11 17:09:59
Wasuri wrote:
Inttiinin en mene. Sivariin menen.


Erittäin miehekkäitä kannanottoja nämä 8(

ja Bow, hajotaan yhdessä =)
Anonymous



Date: 2006-12-12 17:01:35
Edited: 2009-02-11 22:53:50
.
Anonymous
-1


Date: 2006-12-12 17:43:59
Jykkee wrote:
Wasuri wrote:
Inttiinin en mene. Sivariin menen.


Erittäin miehekkäitä kannanottoja nämä 8(

ja Bow, hajotaan yhdessä =)


Mielestäni on miehekkäämpää mennä sivariin pesemään kakkapeppuja kuin tarttua aseeseen. Luuleeeko hyvä kiekkokansa todellakin, että puoletkaan armeijan käyneistä tarttuisi aseeseen sodan syttyessä? ettehän voi olla tuota mieltä. Toki uskossa on hyvä elää ja kyllähän sieltä varmasti tulisi muutama suomileijonan tatuoinut pentu riehumaan. Armeijasäädös on aivan pelkkää paskaa paperilla. Kuinka hommat todellisuudessa hoituu on aivan eri asia. Armeijassa jep harjoitellaan sotaharjoituksiin, sota on kuitenkin aivan eri asia. Painotan sanan SOTA, koska silloin puhutaan hyvinkin monesta miehityksestä. NATO-jäsenyys puuttuu vielä niin eihän meillä ole isänmaata mitä kaikki ylistävät.

"Jokainen isänmaallinen menee inttiin" - oletpa vitsikäs. Katsos ihmisiä on rikollisista - poliiseihin. On myös ihmisiä viisaista - tyhmiin, jotka todellakin luulevat että asiat hoidetaan aseiden kautta. Ei näin pojat.

"Kysäisepä joskus joltain totaalilta oliko hänen ratkaisunsa takana jonkinlainen aseiden vastenmielisyys, vai ehkäpä tämän maan järjestelmän kritisoiminen näin alkuun" - Kyse on molemmista. Totaali-kieltäytyjä samalla tavalla kuin sivari näin oletettavasti EI halua aseeseen kajota. Totaali-kieltäytyjällä ja sivarilla vain on se ero, että totaali on "rohkeampi" ja vie aatteensa syvemmälle jolloin hänestä leimataan väkisin pelkuri. Totta, voi olla, että totaali ei tunne olevansa velkaa maalle ja näin ollen kieltäytyy kummastakin. Itse pidän totaalia ennemmin sankarina, kuin armeijan käynyttä landepaukkua.

Itse kysymkseen, en mene inttiin, koska koko armeija ajatus kuulostaa minusta vastenmieliseltä.
Anonymous
-1


Date: 2006-12-12 17:54:36
Edited: 2006-12-12 18:01:23
"Kysäisepä joskus joltain totaalilta oliko hänen ratkaisunsa takana jonkinlainen aseiden vastenmielisyys, vai ehkäpä tämän maan järjestelmän kritisoiminen näin alkuun" - Kyse on molemmista. Totaali-kieltäytyjä samalla tavalla kuin sivari näin oletettavasti EI halua aseeseen kajota. Totaali-kieltäytyjällä ja sivarilla vain on se ero, että totaali on "rohkeampi" ja vie aatteensa syvemmälle jolloin hänestä leimataan väkisin pelkuri. Totta, voi olla, että totaali ei tunne olevansa velkaa maalle ja näin ollen kieltäytyy kummastakin. Itse pidän totaalia ennemmin sankarina, kuin armeijan käynyttä landepaukkua.


Totaalit on täysiä idiootteja, jotka luulee että systeemi muuttuu kun ne osottaa mieltä. Niin se vaan menee että enemmistö voittaa vähemmistön. Iso H on ainut totaali jota voin ymmärtää; se pystyy tuomaan sen esille koska on julkisuuden henkilö. Muut tavalliset pulliaiset ei pysty mitenkään vaikuttamaan systeemiin. Toisaalta, ei se Iso H:kaan mitään pystyny muuttamaan.
Anonymous
-1


Date: 2006-12-12 18:02:17
Edited: 2006-12-12 18:04:37
Totaalit on täysiä idiootteja, jotka luulee että systeemi muuttuu kun ne osottaa mieltä. Niin se vaan menee että enemmistö voittaa vähemmistön. Iso H on ainut totaali jota voin ymmärtää, se pystyy tuomaan sen esille koska on julkisuuden henkilö. Muut tavalliset pulliaiset ei pysty mitenkään vaikuttamaan systeemiin. Toisaalta, ei se Iso H:kaan mitään pystyny muuttamaan.


Nyt olet eksynyt totaalien aatteesta aivan pihalle jos tuota mieltä olet. Totaalit tuntevat etteivät ole maalle mitään velkaa, ja näin ollen kieltäytyvät. Eivät he yritä muuttaa systeemiä, eivätkä osoittaa mieltä. Totta koittavathan he tuoda ajatuksia pinnalle muustakin kuin armeijasta ja tämä on hyvä asia. Totaalit on täysiä idiootteja ::smoke. itse olet mikäli tuota mieltä olet, hyvän asian puolesta hekin taistelevat ja vieläpä menevät vankilaan aatteensa puolesta. Siinä on sankaruutta ! Iso-H ei poikkea muista totaaleista millään tavalla, joten ymmärrät kaikkia totaaleita mikäli ymmärrät Iso-H:ta.
Anonymous
-1


Date: 2006-12-12 18:17:54
Nyt olet eksynyt totaalien aatteesta aivan pihalle jos tuota mieltä olet. Totaalit tuntevat etteivät ole maalle mitään velkaa, ja näin ollen kieltäytyvät. Eivät he yritä muuttaa systeemiä, eivätkä osoittaa mieltä. Totta koittavathan he tuoda ajatuksia pinnalle muustakin kuin armeijasta ja tämä on hyvä asia. Totaalit on täysiä idiootteja ::smoke. itse olet mikäli tuota mieltä olet, hyvän asian puolesta hekin taistelevat ja vieläpä menevät vankilaan aatteensa puolesta. Siinä on sankaruutta !


Mä en todellakaan nää tossa asiassa mitään sankaruutta, että lähtee linnaan ku ei voi asetta kantaa, tai pestä mummojen pyllyä. Onko se niin vaikeeta noudattaa lakia? Yleisesti toi totaali kieltäytyminen on silkkaa mielenosotusta, joka on täysin turhaa. Mutta siis, samahan se mulle on jos siellä linnassa sen jutun lusii, mutta siitä on sitten turha porata ku sinne joutuu.
Anonymous
-1


Date: 2006-12-12 18:34:40
T.Jutila wrote:
mitähän veteraanit ajattelee näistä totaaleista............

Luultavasti sama tunne toisinpäin.

ElMano wrote:
Mä en todellakaan nää tossa asiassa mitään sankaruutta, että lähtee linnaan ku ei voi asetta kantaa, tai pestä mummojen pyllyä. Onko se niin vaikeeta noudattaa lakia? Yleisesti toi totaali kieltäytyminen on silkkaa mielenosotusta, joka on täysin turhaa. Mutta siis, samahan se mulle on jos siellä linnassa sen jutun lusii, mutta siitä on sitten turha porata ku sinne joutuu.


Meissä on onneksi ero ja minä näen sankaruutta elämällä oman aatteen kautta näinkin vankasti eikä lipsua lakien kanssa. Olethan sinäkin varastanut tikkarin kaupasta, "ONKO NIIN VAIKEETA NOUDATTAA LAKIA?" Totaalit eivät koskaan ole poranneet asiasta kun ovat linnaan joutuneet.
Anonymous



Date: 2006-12-12 19:01:23
Intissä oli/on letkee meininki siihen nähden mitä se joskus on ollut. Ei se enää mitenkään ylitsepääsemättömän vaikeaa ole kenellekään jolla peruskunto ja pää on kunnossa edes jotenkin.

Hyvänä motivaattorina tuonne puolustusvoimiin menemisessä toimii esimerkiksi nuo kuuluisat kuvat siitä mitä partisaanit saivat aikaan Suomalaisten siviili väestölle. Omaa perhettä,tuttuja,turvattomia ja vapautta minä ennenkaikkea puolustan. Sen takia että tähän pystyisin, mielelläni ilmaiset opit vastaan otan.

Sen jälkeen jos tositilanne tulee eteen, jokaisen omat arvot todennäköisesti hiukan muuttuvat vaikka kuinka kovasti niistä nyt kiinni pitääkin... ehkä myös minun.

>>>8Ball<<<
Mainos

Created by: Anonymous Created on: 2006-03-29 13:44:25 Read times: 511294
Pages: 1   2   3   4   7   8   9   [10]   11   12   13   66   67   68   69