Foorumit

Intti
Created by: Anonymous Created on: 2006-03-29 13:44:25 Read times: 511191
Pages: 1   2   3   4   10   11   12   [13]   14   15   16   66   67   68   69  
Anonymous



Date: 2007-05-01 23:51:35
Ens viikon keskiviikkona alkaa 10 päivän kertausharjotukset ruotsissa.
Kyllähän sitä ihan mielellään noille nato kertseille lähtee kun kerran näkee inttikaverit uudestaan ja tietää ettei se homma ole samanlaista bullshittiä ku mitä se oli varusmies aikana ja että siin hommassa on hieman enemmän tolkkuakin kun on pätevämät skapparit ja muutenki mielenkiintosempaa kuin kranukomppaniassa. Välillä mellakkakuteet päällä ja välillä kalsarit jalassa teltassa pelaamassa korttia tyyliin. :P
Tosin sitte kun tulee noi sodanajan tehtävien kertaukset niin sinne en kyllä innoissani lähde. Valmistelu päällikön ja heitinjohtajan rooli tarkottaa sitä ettei paljoa rötvätä vaikka luppoaikaa muuten oliskin. Vaikka eikös se kranaatinheitin komppania se ainoa oikea miesten homma intissä ole? :D

-Merijalkaväen nopeantoiminnanjoukkojen vihreä baretti, reservin alikessu Yngwie-
Anonymous



Date: 2007-05-02 08:35:04
opu wrote:
Eli ootteko käyny jo intin vai ootteko millon/mihin menossa? Missä kävitte, tykkäsitkö? Ite oon keuruulla armeiassa ja onhan tää touhu kyllä aika p****stä suoraansanottuna, ihme sääntöjä yms -,-

Sotilaskodissa oon tällähetkellä kun muutakaan tekemistä ei oo...

TJ 100


Eli oot nyt siel tai siis tääl... juu mäki oon tääl keuruul moottoripyörälähetti.. Mutta nyt on kipee niin tääl voi jauhaa kikee xD
Yhdyn opun ja monenmuunkin kanssa samaan: aika P****ahan täällä on..
Anonymous



Date: 2007-05-10 13:26:48
TJ 57.. Takana reilu 300.. Jokohan sitä gonahtais. 2/07 teilläkin käy aamut vähiin.. nimittäin siviili sellaiset ;P
Anonymous



Date: 2007-05-16 10:46:06
jöötisika wrote:
Luuleeeko hyvä kiekkokansa todellakin, että puoletkaan armeijan käyneistä tarttuisi aseeseen sodan syttyessä?


Itse ainakin siinä luulossa kävin intin. Se, ketkä niitä aseita joutuvat käyttämään, onkin eri asia, mutta varmaa on, että kaikille lyödään aseet käteen (ja siinä vaiheessa ei sysäriä enää käytetä).

Itsellä oli harhaluulo, että siviilipalveluksessa ei kerrota, että hekin joutuisivat sotimaan sodan tullen. Serkkuni kävi siviilipalveluksen ja kertoi minulle, että siellä todellakin kerrottiin, että mikään ei estä/kiellä määräämästä heitä rintamalle rynkky selässä. Eli jos joku sotaa pelkäävä harkitsee siviilipalveluksta, kannattaa miettiä kahdesti. Intissä opetetaan, miten selviät sodasta hengissä. Noh, ehkä kuitenkin sp:n käyneet ovat enemmän huoltotehtävissä, missä ei aseiden kanssa niin paljoa joudu tekemisiin.

Vielä vastatakseni jöötisialle: Sodankäynti alkaa olemaan sellaista, että epäsuoralla tulella tehdään mahdollisimman paljon vahinkoa. Kuitenkin vielä maavoimat ovat suurin ja eniten käytetyin sodankäynnin ase. Suomella ei ole ilmavoimia/tykistöä niin paljoa, että olisi varaa jättää puolet suomalaisista kotiin lepäämään.

Omasta intistä vielä sen verran, että kävin KajPr:ssa 1JK:ssa tarkka-ampujakurssin, ja sain siitä pysyvän harrastuksen itselleni. Vaikka ammunta/metsästys olikin harrastuksena jo entuudestaan (vaaditaan että pääsee taram. koulutukseen), aloin harrastamaan armeijassa harjoiteltuja pitkän matkan laukauksia, etäisyyksien laskentaa, tuulen nopeuden arviointia... Koskaan en sotaa ajattele, kun näitä asioita teen, mutta en väitä etteikö ne auttaisi, jos tositilanne joskus tulisi.
Anonymous



Date: 2007-05-16 12:19:03
Niska wrote:
opu wrote:
Eli ootteko käyny jo intin vai ootteko millon/mihin menossa? Missä kävitte, tykkäsitkö? Ite oon keuruulla armeiassa ja onhan tää touhu kyllä aika p****stä suoraansanottuna, ihme sääntöjä yms -,-

Sotilaskodissa oon tällähetkellä kun muutakaan tekemistä ei oo...

TJ 100


Eli oot nyt siel tai siis tääl... juu mäki oon tääl keuruul moottoripyörälähetti.. Mutta nyt on kipee niin tääl voi jauhaa kikee xD
Yhdyn opun ja monenmuunkin kanssa samaan: aika P****ahan täällä on..



En oo ollu pitkään aikaan, kotiuduin 06 heinäkuussa :D
Anonymous



Date: 2007-05-17 19:31:26
Kauhava wrote:
------

Anonymous



Date: 2007-05-21 02:08:30
Ei kato paljon nappaa. Lapinjärvi on meikän mesta.
Anonymous



Date: 2007-05-26 21:48:24
Huhhuh ei onneX tarvi pestautua tommoseen "Army-porukkaan" vielä pariin vuoteen :)
Anonymous



Date: 2007-06-02 20:50:44
Huh, näiden kommenttien jälGn pelkään mennä :|
Anonymous



Date: 2007-06-03 12:49:38
paljon tuli hyviä kirjoja luettua ja pleikkarilla pelattua.


=D
Anonymous



Date: 2007-06-07 00:14:47
Edited: 2007-06-07 00:17:57
Kutsuntatarkastus ohi. A-kelpoisuuden laittoi terveystäti, vaikka pelkäsin astman takia joutuvani (tai pääseväni) Beehen.

Ens vuoden heinäkuussa olis tarkoitus lähteä. Toiveiksi laitoin Kajaanin, Sodankylän ja Rovaniemen.. Kattoo ny pääseekö heti kö lukio on suoritettu.
Cobain
uunot



Date: 2007-06-07 10:46:00
Edited: 2007-06-07 13:32:42
........


Meni ihan väärään topickiin.....

Tän viestin vois poistaa
Anonymous



Date: 2007-06-08 17:35:23
Omiisi wrote:
Parolannummi I/03, 362vrk.

Kyllä se on juuri näin mitä muutama kaveri on jo tässä ketjussa sanonu, että aika todellakin kultaa muistot. Loppujen lopuks parhaita hetkiä oli ne, millon otti päähän niin maan prkleesti... eihän sitä sillon tietenkään tajunnu, mutta näin se on. Todella upee fiilis, kun porukalla hajoillaan metässä, ja ottaa niin paljon päähän ettei jaksa enää ku nauraa: on kylmä ja märkä, nälkä, väsyttää ja mitä muuta siihen nyt voi vielä keksiä. Kevyessä it-patterissa ainakin asemanvaihto just sillä hetkellä kun teki niin pirusti mieli levätä oli aika syvältä... Oma pahin peikko tais kuitenkin olla rynkyn etutähtäin, joka AINA kumartuessa heilahti joko A) poskeen B) silmäkulmaan C) nenänvarteen. Myös poterovartio -25 pakkasella koetteli sitä **tutusrajaa aika tehokkaasti... jälkeenpäin kuitenkin huvittavia kokemuksia, niin sairaalta kuin se kuulostaakin :)

Armeijassa viihtymiseen vaikuttaa todella moni asia. Palveluspaikka, yksikkö, skapparit (eli kantahenkilökunta), muut varusmiehet (tupakaverit ja johtajat) jne. Itelle alussa pahinta oli varmaan just semmoset tyypit, joita ei olis siviilissä kestäny hetkeäkään. Intissä ku ei juuri voi valita, kenen kanssa on tekemisissä. Siellähän sitä viimeistään näkee todellisen läpileikkauksen omasta ikäryhmästään. Kyllä joutu sitte useammanki kerran hajoileen joidenkin täysien keilojen kanssa. Toisaalta taas, niinkuin Lappis totesi, paras puoli oli ehkä ne inttikaverit ja sellanen tietty ryhmähenki (tääkin riippuu taas niin paljon siitä porukasta).

Kyllähän se armeija myös kasvatti ja opetti jonku verran, ei sitä voi kiistää. Yks asia mikä siellä kannattaa heti oppia on se, että lakkaa kyselemästä että miksi jotain tehdään ja miksi se tehdään niin tai näin. Vaikkei sitä fyysisesti koskaan ääneen kysyisi, niin jo oman mielenterveyden kannalta on fiksumpaa olla ajattelematta niitä asioita, koska järkevää vastausta tuskin kukaan koskaan löytää :) (tarkoitan siis pinkkoja, punkkia yms. pikkujuttuja joita hierotaan ja hierotaan...) Epätoivon tekstissä oli kanssa pari hyvää pointtia sitkeydestä ja itsehillinnästä. Ite tajusin ainakin sen, että ihminen jaksaa oikeesti mitä vaan jos vaan haluaa. Pitkät ja rankat marssit oli oikeesti pitkiä ja rankkoja, mut se fiilis perillä oli aivan mieletön...

Kaikille inttiin menijöille ja sitä pelonsekaisin tuntein odottaville voin vaan sanoa, että ei se oikeesti oo paha paikka. Varsinki, jos osaa asennoitua oikein. Huonommallakin fyysisellä kunnolla pärjää oikein mainiosti, jos asenne on kohallaan. Ite ainakin johtajakaudella arvostin niitä, jotka oli selvästi huonompia joissain asioissa, mutta oikeesti yrittivät. Nakkisuojassa sluibailevat kaverit taas sai pahimmat nakit, ainakin multa, ja tahallaan alisuorittaville ei juurikaan multa pointseja herunu... Joskus tietysti on rankkaa ja harmaata, mutta on siellä hyviäkin hetkiä, ja paljon. Ehdottomasti kokemisen arvoinen paikka.

PS. töissä on kai tylsää

Onko näin ?
Anonymous



Date: 2007-06-20 20:14:50
tj-16
loppusota ohi!!! oeoeoeo hajotkaa uudet mosat
Anonymous



Date: 2007-07-01 22:09:09
Ens maanantaina se sit starttaa, hajottaa jo valmiiks. Kontiorannasta allekirjoittaneen löytää, mahtaako muita hajoilijoita samaan paikkaan/ samaan aikaan palvelusta suorittamaan?
Anonymous



Date: 2007-07-04 16:39:46
Edited: 2008-03-22 21:45:55
poista
Anonymous



Date: 2007-07-06 17:35:05
Hahaa, tänään on sit TJ 0!

Ohi on ohi on ohi ooon, tämä marssimme nyt ohi on! ;)
Greippi
Adonikset



Date: 2007-07-07 16:40:47
Ylihuomenna lähdön hetki kiekkosankaruudesta koittaa.
Anonymous



Date: 2007-07-07 17:22:26
hajoappa siihen! T:gonaSpade 1/07
Greippi
Adonikset



Date: 2007-07-07 20:00:57
Älä ny voin aina vedota siel mun salibandyselkääni.
Anonymous



Date: 2007-07-08 08:30:51
huoh... huomenna se alkaapi :CCC
Greippi
Adonikset



Date: 2007-07-08 15:28:45
Ihanaa eikö?
Greippi
Adonikset



Date: 2007-07-08 19:59:37
Niin ja unohdin mainita. Kiekkotähti Greipin bongaa Karjalan Prikaatista Vekarajärveltä sitten. Sinne vineemään mulle vaan.
Anonymous



Date: 2007-07-09 20:29:33
oon nyt 17 niin tuleehan se käytyy koht tosin ja käyn sen keuruul kun asun siel...
Anonymous



Date: 2007-07-10 01:27:35
Mxyzptlk wrote:
Orkke wrote:
Mitä nyt oon saanu hyviä neuvoja tähän mennessä intin käyneiltä, nii kuskien kans kannattaa ainaki olla hyvä kaveri. Pääsee istuu hyttiin, ku muut palelee takana.


En tiedä kuinka nohevia kuskeja siellä päin on ollut, mistä nämä neuvot olet saanut, mutta ainakin meillä päin hyttiin menivät istumaan joko alikessut tai kokelaat. Ei siinä kuskin mielipiteet paljoa painaneet.


tämä on totista totta Mitä mx sanoi kokelaat ja alikessut meni aina sinne hyttii ei paljoo miehistöllä ollu sananvaltaa siihe
Anonymous



Date: 2007-07-10 01:31:54
Nulikka wrote:
Kutsuntatarkastus ohi. A-kelpoisuuden laittoi terveystäti, vaikka pelkäsin astman takia joutuvani (tai pääseväni) Beehen.

Ens vuoden heinäkuussa olis tarkoitus lähteä. Toiveiksi laitoin Kajaanin, Sodankylän ja Rovaniemen.. Kattoo ny pääseekö heti kö lukio on suoritettu.



sanon sulle poika että ne sun paperit tulee muuttuu siel b-kauden tulotarkastuksessa
Jope
HiPy



Date: 2007-07-27 14:42:08
Niska wrote:
opu wrote:
Eli ootteko käyny jo intin vai ootteko millon/mihin menossa? Missä kävitte, tykkäsitkö? Ite oon keuruulla armeiassa ja onhan tää touhu kyllä aika p****stä suoraansanottuna, ihme sääntöjä yms -,-

Sotilaskodissa oon tällähetkellä kun muutakaan tekemistä ei oo...

TJ 100


Eli oot nyt siel tai siis tääl... juu mäki oon tääl keuruul moottoripyörälähetti.. Mutta nyt on kipee niin tääl voi jauhaa kikee xD
Yhdyn opun ja monenmuunkin kanssa samaan: aika P****ahan täällä on..


Muistaakseni siin sun tekemäs kiekkovideos näytit korkeintaan 13-vuotiaalta...
Anonymous



Date: 2007-07-29 22:04:59
Juu kyllä tuli käytyä saapumiserä I/03 ja paikka Lahti.
6 kuukautta olin ja hieno kokemus kokonaisuudessaan oli. Kunto koheni huomattavasti. Lähteville tiedoksi, että alkuun voi olla vaikeeta mut kyl se siitä ;O)
Anonymous



Date: 2007-08-02 20:23:00
Joops, 2008 heinäkuusa keuruulle.
Anonymous
-3


Date: 2007-08-05 13:16:31
intti hintti
Mainos

Created by: Anonymous Created on: 2006-03-29 13:44:25 Read times: 511191
Pages: 1   2   3   4   10   11   12   [13]   14   15   16   66   67   68   69