Foorumit

Kestävyys mittari
Created by: Anonymous Created on: 2007-02-06 08:16:03 Read times: 114174
Pages: [1]   2   3   4   17   18   19   20  
Anonymous
+1


Date: 2007-02-06 08:16:03
Mitä mieltä olette tästä uudistuksesta joka on nyt test-huoneissa:kestävyysmittari.Jotkut sanoivat että se on samanlainen kun NHL-konsoli peleissä eli pelaaja väsyy mitä enemmän koukkii jne.Minun mielestäni tämä on turha koska silloin pitää taas seurata 2 mittaria plus peliä...Kerro mielipiteesi tästä.
ps.kirjoitusvirheet.
Anonymous



Date: 2007-02-06 08:24:03
Ihan mielenkiintoinen minusta. Saisi jäädä.
Anonymous



Date: 2007-02-06 08:38:51
Hyi, ihan hirveä, tässä aamulla koitin.. Ei mitään järkeä, koska esim kun vastustaja taklaa, sinä menetät enemmän "staminaa" kuin se joka sinua taklasi.
Anonymous



Date: 2007-02-06 08:45:03
Aivan loistava, jokaiseen huoeeseen tälläinen! (ainakin vaihtoehdoksi)
Anonymous



Date: 2007-02-06 08:57:17
Ei mitään kestävyysmittaria ihan turha.
Anonymous



Date: 2007-02-06 09:06:34
Nii, siis viel selvennyksenä, että tua voimamittari on ollut 6.helmikuun aamulla (ainakin) ihan normaalissa traingin roomissa, mutta traingin perässä lukee (test) .
      Se siis vähenee, jos joku taklaa sinua, ja luisteluvauhtisi hidastuu.
Hyötyä tässä on team peleissä se, että porukka alkaa miettiä, kuinka tärkeitä ne vaihdot ovat. Tämä lisäisi vaihtojen määrää! Sanon siis ehdottomasti KYLLÄ
Anonymous
+1


Date: 2007-02-06 09:14:12
Edited: 2007-02-06 11:30:22
Minä taas sanon ehdottomasti EI.

Kyseinen ominaisuus tappaa pelin kaikilta jengeiltä, joilla ei ole tarpeeksi pelaajia pariin vaihtomieheen joka harkassa. Suuri vaihtomäärä taas sekoittaa joukkueen peliä ja homma menee aivan sekaiseksi.

Idea on tältä istumalta surkein uudistus, mitä allekirjoittanut muistaa koskaan tulleen. Toivottavasti tämä on ennenaikainen aprillipila...

Jos kyseinen ominaisuus aikuisten oikeasti on tulossa kiekkoon, niin tehkööt siitä herran tähden edes valinnainen. Varmasti yksikään pienen ringin joukkue ei kestävyyksillä halua pelleillä.


EDIT: Ja nyt pikku testaamisen jälkeen totean:

1) Kestävyys putoaa, vaikka seisoisi paikallaan. Mitä helvettiä?
2) Eniten ukko hidastuu, kun taklaa tai tulee taklatuksi. Jos kaveri on paitsiossa ja kiekko menee vastustajille keskialueelle, niin puolustava joukkue pystyy pakottamaan tämän jätkän pysymään siellä paitsiossa vaikka neljän miehen turvin niin kauan, kuin vain haluavat. Niin hitaalla ukolla sieltä ei päästä takaisin keskialeelle vaikka mikä olisi.
3) Mittarilla ei ole oikeastaan merkitystä nopeuteen, vain sillä on väliä, koska on osunut taklaamalla muihin pelaajiin.

Kerrassaan naurettavaa.

EDIT2: Pitemmän testauksen jälkeen huomattua:

4) Pelin tempo menee uskomattoman pieneksi. Kaikissa otteluissa tällä ominaisuudella ensin maalin tekevän joukkueen työ on uskomattoman helppo: taklaa vastustajia ja puolusta. Jos ja kun kaikki vastustajat kulkevat ryömintävauhtia, puolustamiseen ei vaadita kuin kärsivällisyyttä seurata sitä hidastunutta vastustajaa. --> ottelut päättyvät 1-0, jos ensin maalin tehnyt joukkue osaa YHTÄÄN puolustaa.
Anonymous



Date: 2007-02-06 10:35:05
EI! Tämä alkaa tuntumaan jo liialliselta tähän peliin. Kun tämä on vain ja ainoastaan nettipeli jolla ei ole siihen oikeaan jääkiekkoon mitään yhtäläisyyksiä.
Anonymous



Date: 2007-02-06 11:20:16
Kashmir wrote:
Minä taas sanon ehdottomasti EI.

Kyseinen ominaisuus tappaa pelin kaikilta jengeiltä, joilla ei ole tarpeeksi pelaajia pariin vaihtomieheen joka harkassa. Suuri vaihtomäärä taas sekoittaa joukkueen peliä ja homma menee aivan sekaiseksi.

Idea on tältä istumalta surkein uudistus, mitä allekirjoittanut muistaa koskaan tulleen. Toivottavasti tämä on ennenaikainen aprillipila...

Jos kyseinen ominaisuus aikuisten oikeasti on tulossa kiekkoon, niin tehkööt siitä herran tähden edes valinnainen. Varmasti yksikään pienen ringin joukkue ei kestävyyksillä halua pelleillä.


EDIT: Ja nyt pikku testaamisen jälkeen totean:

1) Kestävyys putoaa, vaikka seisoisi paikallaan. Mitä helvettiä?
2) Eniten ukko hidastuu, kun taklaa tai tulee taklatuksi. Jos kaveri on paitsiossa ja kiekko menee vastustajille keskialueelle, niin puolustava joukkue pystyy pakottamaan tämän jätkän pysymään siellä paitsiossa vaikka neljän miehen turvin niin kauan, kuin vain haluavat. Niin hitaalla ukolla sieltä ei päästä takaisin keskialeelle vaikka mikä olisi.
3) Mittarilla ei ole oikeastaan merkitystä nopeuteen, vain sillä on väliä, koska on osunut taklaamalla muihin pelaajiin.

Kerrassaan naurettavaa.


Olen samaa mieltä Kashmirin kanssa. Siis eihän tiimit voi pelata jos ei vaihtopnkillä ole yhtä miestä, ja vaikka olisikin niin ei paljoa auttaisi jos kestävyys laskee paikallaan seisomalla!
Anonymous
-1


Date: 2007-02-06 11:51:13
Edited: 2007-02-15 19:23:30
Niinkuin pojat tuossa edellä mainitsivat, ei kiitos =).
-Stella
Anonymous
-1


Date: 2007-02-06 12:20:59
Edited: 2007-02-06 12:22:58
Jep.. oli kyllä kaikin puolin hirvittävä uudistus. Miksi pelaaja ei palaudu pelikatkojen aikana??? EN KANNATA!

E: jäi vielä tuo peijakkaan kestävyyspalkki tuohon kun lähdin harjoitushuoneeseen.
Anonymous



Date: 2007-02-06 12:38:08
Ei missään tapauksessa tälläista, ei kiekon tarvitse olla niin realinen peli, kuin vaikkapa NHL-sarjan pelit, kiekko on mitä on ja hyvä näin
Perkele
Pelijengi
-1


Date: 2007-02-06 13:01:01
Siis mitä v****a? Luulin et tää oli jotain pilaa, äkkiä pois tämmöset p****t uudistukset. Ketä Jouko yrittää tällasilla miellyttää? Änärihüper200012122-teinejä?

Kashmir kirjoitti erinomaiset perustelut tuolla ylempänä. Nyt joku järki tähän touhuun, ensin jäähyt joista nyt ollaan päästykin eroon, ja sitten tällaista????
Anonymous
-1


Date: 2007-02-06 13:04:45
Edited: 2007-02-19 15:25:39
Samaa mieltä Kashmirin kanssa. Aivan älyttömäksi tämäkin on menossa. Ne koukut ja jäähytkin vois heittää kokonaan roskikseen mun puolesta. shh..



Ja onc kumma ku tälläisestä saa miinuspisteen. Nämä saakelin pisteyttäjät vai mitä ne onkaan, vois vähän lukea vaikka sitä topicin avaus viestiä(?). Siellähän nimen omaan pyydettiin mielipiteitä. Ja sitten kun niitä annetaan ni annetaan miinusta palkaksi.
Joska
PePo



Date: 2007-02-06 13:27:06
Edited: 2007-02-06 13:36:19

Hyi, ihan hirveä, tässä aamulla koitin.. Ei mitään järkeä, koska esim kun vastustaja taklaa, sinä menetät enemmän "staminaa" kuin se joka sinua taklasi.

Ei mitään kestävyysmittaria ihan turha.



Aika negatiivista palautetta. Itse en oikein tiedä, sillä tästä koituu peliin myös paljon mielenkiintoista. On myös hyvä huomata, ettei siellä Training -huoneen perässä lue "tuleva uudistus", vaan siellä lukee "test".

Ominaisuuttahan alettiin kehittää ilmeisesti heti jäähyjen jälkeen. Pari kuukautta sitten pystyi ominaisuutta jo testailemaan tiettyjen henkilöiden välityksellä, jolloin kuitenkin tuli todettua se, kuinka ominaisuuden kehittäminen oli vielä kesken. Nyt tuo on kuitenkin "testissä", ja näyttää mielestäni aika jännältä. Aikaisemmin sitä tuli testattua yksin tai kaverin kanssa, nyt kun pääsi kentälle joukkuepelinä, se kuitenkin tuntui mielenkiintoiselta. Kuten jo todettua, vaihtomiehet korostuvat, ja peliin tulisi muitakin jänniä asioita. Mietitäänpä.



On puhuttu paljon "hunttereista". Jos tällainen tulisi kaikkiien Trainingeihin, ei kolmella yksittäisellä pelaajalla olisi mahdollisuutta metsästellä pisteitä etananvauhdilla, jos toisella puolella on vaihtomies tai pari. Tietenkin se sitten toisi ongelmia muihin asioihin Trainingeissa, sillä varmasti yksikin mies vaihtopenkillä antaa ylivoiman, jos toisella puolella niitä ei ole. Tietysti tämä voisi olla päällä tietyissä Trainingeissä, kuten jäähyt ja koukkiminenkin on tällä hetkellä. Mielusti ainakin itse kävisin välillä kokeilemassa.

Taktiikkaa lisää

Tämä ominaisuus toisi myös lisää taktiikkaa kiekkoon. Periaatteessahan pystytään ottamaan hyvät pelaajat kiinni, ja tehdä heistä vähän vaarattomampia kun heillä alkaa luistin painaa parin kunnon blokin jälkeen. Onko se sitten hyvä vai huono, en tiedä. Ns. "hyvä pelaajat" tuskin siitä pitävät, etteivät he kerkiä tehdä mitään kenällä kun jo tulee höyryjuna päälle, ottamaan itseltä vauhtia pois. Ehkäpä hyviä pelaajia kannattaa peluuttaa tietyssä järjestyksessä, ehkäpä viimeisenä? Varmasti lisää mielenkiintoa peliin.

Vaihopelaajat

Joku sanoi, että tämä ominaisuuden tultaessa peli kääntyisi niille, joilla on enemmän vaihtomiehiä. Tämähän on totta. Jos yhdellä joukkueella on 9 pelaajaa onlinessa, ja toisilla vain kolme, ei heillä kyllä ule olemaan pahemmin jakoa. Tällöin ainoa keino olisi se, ettei joukkuepeliin voi tulla kuin tietty määrä pelaajia niin, että kummallakin on yhtä monta pelaajaa vaihdossa, jos on. Ahaa, eikö muut voisi tulla pelin alettua pelaamaan? Entäpä jos netti pätkäsee jollakin? Silloin voisi tehdä simppelisti niin, että pelaajia pystyisi vaihtamaan, mutta jos toisilla ei ole vaihtomiehiä, kehiin tuleva mies on yhtä väsynyt kuin vaihtoon tuleva, jottei pääsisi selvästi ylivoimalle vastustajan madellessa. Tietenkin jos toisella on yksi vaihtomies, toinenkin joukkue saa yhden vaihtomiehen, joka on täysin palautunut. Tämä vaihtomies on varmaankin siis ensimmäinen pelaaja, joka vaihdosta rymistelee kentälle.

Muuta

Mielestäni tällainen uudistus kuitenkin herättäisi mielenkiintoa. Kuvitellaanpa joidenkin kovien joukkueiden peli, 5vs5, on jäähyt ja koukut sekä tämä "väsymys". Aivan varmasti menisin katsomaan, ja varmasti peli olisi mielenkiintoinen. Pu(o)lustuksessa saisi olla varovainen, sillä jos pakit ovat hapoilla, eivät he paljoa voi nousta. Toisaalta jos vastustajaa pyöritellään omassa päädyssään, jos he sumputtavat, he väsyvät. Tämähän on loistavaa! Sumpputtajat menettävät koko ajan voimaa osuessaan toisiinsa. Joukkueet vaihtavat yli- tai alivoimakenttäänsä kun hädin tuskin on päästy purkamaan, ja ei kun tuoretta miestä jäälle. Yhdestä pelistä voisi tulla erittäin mielenkiintoinen, oli pelimuoto sitten mikä tahansa.

Tämäkin uudistus voisi olla tulevaisuudessa siis vapaavalintainen, kuten jäähyt ja koukkiminenkin. Yksinkertaisella ruksinpainalluksella ne saa haastaessa päälle tai pois. Ei kai tälläkään olisi pakko pelata, kuten ei ole jäähyillä ja koukuillakaan? Ne, jotka haluavat testata ja kokeilla, voisivat pelata tällä. Ajan mittaan näkisi mihin yleinen mielipide asiasta kääntyisi. Tietääkseni "testihuone" tuli viime yönä. Ei mielestäni tässä vaiheessa voi mollata koko ominaisuutta lyttyyn, jos sitä on keretty katselemaan vain muutamat tunnit.

Tiivistettynä

+ Sumputus pois
+ Taitopelaajia esiin
+ Lisää taktiikoita
+ Jollain lailla mielenkiintoa peliin
+ Vaihtoja pakko tehdä, jos haluaa pärjätä
+ Myös taito tulee kuvaan peluuttamisessa

Miinuksia varmaankin tämän topicin aikana tullaan näkemään, joten tässä viestissä koitin tuoda jotain hyviä puolia esiin. Tässä siis jotain mitä tuli mieleen, ja varmasti muutakin hyvää tulee löytymään. Kuulostaa hassulta kun joku tulee katsomoon ja sanoo muutaman sekunnin kuluttua: "Tämä on ihan huono", vaikkei ole itse edes kokeillut. Nyt testaamaan ja ainakin miettimään ensin hivenen tarkemmin, ennen moista päättelyä! Mittaria tullaan varmasti vielä johonkin suuntaan hienosäätämään.

On tietenkin ymmärrettävää, että jotkut haluavat pysyä siinä "vanhassa hyvässä kikessä". Itse en kuitenkaan sano vielä mitään, ennenkuin ominaisuus on testattu monet kerrat. Olen varma, että niin hyvää kuin huonoakin tulee löytymään, mielestäni kuitenkin tällä hetkellä näyttää mielenkiintoiselta.

Anonymous



Date: 2007-02-06 13:37:16
Missä on vanha kiekko Ytäkkiä kiekkoon vaan alkoi sataa näitä uudistuksia

jäähyt ja taklaukset aivan turhia nykyään jos taklaa nin siitähän lähtee sitä *energiaa* mitäs järkeä siinä on eli itse en kannata kyseistä uudistuksen käyttön ottamista.
Anonymous
-1


Date: 2007-02-06 13:40:55
surkein uudistus miesmuistiin, yhdyn kashmiriin.
Anonymous



Date: 2007-02-06 13:41:46
Todella huono ominaisuus olisi kiekko.tk:lle pelin aikana joudut seuraamaan 2mittaria ei mitää ihan hauskaa? Hyökkääjille tämä olisi tosin etu kun pakit joutuvat kyllä useimmiten blokkimaa heitä josta hyökkääjä pääsee läpi ja takana tuleekin kontaten puuskuttava pakki ja lopullinen tulos on jos hyökkääjä osaa niin se heittää häkin aika helpolla..ja kun se ei ole mikään ihan salaman nopea se lataus joten siinähän voi kärsiä jo seuraavassa aloituksessa.Tämä kyllä voisi olla vapaaehtoinen noihin public huoneisiin siellä se ei olisi varmaan niin tappava asia!?

Mutta oma mielipiteeni tähän asiaan on Jouko ota äkkiä tuo kuvottava mittari pois ei se ole kenenkään mieleen :)
Anonymous
-1


Date: 2007-02-06 13:46:21
En kannata
Anonymous
-1


Date: 2007-02-06 13:58:11
Joo no sanonpa itsekkin mielipiteeni tänne.. mielestäni ei tälläistä uudistusta tänne en pidä..
Anonymous
-1


Date: 2007-02-06 14:04:21
Jep, melko turhaa hössötystä jälleen kerran . En kyllä tykännyt yhtään kun kokeilin :/
Anonymous



Date: 2007-02-06 14:19:26
Joska wrote:

Tiivistettynä

+ Sumputus pois


Väärin. Kuten sanoin, ensimmäisen maalin tehneen joukkueen on naurettavan helppoa estää toisten maalinteko. Blokki pohjaan ja neljän jätkän miehitys omalle alueelle. Kun saadaan (ja väkisinkin saadaan) pari iskua vastustajiin, eivät he sieltä enää luikertele läpi maalia tekemään. Ainut mahdollisuus on kaukovedot, sillä vaikka kuinka hyvin syöttelisi, ei siitäkään ole hyötyä vauhdin ollessa kävelyä hitaampaa.

+ Taitopelaajia esiin


Kiekossa on yhden käden sormilla laskettavissa pelaajat, jotka oikeasti saattaisivat kerta toisensa jälkeen olla toisia parempia. Erot pelaajien välillä oikeastaan pienenevät, kun sitä parasta asetta osaa käyttää ihan kuka vaan.

+ Lisää taktiikoita


Lyön vetoa, että ensimmäisen maalin jälkeen sumppu on niin kova taktiikka, ettei sille variaatioita tarvitse keksiä.

+ Jollain lailla mielenkiintoa peliin


Minua ei kiinnosta katsoa 15 minuuttia väsyneitä jamppoja pyörimässä turhautuneena kentällä. Maalipaikat vähenevät takuuvarmasti.

+ Vaihtoja pakko tehdä, jos haluaa pärjätä


Tuo nyt olisi naurettavaa, että joukkueella tulee olla vähintään se 8 jätkää online koko ajan, jos haluaa pärjätä pelissä. Kuvittele nyt, jos jokaisella kovalla jengillä olisi 20 pelaajan rinki. Olisiko se peli kaunista? Niin, ei minunkaan mielestä.

+ Myös taito tulee kuvaan peluuttamisessa


Eikö se nykyisellään tule?


En löydä tästä kestävyydestä yhtäkään hyvää puolta. Idea sinällään on kaunis, mutta toteutus ontuu.
Matka on vielä pitkä, jos tästä pysyvää ominaisuutta työstetään.
Anonymous



Date: 2007-02-06 14:21:53
Njaa. musta tää alkaa tuntuu jo vähä liia modernilta. Eka tuli koukut ja heti tämän lisäksi on tulossa joku kuntomittari. ei minusta ole yhtään hyvä.. sitten tämä ei ole enää kiekko.tk koska minusta tämä on hyvä peli siksi että tämä on tarpeeksi yksinkertainen ! Tähän tulee koko ajan vain uusia ja uusia lisäyksia.. niin että olen erittäin vahvasti sitä mieltä että ei mitään tämmöisiä kuntomittareita !
Anonymous
-1


Date: 2007-02-06 14:37:21
Perkele wrote:
Siis mitä v****a? Luulin et tää oli jotain pilaa, äkkiä pois tämmöset p****t uudistukset. Ketä Jouko yrittää tällasilla miellyttää? Änärihüper200012122-teinejä?

Kashmir kirjoitti erinomaiset perustelut tuolla ylempänä. Nyt joku järki tähän touhuun, ensin jäähyt joista nyt ollaan päästykin eroon, ja sitten tällaista????


Täysin samaa mieltä..
Anonymous
-3


Date: 2007-02-06 14:40:26
Kiekko on tulossa huonommaksi näköjään tulevaisuuden myötä -\ö/-
Anonymous
+1


Date: 2007-02-06 14:44:27
No ei nyt vielä kannata ranteitansa auki viillellä, eiköhän homma ole aika alkutekijöissään kuitenkin. Oli huvittavaa testihuoneessa katsoa, kun joku viiden sekunnin testauksen jälkeen uhkasi lopettaa kiekon pelaamisen. Ei tämä minukaan silmiin hirveän hyvältä vaikuttanut lyhyen testauksen perusteella, mutta kai tästä säätämisellä ja vapaasti valittavana jotain mielenkiintoa tiimipeleihin saataisiin. Lisäksi, kun luin Joskan mainitseman esimerkin jossa puhuttiin jotain 5v5 pelistä, täytyy myöntää että pikkaisen koveni.

Itseäni arveluttaa se, miten joukkueiden pelaajamäärät riittävät peleissä. Itselläni ei ainakaan ole mielenkiintoa kasvattaa joukkueeni pelaajamäärä vain yhden uudistuksen takia. Olisihan tämäkin realistisempaa, että joukkueilla olisi esim. 15 pelaaja kokoonpanossa mutta realistisuus ja sen hakeminen nettipeliin onkin kokonaan toinen juttu.

Hunttaus vähenisi? Jos kaveriporukka haluaa pelata vain 3v3- pelejä ja hallita ränglistoja, niin siitä vaan. Eipä hirveästi kiinnosta, kunhan eivät leijumaan ala. Training- hunttaus kitkettäisiin tällä pois? En edelleenkään käsitä mitä pahaa siinä on, jos haluaa pelata tuttujen kavereiden kanssa ja vaihtaa pelin lomassa päivän kuulumiset. Heti ollaan hunttaamassa mukamas. Ok, väärä topic tälle mutta menkööt.

Toivon, että jos tämä uudistus tuodaan peliin, millä on aivan selkeä vaikutus ottelukuvaan, tehdään siitä vapaavalintainen kuten jäähyt. Väkisin näin radikaaleja muutoksia jo toimivaan peliin ei saa tuoda. Mielenkiintoista muuten lukea eri joukkueiden vapaatekstejä. Aika monella koukut eivät toiveissa ole. Jos tämä tulisi, niin aika sirkushan tuostakin tulisi. "Emme tue koukkuja, emmekä staminaa".
Anonymous



Date: 2007-02-06 14:49:09
Asia On Näin Okei ehkä tulee taito kiekko esiin jne. mutta tämä tämä tarkoittaa sitä että kaveri tiimit kuivuvat kokooon miten käyvät niiden jotka haluavat pelata kolmestaan ilman muita vain kavereitten kesken ?


eli kaveritiimin on otettava ulkopuolisia että voivat pelata ?
Anonymous



Date: 2007-02-06 14:49:45
Entäs jos ei ole vaihto pelaajia...?
craps
-1


Date: 2007-02-06 14:54:23
Perkele wrote:
Siis mitä v****a? Luulin et tää oli jotain pilaa, äkkiä pois tämmöset p****t uudistukset. Ketä Jouko yrittää tällasilla miellyttää? Änärihüper200012122-teinejä?

Kashmir kirjoitti erinomaiset perustelut tuolla ylempänä. Nyt joku järki tähän touhuun, ensin jäähyt joista nyt ollaan päästykin eroon, ja sitten tällaista????

Ja taas Perkele ehdit ennen mua.

Taitaa olla ominaisuuspisteet tuloillaan ku tällasia uudistuksia kokeillaan. :( Tarviiko tässä alkaa sit opetteleen koodausta ja tehdä itse kiekkopeli ku tätä muutellaan änäri-sukupolven haluamia tavoitteita kohti?

En tosin ole kokeillut tätä uudistusta vielä, mutta uskallan kokeilemattakin sanoa jyrkän EIn tälle.
Anonymous



Date: 2007-02-06 14:56:34
Edited: 2007-02-06 15:01:04
  EI MISSÄÄN NIMESSÄ!!!!!!!!!!!! Kaikki muutkin on oikeassa menee tästä pelin ilo jos tulee joku "kuntomittari" jäähytkin sais ottaaa pois ja antaa olla alkuperäisen kiekon ennalllaan!!!!!
Mainos

Created by: Anonymous Created on: 2007-02-06 08:16:03 Read times: 114174
Pages: [1]   2   3   4   17   18   19   20