Foorumit

Intti
Created by: Anonymous Created on: 2006-03-29 13:44:25 Read times: 510928
Pages: 1   2   3   4   5   [6]   7   8   9   66   67   68   69  
Anonymous



Date: 2006-07-07 13:24:17
nolla

Ohi on!
Anonymous



Date: 2006-07-07 13:44:31
Edited: 2006-07-07 13:51:14
En ymmärrä näitä ihmisiä.. Pelkäävät armeijaa, jonka kuri vastaa nykyään marttakerhon pitsinnypläystä! Ennenvanhaan oli miehet miehiä, eikä samanlaisia ruinaajia kuten nykyään! Itse haluaisin, että vanhanajan kunnon kuri saatas takasin suomen armeijaan!! Ihmetellään vaan että miksi tulokset huononee armeijassa, pitäisivät perkl kunnon kuria!

Itse olen ollu ala-asteen viimeiseltä luokalta asti sitä mieltä, että olen menossa, tai ainakin pyrin, armeijaan töihin. Paljon opittavaa on vielä. Mutta tieni tiedän, ensin tulee vastaan alun alokas-ajat, joka johtaa (jos johtaa) AUK (=Aliupseerikoulutukseen) ja siitä hyvinkin jos tarkoitus olisi mennä RUK (=Reserviupseerikoulutus). Kaikki tämä veisi vuoden, että olisin Vänrikki O_o.. tietenkin nykyään vastaa sen, että käyn lukion, kuten lentovoimiinkin pääseminen. Rauhanturvaajaksi tarkoitus olisi päästä, tai johonkin erikoisjoukkoihin, kuten Karhu.

Niin, ja jos joku tietää varmasti tuon, että tarviiko olla lukio käytynä jos haluaa upseeriksi. Jotain olen kuullut, että pitemmän kautta päätee ilman lukiotakin.
Anonymous



Date: 2006-07-07 14:05:50
Järkäle wrote:

Niin, ja jos joku tietää varmasti tuon, että tarviiko olla lukio käytynä jos haluaa upseeriksi. Jotain olen kuullut, että pitemmän kautta päätee ilman lukiotakin.

Kyllä mielestäni pitää, tai sitten täytyy olla jokin erityistapaus. Esim erityisen johtamiskykyinen ja muuten hoitaa asiat todella mallikaasti. Muistaakseni näin.
Anonymous



Date: 2006-07-07 14:15:07
Maanantaina lähtö edessä... :S
Naksu
Noble Descent



Date: 2006-07-07 14:49:46
Edited: 2009-06-13 20:46:26
Ivaloon tammikuussa, jos polvet kestää..

E: kestihän tuo
Anonymous



Date: 2006-07-07 15:08:58
VanBasten wrote:
Järkäle wrote:

Niin, ja jos joku tietää varmasti tuon, että tarviiko olla lukio käytynä jos haluaa upseeriksi. Jotain olen kuullut, että pitemmän kautta päätee ilman lukiotakin.

Kyllä mielestäni pitää, tai sitten täytyy olla jokin erityistapaus. Esim erityisen johtamiskykyinen ja muuten hoitaa asiat todella mallikaasti. Muistaakseni näin.


taas tämä asia. minkä takia pitää olla lukio käytynä, että pääsee isommaks nakiks ? Itse valmistuin just amiksesta ja oon siittä ylpee. nyt on ammatti. paljon mukavempaa lähtee armeijaankin kun saa päättää armeijan jälkeen, että meneekö töihin vai opiskelemaan. muutenkin itse palvelen ns. palveluammatissa ja olen omasta mielestäni ainakin mielestäni paremmin muiden kanssa toimeen tuleva kuin oman kuin omat lukion käyneet kaverit. nään joka päivä uusia kasvoja ja uusia persoonia joudun kestämään. tuskin jokaista lukion käynyttä poikaa saisi meneen paperikoneen märkäänpäähän köyden vaihtoa tekemään kun on 90c lämmintä,korkeutta 40m, kosteutta puolet enemmän kun amazonissa ja paperitehtaan pomo huutamassa ilmastoidussa kopissa, että vauhtia siihen hommaan. veikkaan, että amatsun pojat hoitaa muutenkin tuon armeijan enemmän mallikkaasti kuin muut ;D
Hietala
Wanhainkodin Munkki



Date: 2006-07-07 15:18:26
Edited: 2011-01-21 16:34:57
-
Anonymous



Date: 2006-07-07 15:22:58
Kolaaja wrote:

tuskin jokaista lukion käynyttä poikaa saisi meneen paperikoneen märkäänpäähän köyden vaihtoa tekemään kun on 90c lämmintä,korkeutta 40m, kosteutta puolet enemmän kun amazonissa ja paperitehtaan pomo huutamassa ilmastoidussa kopissa, että vauhtia siihen hommaan. veikkaan, että amatsun pojat hoitaa muutenkin tuon armeijan enemmän mallikkaasti kuin muut ;D

Aika rankkaa yleistystä. En usko että kaikki lukion käyneet ovat lellittyjä ja täysin kädettömiä hikareita, jotka eivät ole koskaan kovasta työstä kuulleetkaan. Eipä armeijasuoritukset tosiaan ole koulutuksesta kiinni. Johtajakoulutukseen pääsy ehkä vain vaatii yleisivistystä, jota lukiossa juuri opetetaan. En väitä että kaikki ammattikoulun käyneet ovat sivistymättömiä - corollaan vahaa tyyppejä, mutta lukiossa opetetaan nimenomaan yleisivistystä. Mutta ei se tarkoita sitä jos käyt lukion, että et voisi osata käytännön töitä. Itse aloitan lukion kolmannen vuoden syksyllä ja koen kyllä osaavani paljon käytännön töitä, joihin myös motivaatiota itseltäni löytyy.
Anonymous



Date: 2006-07-07 18:27:54
VanBasten wrote:
Kolaaja wrote:

tuskin jokaista lukion käynyttä poikaa saisi meneen paperikoneen märkäänpäähän köyden vaihtoa tekemään kun on 90c lämmintä,korkeutta 40m, kosteutta puolet enemmän kun amazonissa ja paperitehtaan pomo huutamassa ilmastoidussa kopissa, että vauhtia siihen hommaan. veikkaan, että amatsun pojat hoitaa muutenkin tuon armeijan enemmän mallikkaasti kuin muut ;D

Aika rankkaa yleistystä. En usko että kaikki lukion käyneet ovat lellittyjä ja täysin kädettömiä hikareita, jotka eivät ole koskaan kovasta työstä kuulleetkaan. Eipä armeijasuoritukset tosiaan ole koulutuksesta kiinni. Johtajakoulutukseen pääsy ehkä vain vaatii yleisivistystä, jota lukiossa juuri opetetaan.

vähän kyllä yleistin liikaa ja kyllä niitä oikeen näppäriä ja osaavia myös löytyy lukiolaisten joukosta. en oikein ymmärtänyt mitä tolla yleisivistyksellä meinasit. koulutuksesta viis, samanlaisia luolamiehiä ollaan. tuskin armeijassa wanhojen tansseja järjestetään niin kuin jenkkileffoissa :)
Anonymous



Date: 2006-07-07 21:07:10
2/05 tuli käytyä riksus -spol 9kk shitti...Hirveetä, kamalaa, kauheempi paikka kuin koulun ruokala, ja se on jo jotain!!!
Anonymous



Date: 2006-07-07 21:12:26
Juu no maanantaina piti olla lähtö, mutta pitiki mennä murtaa männä viikolla jalka nii eivät otakkaa mua. Kipsi on 11.8 asti nii meinasivat ,että vammasia ei oteta. Menee sitte tammikuule tai jos nyt kouluu pääsee nii ens kesäle.. Vituttaa kyllä aika raskaasti, mutta eipä noile tapaturmile voi tieteskää mitää...
Anonymous



Date: 2006-07-08 10:49:13
He-Man wrote:
Jess, SKV oli itselläkin tavoitteena, mutta vanhan allergian takia en päässyt testeihin. Mutta nou hätä, sain varattua itselleni 9kk matkan playa del santikseen, paratiisisaarelle.


Jeah, reissu kolkuttelee jo parin yön päässä!

Ja oikeesti oon tosi tyytyväine et valtiol on tarjota tälläne laitos, ettei elämä oo ihan perseilyy jonku kiekon parissa. Myös täs ny on heränny halu tarkastaa ne kaikki myytit(tornihuhut), mikä on hardcoreleiri ja onko kouluttajat hanurista yms. Oon sellasel one man mythbuster reissulla siel.

Mitäs viel, santis SpolK suuntana. JES SÖÖR
Anonymous



Date: 2006-07-12 02:58:41
Greippi wrote:

Ihmetyttää vaan hiukasen ne turhan tiukat säännöt mitä olen nyt kuullut. Onko sillä sodassa nyt niin hirveää väliä onko se vaatejono kaapissa sentin vinossa. Ymmärrän että nämä säädökset ovat sen takia jotta opitaan huolellisuuteen ja kuuliaisuuteen. Rajansa kaikella silti.


Joo mut se onkin vaan sen takia jos tulee tasapeli ni pinkat ja punkat ratkasee....
Anonymous



Date: 2006-07-12 20:35:50
Greippi wrote:
Ihmetyttää vaan hiukasen ne turhan tiukat säännöt mitä olen nyt kuullut. Onko sillä sodassa nyt niin hirveää väliä onko se vaatejono kaapissa sentin vinossa. Ymmärrän että nämä säädökset ovat sen takia jotta opitaan huolellisuuteen ja kuuliaisuuteen. Rajansa kaikella silti.


90% jutuista mitä kuulet kavereiltasi on luultavasti "hieman" liioiteltu. Itse viihdyin armeejassa (lukuun ottamatta p-kautta). onhan se tietysti aika paljon sitä pilkun nussimista varsinki juuri p-kaudella, mutta itse ainakin huomasin p-kauden jälkeen että alikitkin ovat ihmisiä. parin vuoden jälkee odottaa innoissaan kutsua kertauksiin että pääsisi taas tapaamaan vanhoja inttituttuja. :)
Anonymous



Date: 2006-07-12 21:44:09
SirHumala wrote:
10.7.06 kutsuu Finnish Rapid Deplyoment Forces, eli Suomen Kansainväliset Valmiusjoukkojen jääkärikomppanija. Eipä kovinkaan kauaa enään tarvitse sitäkään odottaa, ja FRDF menijöille tulee automaattisesti suoritettavaksi johtajakoulutus, joka tarkoittaa vuoden nakkia.

Siitä sitten mitä luultavammin vielä jatkan rauhanturvaajaksi, ja kuolen niissä tehtävissä taatelintallaajan käsissä olevan AK kutiin.


Niin minäkin haluan kuolla!
Anonymous



Date: 2006-07-14 15:39:33
No tulipahan tuoki sitten lusittua 8) Perjantaina kotiuduin. Nopeesti meni tuo loppu aika loppujen lopuksi...

Muistan ku kirjotin tätä topikkia sotkussa miettien et onpa vielä paljon ku laitoin ton TJ 100 tohon :D tosi nopeestihhan toi aika meni :)

Onnea vaan kaikille inttiin menijöille, ei se näin jälkeenpäin oo niin paha paikka vaikka ehkä elämäni suurimmat vitutuksen hetket koinkin siellä, ei ollu kiva olla 4h poterossa vartiossa joskus helmikuun pakkasten aikoihin ku pakkaset paukku siinä -28 ja oo siinä nyt sit ihan paikallas poterossa vaatteet aivan märkäna, voin sanoo että silloin vitutti :D
Onhan noita hetkiä joina aina ajatteli et ei saakeli et tän ku selvitän ni sit helpottaa.. eihän se aina niin mennyt :D


Lykkyä pyttyyn.
Anonymous



Date: 2006-07-14 15:46:54
Intissä on kivaa jos on naisia PALJON mukana, saapi metsässä juosta hikisten tiikereiden perässä ;>
Anonymous



Date: 2006-07-14 17:58:02
Ei viäl =)
Anonymous



Date: 2006-07-15 00:46:26
Edited: 2006-07-15 00:59:52
Järkäle wrote:
En ymmärrä näitä ihmisiä.. Pelkäävät armeijaa, jonka kuri vastaa nykyään marttakerhon pitsinnypläystä! Ennenvanhaan oli miehet miehiä, eikä samanlaisia ruinaajia kuten nykyään! Itse haluaisin, että vanhanajan kunnon kuri saatas takasin suomen armeijaan!! Ihmetellään vaan että miksi tulokset huononee armeijassa, pitäisivät perkl kunnon kuria!

Itse olen ollu ala-asteen viimeiseltä luokalta asti sitä mieltä, että olen menossa, tai ainakin pyrin, armeijaan töihin. Paljon opittavaa on vielä. Mutta tieni tiedän, ensin tulee vastaan alun alokas-ajat, joka johtaa (jos johtaa) AUK (=Aliupseerikoulutukseen) ja siitä hyvinkin jos tarkoitus olisi mennä RUK (=Reserviupseerikoulutus). Kaikki tämä veisi vuoden, että olisin Vänrikki O_o.. tietenkin nykyään vastaa sen, että käyn lukion, kuten lentovoimiinkin pääseminen. Rauhanturvaajaksi tarkoitus olisi päästä, tai johonkin erikoisjoukkoihin, kuten Karhu.

Niin, ja jos joku tietää varmasti tuon, että tarviiko olla lukio käytynä jos haluaa upseeriksi. Jotain olen kuullut, että pitemmän kautta päätee ilman lukiotakin.


Hihihihih...olisitpas nähny meidän alokkaat ekan päivänä ja nyt ku lääkärissäkin o käyty ni juostakki saa. Uskoppa vaan, kyllä sitä kuria löytyy iha tarpeeks. Sen takia esimerkiksi yhdestä komppaniasta lähti 11 tyyppiä samana päivänä :)
Käyppä ensin armeija tai hanki pätevää tietoa ennenkuin tommosta lypsät.
RUKkiin pääsee myös ilman että on lukiota käynyt jos oikein olen käsittänyt, se on toinen asia kuitenkin haluatko sinne enää kun aukissa olet. Sama pätee tohon armeijassa työskentelyynkin. Mutta se on aivan makuasia. Jotkut tykkää isistä toinen äidistä, nii se vaan menee. Jos vaan armeija ura kiinnostaa niin tsemppiä alusta asti, sitten pärjäät. Rauhanturvaajaksi mäkin luultavasti ensi vuonna, koska mikäs siinä. Hyvä palkka, näkee muailmaa ja uusia kokemuksia.

Edit: Kadettikouluun pääsee ilman että on käynyt lukion.

-Merijalkaväen nopeantoiminnan joukkojen vihreä baretti, Alikersantti Vini, Dragsvik-
Anonymous



Date: 2006-07-17 01:20:54
Edited: 2006-07-20 12:19:29
Tässä teille Inttiin meneville.

http://www.riemurasia.net/jylppy/displayimage.php?pos=-5716
Anonymous
-3


Date: 2006-07-17 23:57:08
Hinttarit ei mee Armeijaan!!
Anonymous



Date: 2006-07-20 12:18:45
Edited: 2006-07-20 12:19:46
Hups tuli kaks kertaa.
Anonymous



Date: 2006-07-21 22:59:24
Edited: 2006-07-23 01:38:49
http://www.riemurasia.net/jylppy/thumbnails.php?album=search&type=full &search=intti+video
Suosittelen katsomaan
  : DD
Anonymous



Date: 2006-07-22 09:58:05
wau. ekat lomat. ihan kiva olo :D ärsyttää vaan kun alko sängyssä pyöriminen klo 6.00 aamulla ihmetellen miks vieläkään ei ole herätystä kuulunu :D 1. panssarivaunu komppania on meikäläisen koti parolassa
Anonymous



Date: 2006-07-31 13:41:10
Juu, onhan Intti tullut käytyä, mutta melko kaksipuoleisin ajatuksin sitä ajattelee. Toisaalta kiloja lähti pois, kun ajattelin tehdä kaiken niin hyvin, kuin osaa, mutta sitten aina passitettiin vaikeimpiin juttuihin =D
No, hyvä puoli on se että sieltä olen saanut ehkäpä parhaimpia kavereita koskaan käymme joka viikko aina tuopilla ja muistellemekin niitä intti aikoja. No intti nyt ei sinäänsä ollut mitään mukavaa, mutta kyllähän sielläkin oli jos otti itseään niskasta kiinni.

Mielummin olin/menesin inttiin, kuin sivariin. Joillakin suvuillakin on se periaate, että pitäisi melkein pakosta käydä armeija, että olisi isänmaallinen, mutta mielestäni se on oma ratkaisu kaikin puolin.
Anonymous



Date: 2006-08-09 15:05:09
Teloch wrote:
jambo wrote:
Eivät ainakaan aseilla, koska ovat tuominneet ne jyrkästi.


Tuskinpa kyseiset henkilöt käpyjäkään heittelevät. Kysäisepä joskus joltain totaalilta oliko hänen ratkaisunsa takana jonkinlainen aseiden vastenmielisyys, vai ehkäpä tämän maan järjestelmän kritisoiminen näin alkuun. Jokaisellahan on aina omat motiivinsa, mutta kehtaan väittää kirkkain silmin että yhtälailla totaalit, sivarit kuin intin pojatkin aseisiin tarttuvat jos joku tähän maahan hyökkää.

EDIT: Koulutuspuolesta sen verran, että tarvittaessa intin koulutuksen pystyisi tiivistämään kahteen viikkoon. Jostain syystä tässä maassa vedetään kaikki asiaan liittyvä pitkän kaavan kautta.

 
Juu mutta tuskinpa Suomen armeijalla olisi tälläisessä kriisi tilanteessa aikaa kouluttaa jokaista suomen sivaria`? Tuskinpa kovin moni sivari osaa asetta käsitellä ja itse en ainakaa hirveämmin luottaisi tositilanteessa tälläiseen henkilöön..
Anonymous



Date: 2006-08-09 15:09:44
Eipä siinä ole mitään logiikkaa, että aseenkäsittelytaitojen tulisi olla hallussa.

"Iisii se on tääl tapel, viekää alokkaanne Burmaan"
Anonymous



Date: 2006-08-09 15:12:34
Einiin mutta nyt puhuttinkin JOS tulisi ;D
Anonymous



Date: 2006-08-09 15:36:36
Inttiinin en mene. Sivariin menen.
Anonymous



Date: 2006-08-09 15:54:47
Kolaaja wrote:
VanBasten wrote:
Kolaaja wrote:

tuskin jokaista lukion käynyttä poikaa saisi meneen paperikoneen märkäänpäähän köyden vaihtoa tekemään kun on 90c lämmintä,korkeutta 40m, kosteutta puolet enemmän kun amazonissa ja paperitehtaan pomo huutamassa ilmastoidussa kopissa, että vauhtia siihen hommaan. veikkaan, että amatsun pojat hoitaa muutenkin tuon armeijan enemmän mallikkaasti kuin muut ;D

Aika rankkaa yleistystä. En usko että kaikki lukion käyneet ovat lellittyjä ja täysin kädettömiä hikareita, jotka eivät ole koskaan kovasta työstä kuulleetkaan. Eipä armeijasuoritukset tosiaan ole koulutuksesta kiinni. Johtajakoulutukseen pääsy ehkä vain vaatii yleisivistystä, jota lukiossa juuri opetetaan.

vähän kyllä yleistin liikaa ja kyllä niitä oikeen näppäriä ja osaavia myös löytyy lukiolaisten joukosta. en oikein ymmärtänyt mitä tolla yleisivistyksellä meinasit. koulutuksesta viis, samanlaisia luolamiehiä ollaan. tuskin armeijassa wanhojen tansseja järjestetään niin kuin jenkkileffoissa :)


Kyllä lukiolaisetkin voi osata. Itse olen kolmatta vuotta lukiossa ja en sanoisi itseäni miksikään hikariksi tai nörtiksi. Asun farmilla ja olen tehnyt melkein koko ikäni töitä :D Kunnon perusjuntti, kantaa kiviä pellolta ja lapioi kakkendaalia :P Ja intti on muuten ehdoton, ei se ole miäs eikä mikkää jos ei käy!!
Mainos

Created by: Anonymous Created on: 2006-03-29 13:44:25 Read times: 510928
Pages: 1   2   3   4   5   [6]   7   8   9   66   67   68   69