Foorumit

Intti
Created by: Anonymous Created on: 2006-03-29 13:44:25 Read times: 511105
Pages: 1   2   3   4   15   16   17   [18]   19   20   21   66   67   68   69  
Anonymous



Date: 2008-06-26 23:42:50
Ois muute mukavaa kuulla edes joltain jotain positiivista intistä, ettei tartteis tässä 7 vuotta odotella pelokkain mielin. oon katos tosi nuori!
Iskender
Wanhainkodin Munkki



Date: 2008-06-26 23:59:34
fransa wrote:
Ois muute mukavaa kuulla edes joltain jotain positiivista intistä, ettei tartteis tässä 7 vuotta odotella pelokkain mielin. oon katos tosi nuori!


Intissä saa hernekeittoa joka torstai. Joskus on jälkkäriksi munkki.
Andji
Wanhainkodin Munkki



Date: 2008-06-27 00:12:18
iskender wrote:

Intissä saa hernekeittoa joka torstai. Joskus on jälkkäriksi munkki.


Vähänpä tekin tiedätte, tuleva alokas. Ette tule näkemään munkkeja kuin alikersanttien suissa, itse saatte tyytyä näkkileipään ja kahvinkorvikkeeseen. Jälkiruuaksi saatte 'jarrua'.

Gona vihjaa: 362 on kesän alokkaan kohdeluku.
Iskender
Wanhainkodin Munkki



Date: 2008-06-27 15:14:45
Andji wrote:
iskender wrote:

Intissä saa hernekeittoa joka torstai. Joskus on jälkkäriksi munkki.


Vähänpä tekin tiedätte, tuleva alokas. Ette tule näkemään munkkeja kuin alikersanttien suissa, itse saatte tyytyä näkkileipään ja kahvinkorvikkeeseen. Jälkiruuaksi saatte 'jarrua'.


Olen murheen murtama kuultuani tuon sydäntäraastavan uutisen munkittomista päivällisistä. Kuitenkin mainitsemasi jälkiruoka 'jarru' herättää mielenkiintoni siinä määrin, että nuokin murheet kaikkoontuvat. 10 aamua jäljellä, sitten pääsen maistamaan 'jarrua'.
Andji
Wanhainkodin Munkki



Date: 2008-06-27 23:06:32
iskender wrote:
10 aamua jäljellä, sitten pääsen maistamaan 'jarrua'.


Sekä iltapalaksi sukkasaippuaa. Saatte parkkiintuneen nahan, arvon tuleva alokas.
Django
Kuolema



Date: 2008-07-01 08:13:18
Univormu päälle ja vastuu pois... damdidamdidam
Anonymous



Date: 2008-07-04 15:21:50
Balzary wrote:
tj 10.. hlbtti...



TJ 0 RAKAS
Anonymous



Date: 2008-07-04 15:24:34
nananaa OHI ON...! <3
Anonymous
-3


Date: 2008-07-04 15:31:36
Nosferatu wrote:
Minua pidettiin sulkeutuneisuuteni vuoksi lähinnä potentiaalisena massamurhaajana, mutta silti (tai ehkäpä juuri siitä syystä >:D) tuli vietettyä 6 kk I/00 Vekaranjärvellä jääkärinkoulutuksessa ja ihan hauskaahan tuo oli… ainakin jälkikäteen. Fyysiseen ja psyykkiseen rasitukseen sai tottua ja huumorintaju oli monesti kovasti koetuksella, mutta hyvinhän tuon jaksoi. Loppua kohden tosin rupesi motivaatio karisemaan aamujen myötä, ja viimeisenä kuukautena kassulla köllöttely ja jalkapallon EM-kisojen seuraaminen (sekä tietysti ne pakolliset nakit) kiinnostivat huomattavasti enemmän kuin loppusota. ;) Armeija oli joka tapauksessa kokemus jota en vaihtaisi pois ja vaikka paikoitellen kovasti väsytti ja vitutti, niin esim. pitkien ja raskaiden taisteluharjoitusten jälkeen fiilis oli palkitseva. Joka tapauksessa mukavaahan vaan oli tehdä vaihtelun vuoksi jotain ”normaalista poikkeavaa”: hiihtää, juosta tai ryömiä taisteluvarustuksessa Suomen kauniissa luonnossa, ammuskella maalitauluja nurin, lusikoida hernekeittoa pakista puun juurella, kuunnella taistelutovereiden kuorsausta teltassa ja jököttää yöllä yksinään poterossa vartiossa ajatusten harhaillessa ties missä. Armeija on yleensä ihan positiivinen kokemus, kunhan lähtee sinne avoimella seikkailumielellä ja oppii siinä sivussa jotain hyödyllistäkin.



oot -93 -.-?
Anonymous



Date: 2008-07-04 15:34:27
Edited: 2008-07-04 15:39:16
Intti on a-kielel Antti eli mun kamun nimi !
Anonymous



Date: 2008-07-04 16:39:24
Ohi on 362, syvempää analyysiä intistä luvassa ehkä myöhemmin :)
Anonymous
-3


Date: 2008-07-04 23:45:18
Savolaissyntyinen isäni on kannustanut armeijaa 90-luvun lopusta lähtien, joten syntyessäni minulle ei annettu paljoa valinnan varaa. Ensimmäisen armeija-paitani muistaakseni sain jo kahden ikäisenä eli isäni vain kylmäverisesti päätti, että sinä kannustat armeijaa. En edes uskalla ajatella mitä olisi käynyt, jos olisin uhmaiässä alkanut glooryhuntata esimerkiksi siviilipalvelusta!

Todellinen fanius alkoi minulla viisi kuusi vuotta sitten. Kuten sanoin niin olen kannustanut armeijaa jo vauvasta lähtien, mutta ei se ollut samanlaista kuin tänä päivänä. Armeijan kannatus on muuttunut rakkaudeksi ja intohimoksi. Nuoresta iästä huolimatta olen ehtinyt kannattaa armeijaa kuitenkin jo äärimmäisen kauan, mutta vuosi vuodelta mielenkiintoni ja rakkauteni armeijaa kohtaan vain voimistuu. Kyllä voi sanoa, että armeija on iso osa elämääni, jota ilman en osaa, enkä halua elää.
Anonymous



Date: 2008-07-07 20:06:37
Jeiiiiiiii.. OHI ON!
Anonymous



Date: 2008-07-11 02:23:41
Ivalon Rajajääkärikomppania II/07, TJ turvallisesti miinuksen puolella:)
Ps: lueskelin lähestulkoon koko topicin päästä varpaisiin eikä yhtään Ivalon miestä kiekossa?:o
Anonymous



Date: 2008-07-15 23:20:27
Heh, alkaa intistä pikkuhiljaa pulpahdella esiin hyviä muistoja.
Monet kerrat on naurettu, kun meikäläinen on jollain leirillä puhunut unissaan niin kovaa, että se kuului monen metrin päähän teltasta.

Ja toisella leirillä olin kuulemma noussut keskellä yötä istumaan ja raapinut päätä noin 10 minuuttia. Joku oli yrittänyt puhutella, mutta olin vain katsonut hölmösti ja jatkanut raapimista. Itse en tietenkään muista koko tapahtumasta hölkäsen pöläystä.

Minä olin intissä sellanen kaveri joka ei ''movettanut'' kertaakaan. Saavutus sekin. Kävin varuskuntasairaalassa tasan kaksi kertaa, tulotarkastuksessa ja kotiutumistarkastuksessa.

Rynkyn kanssa tulin hyvin toimeen, metsästysharrastus siviilissä siivitti minut hyviin ampumatuloksiin. Ammuin 3 kertaa ATT:n, tuloksin 12/12, 12/12 ja 10/12. Pioneerin erikoistutkinnossa ammuin toiseksi parhaan kasan, 8,5 sm.

Palvelin Kainuun prikaatin teknillisessä komppaniassa. Mielestäni todella asiallinen paikka. Turhaa kurinpalautusta ei siellä harrastettu. Kerran rättisulkeiset tekemättömien pinkkojen takia, ja kerran taakse poistutettiin, kun uusiin tupakkipaikan penkkeihin ilmeistyi tj - merkintöjä.
Pienenä miinuksena yleinen tiedonkulku komppanian sisällä.

Pääsin c - kuljettajana juttelemaan suhteellisen paljon kokelaiden sekä kantahenkilökunnan kanssa. Matkat menivät mukavasti eikä pelkoa nukahtamisesta ollut. Hekin ovat tavallisia ihmisiä ja huutavat vain työnsä puolesta.

Muonituskeskuksessa ruoka oli pääsäntöisesti syötävää. Mutta maastoruoka oli liian monta kertaa tyyliin ''everypadia''. Mutta syötävä oli, kun nälkä tahtoi olla aina vieraana varsinkin leireillä.

Liikunta oli varsin mukavaa, järkevästi toteutettu. Ei tarvinnut ottaa itsestään kaikkia mehuja irti jos ei halunnut. Päivällä saattoi olla muutakin palvelusta, eikä välttämättä kaikkein kevyintä.
Liikunnan jälkeen varattiin tarpeeksi aikaa pesulla käymiseen.

Mielestäni ikimuistoinen kokemus, varsinkin Rovajärven leiri. Mahtavat maisemat lapissa.
Puoleen vuoteen sattui hyviä ja huonoja päiviä. Niin minulla kuin muillakin, mutta ikinä ei käyty käsiksi toiseen, tosissaan siis. Leikkimielistä pikku painia tuvassa kyllä harrastettiin, mutta se vain vahvisti ystävyyssuhteita kun sai jälkeenpäin nauraa. Muutenkin henki oli aivan mahtavan hyvä. Ketään ei haukuttu tai kiusattu, ja kaveria jeesattiin hädässä. Komppanianpäällikkökin ihmetteli yhdessä puhuttelussaan: tässä saapumiserässä taitaa olla vikaa, kun ei löydy moitittavaa.
Intti oli yksi hyvistä kokemuksistani. Vaikka välillä oli niin rankkaa ettei tahtonut jaksaa kävellä, toisinaan sai sitten ihan mukavasti levätä.
En olisi jättänyt väliin.

Näin muistelee puolen vuoden taistelupioneeri ja c-kuljettaja teknillisestä komppaniasta, joka kotiutui 4.7.2008 puolen vuoden ''urakan'' jälkeen.
Anonymous



Date: 2008-07-19 15:48:31
Armeija on mahtava paikka jos sen ottaa positiiviselta kannalta, ei siellä mitään pelättävään ole. Siellä on vain tiukempi kuri mikä on ihan aiheellista. Ite jäin töihin armeijaan Stadiin santahaminaan kranaatinheitinkomppaniaan.
Anonymous



Date: 2008-07-20 17:41:56
Sotilas ei juo, ja jos juo, niin ei tule humalaan, ja jos tulee, niin ei joudu tappeluun, ja jos joutuu, niin se vittu vieköön voittaa sen tappelun!
Anonymous



Date: 2008-07-24 00:12:35
Lapitr 1/08 tuli käytyä...

Hirveesti meiltä vaadittiin, mut kyllä onnistuttiin. Suomen-ennätys osumaprosentit lohtajan leiriltä ja loppusotaki meni kuulemma erinomaisesti. Vissiin nää tulokset vaikutti sotilaspassiin ku melkeinpä pelkästään kiitettävii rasahti melkein jokaiselle meiän patterin jannulle, minullekkin. Tippu paino intin aikana jotain 8 kiloo ja kunto kasvo ihan pirusti...Cooperis tuli juostua 2975 :)

Ite olin se, joka aina yritti sluibata kaikesta turhista hommista, mutta leirejä en movettanut. Olin yks niistä harvoista, joka kävi kaikki leirit. Olin tosi hyvää pataa jokaisen meiän jaoksen tyypin kaa varsinkin alikessujen ja kokelaan kaa. Muutenki koko patteri oli täynnä tosi hyviä tyyppejä...
Muistelen vielä lämmöllä niitä öitä, kun oltiin tykkivartiossa ja sit oli ne ihan sairaat jutut, kun oli yhteydet joka vartiopaikkaan. Kyllähän sillo v*tutti, väsytti oli kylmä ja nälkä, mutta aika hyvin sitä ihminen loppujenlopuksi kestää kaikkee...

Ilmatorjunnassa ei ainakaan hirveesti joutunu marssiin ja muutenki leirit oli lähinnä sellaista asemienvaihtoo ja jähimistä. Pari ampumisleirii oli myös. Kassulla oltii melkein joka päivä kalustehallilla huoltamassa kalustoo tai tekemässä jotain "hyödyllistä". Se hajotti aina ihan v*tusti ku tuli joku alikessu huuteleen sinne sen saman valmistautumisen, jonka kuuli joka päivä: "Ensimmäinen jaos!!! Valmistautukaa kaluhallille siirtymiseen, varusteet m91 täydellisenä ja sorsa sekä maiharit...tähän aikaa 5 minuuttia!!"

Kyllä sitä mielellään lähtee kertaamaan sitku on mahdollista...
Anonymous



Date: 2008-07-24 16:09:03
Joonan wrote:
jee kutsunnat lokakuus

sama juttu kuules poeka :)
Anonymous



Date: 2008-07-26 13:28:35
Edited: 2009-07-28 22:44:07
morjes otsipeke
Anonymous



Date: 2008-07-28 12:53:54
Edited: 2015-05-14 14:27:13
-
Anonymous



Date: 2008-08-02 16:22:39
mo
Anonymous



Date: 2008-08-10 22:45:54

Kutsunnat käyty, tammikuun saapumiserään.

I/09 Vekaranjärvi, Karjalan Prikaati
Anonymous



Date: 2008-08-20 20:03:09
Edited: 2008-08-20 20:34:47
jouko wrote:
Ois muute mukavaa kuulla edes joltain jotain positiivista intistä, ettei tartteis tässä vuotta odotella pelonsekaisin tuntein.

No intistä pois pääseminen oli kyllä tosi hienoa ja positiivista...

Tottapuhuen ei se niin kamala paikka ole.Ei siellä kuole (yleensä). Yllättäin huomaa että suuri osa inttimuistoista on ihan hauskoja tai hyvinkin naurattavia, vaikka siellä olo monesti oli tervanjuontia. Paljon toki vaikuttaa mihin ja millasiin hommiin päätyy. Säämiehillä ainakin oli varsin rentoa etenkin palvelusajan loppupuoli: paljon tuli hyviä kirjoja luettua ja pleikkarilla pelattua. Your mileage may vary.

P.S. sivariväittelyä voi jatkaa muilla foorumeilla.



voiko intis kuolla ? :DD

EDIT: mist miinus :/
Anonymous



Date: 2008-08-20 20:38:48
Cumina wrote:
A.mogilny wrote:
Mielummin ambutoin jalkani ku menen armeijaan vuodeksi.


Juu, kyllä se peruskoulu kannattaa ensin suorittaa loppuun, ainakin äidinkielen osalta.



XDDDDDDDDDDDDDD
Anonymous



Date: 2008-08-25 11:38:08
Kainuun Prikaatissa sitä palvellaan, 2. Jääkärikompaniassa.
Mane
Takapihan Kollit



Date: 2008-08-31 17:40:10
tj 214....
Olp
Reisitanssi



Date: 2008-09-01 13:12:56
Edited: 2008-09-01 13:25:07
Tumppi wrote:
Lapitr 1/08 tuli käytyä...

Hirveesti meiltä vaadittiin, mut kyllä onnistuttiin. Suomen-ennätys osumaprosentit lohtajan leiriltä ja loppusotaki meni kuulemma erinomaisesti. Vissiin nää tulokset vaikutti sotilaspassiin ku melkeinpä pelkästään kiitettävii rasahti melkein jokaiselle meiän patterin jannulle, minullekkin. Tippu paino intin aikana jotain 8 kiloo ja kunto kasvo ihan pirusti...Cooperis tuli juostua 2975 :)

Ite olin se, joka aina yritti sluibata kaikesta turhista hommista, mutta leirejä en movettanut. Olin yks niistä harvoista, joka kävi kaikki leirit. Olin tosi hyvää pataa jokaisen meiän jaoksen tyypin kaa varsinkin alikessujen ja kokelaan kaa. Muutenki koko patteri oli täynnä tosi hyviä tyyppejä...
Muistelen vielä lämmöllä niitä öitä, kun oltiin tykkivartiossa ja sit oli ne ihan sairaat jutut, kun oli yhteydet joka vartiopaikkaan. Kyllähän sillo v*tutti, väsytti oli kylmä ja nälkä, mutta aika hyvin sitä ihminen loppujenlopuksi kestää kaikkee...

Ilmatorjunnassa ei ainakaan hirveesti joutunu marssiin ja muutenki leirit oli lähinnä sellaista asemienvaihtoo ja jähimistä. Pari ampumisleirii oli myös. Kassulla oltii melkein joka päivä kalustehallilla huoltamassa kalustoo tai tekemässä jotain "hyödyllistä". Se hajotti aina ihan v*tusti ku tuli joku alikessu huuteleen sinne sen saman valmistautumisen, jonka kuuli joka päivä: "Ensimmäinen jaos!!! Valmistautukaa kaluhallille siirtymiseen, varusteet m91 täydellisenä ja sorsa sekä maiharit...tähän aikaa 5 minuuttia!!"

Kyllä sitä mielellään lähtee kertaamaan sitku on mahdollista...


Ei voi muuta sanoa kuin että tutulta kuulostaa. Itsekin olen Rovaniemellä nyt(Lap Itr II/08) ja aamuja joku 120+ jäljellä.
Marsseja on jonkin verran ollut, mutta ei hirveesti. Ja on totta, että se masentaa ku kantaa tetsaria,reppua,asetta ja kaikkea paskaa. Sitten jalat hiertää ja perse hitsaa kiinni ja muka pitäs vielä 15 km jaksaa kävellä :D Ja just nämä valmistautumiset joihinkin hommiin hajottavat, koska ne tuntuvat täysin turhilta. Jotai lapioja lähtä öljyämään kaluhallille, järgee.

Meil on ollu vasta morttileiri, joka kesti 9 päivää.Siin oli ampumaleiri ja taisteluharjoitusleiri yhdistettynä. Siellä tuli jonkin verran hajoiltua, ku ensin tunnin kipinävartio yöllä,jonka perään 2 tuntia poterossa vartioida tuleeko vihollisia. Hyttysiä oli iha mielettömästi ja hirviän kylymä öisin :s
Tiete pari,kolme tai enemmänki vielä leirejä jälellä, sen näkee sitten.

Ite en oo nii kauaa vielä ollu, että ois kokonaiskuvaa armeijasta saanut, mutta katotaampa 4 kk päästä uudestaan mitä mieltä silloin on.

ps. toi viimenen lause huvitti mua kaikista eniten :DD
Statham
Las Vegas



Date: 2008-09-01 13:29:47
Santahamina I/09 täältä tullaan.
Anonymous



Date: 2008-09-01 15:01:33
Panssariprikaati Parolannummi II/09
Mainos

Created by: Anonymous Created on: 2006-03-29 13:44:25 Read times: 511105
Pages: 1   2   3   4   15   16   17   [18]   19   20   21   66   67   68   69