Foorumit

gretski22 & kiekkotk:n tarina.
Created by: Anonymous Created on: 2021-04-08 22:05:09 Read times: 743
Anonymous



Date: 2021-04-08 22:05:09
Ujot moikat, kauniit kiekko tk:laiset!

Muistan päivän 11.12.2020 kuin eilisen, tuon joulukuisen vähälumisen ja räntäisen melankolisen illan. Mieleni heitteli vasemmalta oikealle, ylös ja alas. Tähän täytyi tulla stoppi. Päädyin mielenmyrskyäni karkuun kiekko.tk:n kryptiseen maailmaan. Tämä oli se, tämä oli se mitä mieleni tarvitsisi, kiekko.tk.

Seuraava aamu saapui ja muistan kirjoittaneeni ensimmäisen foorumitekstini nimeltä "gretski22 pelailee 11.12 - 12.12", moni onkin varmaan jo nähnyt sen, tai ainakin toivon niin. Voitte varmaan huomata tuon melankolisen ja heittelehtivän mieleni, joka paistaa edellä mainitusta foorumikirjoituksestani läpi. Olin hukassa, mutta mieleni oli jo lähellä satamaaa mieleni myrskystä. Olin saapumassa satamaan, onnen ja rakkauden satamaan.

Päiviä kului ja ranteeni väsyi, olin kiekko tk:n superkuluttaja. Olin muuttumassa harrastepelaajasta kokopäiväiseksi kiekko tk:n ammattilaispelaajaksi, tuo ammatti, josta olin aina haaveillut. Enään ilkeiden kiekkotk pelaajien kommentit eivät voisi satuttaa minua, olisin saapunut jo satamaan, vahvempana kuin koskaan, komeampana kuin cheese44 Nallikarin rannalla vuonna 2012 ylikireät speedot jalassaan leutona kesäiltana, fiilis oli katossa. Tunsin sen samaisen lämpimän tunteen, jonka olin tuntenut Edmontonin kotihallissa Rogers Placesissä vuonna -84 nostaessani Stanley Cupin ensimmäistä kertaa kohti hallin kattoa kiimaisten tiukkapeppuisten naisten huutaessani nimeäni: "gretski22! gretski22! gretski22!" hallissa kaikui. Tuo fiilis, tunsin sen tullessani kiekko tk:n suurkuluttajaksi.

Otetaas tähän väliin tarina lempinimestäni "lättykredu". (lätty= syötty joka pyörii "lättynä" ilmassa. kredu= gretski). Moni teistä on varmasti kuullut lempinimeni varmasti jossain, kirjallisuudessa, elokuvissa, peleissä yms. monessa paikassa se on ollut. Tuo kaunis ja hillitty nimi johtaa juurensa vuoden -77 Edmontonin villiin kesään. Oli elämäni kuudestoista kesä (kuustoistkesäne). Edmontonin katulamppujen hohkaisemassa tekojäällä oli fiilis katossa (vaikka ei siel kattoo ollu :D), tämä olisi se sama ilta kun tutustuisin myös kiekko tk:ta pelaavaan pelinikiltä tuntemamme "pena17". pena17 oli tuolloin vielä hyväkuntoinen ja karski miehen alku vaaleine pulisongeineen, hän oli täydellinen. Edmontonin viileässä kesäillassa hyppäsin hokirinkiin luistimet jalassa, into päällä, mieli tyhjänä, olin kuusitoista ja elämäni oli edessä. Pyöräytin ensiksi kaikkien tunteman "skoppatrojan" tempun, joka sai hokirinkin reunilla olevien vaaleahiuksisten tyttöjen letut kosteiks. Tuo olisi sama ilta kun menettäisin poikuuteni, pena17 tulisi tarjoamaan minulle maksullisen seuralaisen, muistelen tuota voikukkien hajuista iltaa vieläkin lämmöllä, oi niitä aikoja. "Skoppatrojanin" heitettyäni laitettiin kentällä olevien miesten kanssa pelit pystyyn, miehiä oli kaikenikäisiä, olin selvästi nuorin ja komein. Tehtiin puolet mailavalinnalla ja sain joukkuetoveriksi pena17:sen ja muutaman muun söpöläisen. Ei siinä, kiekko jäähän ja peli pyörimään. Kelataan peliä eteenpäin tiukkaan kolmanteen erään. Peli oli tasan 3-3, tiesin, että nyt oli hetkeni loistaa, pelasin puolustajaa. Omanpäänaloitus, pena17 nappaa aloituksen meikälle, pyörähän 720 astetta pitäen kiekkoa mukana, yksi vastustaja pyörähtää pyörälle ja kaatuu jäälle, potkaisen laitaan kauheaa kyytiä, mietin että nyt vedän koko kentän läpi, mutta sitten, pena17 huutaa nimeäni, katsahdan penaan päin ja näen hänen ruskeat nappisilmät, minun oli pakko syöttää, heitän vitummoisen lätyn laidan kautta suoraan pena17 lapaan, pena17 oli läpiajossa. Pena17 veti perus jalkakynämaalin ja voitettii se tarunhohtoinen peli, naiset huusivat laidalla nimeäni englanniksi "pancake gretski! pancake gretski!", tästä johtaa lempinimeni "lättykrede". Ilta ei todellakaan päättynyt tuohon, mutta tuosta intohimoisesta illasta voisi vaikka kirjan kirjoittaa, joten jätetään se nyt tähän.

Moni teistä varmaan jo ajatteleekin, että mitä tapahtui kiekko tk uralleni, enkö ikinä tullutkaan kiekko tk ammattilaiseksi? Mitä tapahtui gretski22? Päivät kului, viikot lensi, kuukaudet pyörivät, mutta gretski22 pysyi samana, kiekko tk:n suurkuluttajana. Kunnes saapui 4.4.2021, tuo sumuinen huhtikuuilta, sitä en tulisi unohtamaan ikinä. Aamu alkoi noustessani normaaliin tapaan klo 4.30 aamulla kauniin Rachel vaimoni vierestä. Herätyskelloni soi, minulla oli jo herätyskello soidessani outo fiilis tästä päivästä, tämä päivä muuttaisi elämäni. Ei siinä, munat paistoon ja ruisleivät leivänpaahtimeen ja uuni lämpeen. Kroisantit uuniin ja viidentoista minuutin päästä tästä nautinkin jo täydellisä aamupalaani. Tässä vielä aamupalani:

5 kpl kevyesti suolattuja paistettuja kananmunia
4 kpl Lidlin vaaleita kroisantteja (gluteeniton)
2 kpl vaimoni Rachelin paistamia ruisleipiä (gluteeniton)
0,5 litraa vettä
3 rkl proteiinijauhoja.

Aamupalan syötyäni olisi joka-aamuisen kuntosalin aika. Tuona aamun salille mentäessä upouudella Tesla model S:llä tunsin taas tuon tunteen, tämä päivä muuttaisi elämäni. Matkalla salille huomasin tienreunassa olevan loukkaantuneen pesukarhun, päätin pysäyttää autoni ja mennä auttamaan pesukarhua. Pesukarhu esitteli itsensä "Röpeks", ainakin niin minä luulin kuulivani siinä shokissa, joka oli mieleni vallannut. Siinä auttaessani Röpeä Röpe tunnisti minut. "lä.. lä.. lätt.. lättykrede? Oletko se sinä?" -Röpe sanoi viimeisillä voimillaan, ja vaipui ikuiseen uneen. Suljin Röpen silmät ja nakkasin Röpen syvään ojaan ja lähdin jatkamaan matkaa, rauha Röpen muistolle. Mieleni oli hukassa koko päivän. Illan hämärtyessä pakenin taas velvollisuuksiani karkuun kiekko tk:n maailmaan, en ollut sama teidän tuntemanne gretski22, en ollut läsnä. Hyppäsin ap:seen ja sanoin pari rumaa sanaa... Anteeksi. Sain tästä muistutukseksi yhden päivän kestäneen pelikiellon kiekko tk:seen. Tänään, 8.4.2021, sanoin taas pari rumaa sanaa ja sain uuden pelikiellon. Olen tullut siihen tulokseen, että on aika jättää hyvästit kiekko tk:lle, jäädyttää pelinumeroni ja nimeni ikuisesti, ihmiset tulevat muistamaan gretski22 pitkään, toivottavasti ikuisesti. Olen pahoillani kaikille niille, joita olen loukannut lyhyen kiekko tk urani aikana. Niille, jotka ovat saaneet edes pienen hymyn naamalle hyvän syöttöni ansiosta, olette ikuisesti sydämessäni. Kiitos niille, jotka syöttelivät minulle ap:ssa, kiitos pena17 kun autoit minua opettelamaan syöttämään, kiitos cheese44 kun syötit minut kolme kertaa läpi, kiitos paatti kun moikkasit minua ap:n aulassa, kiitos teille kaikille jotka tuitte minua tällä tarunhohtoisella matkalla.

Rakastan sinua kiekko tk.

Logging off forever,
gretski22
 
Anonymous



Date: 2021-04-08 22:15:32
joo eisaatana.
Mainos

Created by: Anonymous Created on: 2021-04-08 22:05:09 Read times: 743