Foorumit

Keskustelua moderaattorien "saunakavereista"
Created by: MELARTTI2 Created on: 2015-11-16 20:56:00 Read times: 17127
MELARTTI2
MYLLYNPARAS



Date: 2015-11-16 20:56:00
Hiiohoi,

Nyt kun kiekkoon yritetään saada lisää pelaajia, joka on erittäin hyvä asia, niin pinnalle nousee jälleen ongelma: moderaattorit. En osaa tarkasti sanoa, miten usein moderaattoreita tulee lisää tai kuinka paljon väärinkäytöksistä poistetaan moderaattorioikeuksia tai yleensäkään, vaihdetaanko moderaattoreita koskaan.

Moderaattoreina varmasti on vanhoja ja kokeneita pelaajia, niinkuin pitääkin. Onko tässä kuitenkin sitten muut vanhat ja kokeneet pelaajat etuoikeutettuja, kun ovat näiden moderaattorien kavereita/tuttavia? Tässä on mielestäni asia, jota pitää pohtia. Onko moderaattoreilla minkäänlaista vaitiolovelvollisuutta vai tietääkö muut pelaajat, ketkä ovat moderaattoreita? Jos moderaattorien tutut tietävät heidän olevan moderaattoreita, on tämä hieman epäreilua muita kohtaan. Moderaattorien nimimerkit pitäisi ehdottomasti tässä tapauksessa tulla kaikkien nähtäväksi. Lisäksi kiinnostaisi tietää, miten moderaattorit valitaan.

Luonnolisestihan tässä saattaa olla tilanne, että nämä moderaattorit suosivat kavereitaan ja tuttujaan, yli tuntemattomien ja uusien pelaajien. Tuntemattomat ja uudet pelaajat saavat aivan varmasti helpommin ja kovempia rangaistuksia, samastakin aiheesta. Tämähän taas ei ole reilua millään asteikolla.

Hieman erikoiselta kylläkin kuulostaa, jos moderaattorit valitaan yhden miehen äänellä tai vielä pahempaa pienen porukan äänillä, jolloin vain vahvistuu tämä, että tuntemattomat ja uudet pelaajat ovat selvästi huonossa asemassa, verrattaessa vanhoihin pelaajiin.

Moderaattorit on toki asia, josta aina puhutaan, mutta se vain tarkoittaa sitä, että he eivät hoida hommiaan oikein/asianmukaisesti. Jos he tekisivät ja hoitaisivat "työnsä" hyvin, ei heistä tarvitsisi ikinä puhua.

Tietenkin, nämä asiat nousevat aina pinnalle, kun saa itse mutet tai ystävä saa. Sanoisin, että sain itse aiheesta mutet, mutta kolmen päivän mutet yhdestä lauseesta on aika paljon, mutta ilmeisesti tämä oli kohdistunut moderaattoriin(?) ja hänen ystäviinsä, niin tietenkin silloin tulee ja kovaa.

Pitäisikö moderaattorien nimet saada sinun mielestäsi näkyviin? Pitäisikö esimerkiksi muten antajan nimi näkyä? Tai edes jonkunlaista koodia, josta tunnistaisi ja voisi tehdä valituksen kyseisellä koodilla moderaattorista? Vai ovatko moderaattorit ja vanhat pelaajat vain niin paljon yläpuolella muita pelaajia, että asiasta ollaan vain hiljaa?
Anonymous



Date: 2015-11-16 21:25:53
siis voihan vittu jo ku rusahtelee, tuskin se mode on saunakaveri jos toinen perseilee kokoajan.
MELARTTI2
MYLLYNPARAS



Date: 2015-11-17 00:38:06
bouner wrote:
siis voihan vittu jo ku rusahtelee, tuskin se mode on saunakaveri jos toinen perseilee kokoajan.


Rasahtele rauhassa. "Perseilee kokoajan", yksi lause joka oli sääntöjen vastainen ei taida olla tätä "perseilyä kokoajan"? Ja ilmeisesti et ymmärtänyt, että tässä yritetään pureutua aiheeseen syvemmältä, ei vain minun kohdalta.
Anonymous



Date: 2015-11-17 13:50:59
Olen moderaattorin saunakaveri, joten mielestäni tässä ei ole ongelmaa.
MELARTTI2
MYLLYNPARAS



Date: 2015-11-17 15:16:37
Pisu wrote:
Olen moderaattorin saunakaveri, joten mielestäni tässä ei ole ongelmaa.


"Heh", olisihan tästäkin voinut asiallisesti puhua, mutta ei näköjään. Ehkä tämä kertoo ihan tarpeeksi siitä, miten huonosti asiat ovat.
MELARTTI2
MYLLYNPARAS



Date: 2017-01-13 17:11:23
Mitähän mahtoi käydä toiselle topicille? Sensuuri iski kun osui liian lähelle totuutta? Täysin naurettavaa toimintaa, ei voi muuta sanoa.. Tälläisellä mielivaltaisella toiminnallako kiekkoon saadaan lisää pelaajia? Jos johtoportaassa on mätää ei tämä voi muutakuin epäonnistua.
Anonymous



Date: 2017-01-13 20:35:19
MELARTTI2 wrote:
Mitähän mahtoi käydä toiselle topicille? Sensuuri iski kun osui liian lähelle totuutta? Täysin naurettavaa toimintaa, ei voi muuta sanoa.. Tälläisellä mielivaltaisella toiminnallako kiekkoon saadaan lisää pelaajia? Jos johtoportaassa on mätää ei tämä voi muutakuin epäonnistua.



eikä ollut ensimmäinen kerta, olisiko ollut jo 3 kerta kun moderaattoreita arvosteleva topic poistetaan joka on minun kirjoittama.
Anonymous



Date: 2017-01-27 15:00:58
Tuntuu vähän siltä, että viestejä poistellaan yliherkästi näiltä foorumeilta. Kenties sen vuoksi täällä ei ole juurikaan järkevää keskustelua.

Laitoin yhden poistetun viestini tuonne keskustelua moderaattoreiden toiminnasta -topiciin. Omasta mielestäni moderaattorien erittäin tiukka linja viestien poistamiseen on väärin, mutta tietenkin heillä on oikeus päättää oma moderointilinjansa.

Kannata itse rennompaa asennetta moderointiin. Kenties tännekin foorumeille saataisiin enemmän keskustelua, joka myös saattaisi olla laadukkampaa.
Crowley
HC Käpylehmät
-3, kielenkäyttö/roskaa


Date: 2017-01-28 21:23:55
Tässä mun käsitys kiekon moderoinnista; vanha viesti, mutta tuskin ajat ovat muuttuneet. Klikatkaa kuva auki niin näkyy teksti.

http://imgur.com/a/Is1C7

PS: Veikkaan, että tämän viesti poistetaan.
MELARTTI2
MYLLYNPARAS



Date: 2017-02-20 21:40:53
bönde wrote:
Tuntuu vähän siltä, että viestejä poistellaan yliherkästi näiltä foorumeilta. Kenties sen vuoksi täällä ei ole juurikaan järkevää keskustelua.

Laitoin yhden poistetun viestini tuonne keskustelua moderaattoreiden toiminnasta -topiciin. Omasta mielestäni moderaattorien erittäin tiukka linja viestien poistamiseen on väärin, mutta tietenkin heillä on oikeus päättää oma moderointilinjansa.

Kannata itse rennompaa asennetta moderointiin. Kenties tännekin foorumeille saataisiin enemmän keskustelua, joka myös saattaisi olla laadukkampaa.


Nimeonmaan. Onhan se hieman outoa ja vähän pelottavaa, että täällä ei saa epäillä tai kyseenalaistaa moderaattoreiden valtaa. Kai me voidaan jatkaa esittämistä, että kaikki on ihan kunnossa ja mitään väärinkäyttöä ei tapahdu. Ehkä tämä pilvilinna vielä romahtaa sitten joku päivä lopullisesti, surullistahan se on jos niin sattuu käymään.
Osteri



Date: 2017-02-22 18:15:03
Mun mielestä on hyvä että moderaattoreillakin on "saunakavereita"
MELARTTI2
MYLLYNPARAS



Date: 2017-03-16 20:04:36
Osteri wrote:
Mun mielestä on hyvä että moderaattoreillakin on "saunakavereita"


Niin ja se on hyvä, että ne joiden pitäisi pitää heikompien puolia ovatkin sitten niiden kiusaajien puolella.
Mainos

Created by: MELARTTI2 Created on: 2015-11-16 20:56:00 Read times: 17127