Foorumit

Uudistettu kiekko.tk ja Mac/safari
Created by: Anonymous Created on: 2012-11-04 14:12:05 Read times: 26413
Anonymous



Date: 2012-11-04 14:12:05
Onko kukaan saanut toimimaan nykyistä kiekkoa MAC OS:ssä Safari-selaimella? Jos on niin mikä Java asennettuna. Lakkasi toimimasta tämän viimeisimmän viilauksen jälkeen.
kemton



Date: 2012-11-04 21:48:31
Onko käytössä uusin java?
Anonymous



Date: 2012-11-04 22:33:50
kemton wrote:
Onko käytössä uusin java?


Ei varsinkaan toimi tolla uusimalla javalla. Tässä on oltu jo jonkun aikaa pelaamatta kun ei toimi sitten millään niin firefoxilla kuin safarillakaan..
Anonymous



Date: 2012-11-05 17:52:14
kemton wrote:
Onko käytössä uusin java?


joo on uusin java. itelläkin loppui nyt pelaaminen viimeisimmän kigepäivityksen jälkeen. jämähtää heti kun menee johonki huoneeseen.
kemton



Date: 2012-11-06 00:23:21
Ruiguli wrote:
kemton wrote:
Onko käytössä uusin java?

joo on uusin java. itelläkin loppui nyt pelaaminen viimeisimmän kigepäivityksen jälkeen. jämähtää heti kun menee johonki huoneeseen.

Mac:ssä kuulema on ollut jotain häikkää jota ei ole vielä ehditty korjata. Se vois auttaa joukoa jos saisit copy-pastettua tänne java console logit kun kiekko kaatuu sulla. Ei siitä ainakaan haittaa olisi.
Anonymous



Date: 2012-11-07 23:02:25
Edited: 2012-11-07 23:08:52
kemton wrote:
Mac:ssä on ollut jotain häikkää jota ei ole vielä ehditty korjata. Se vois auttaa joukoa jos saisit copy-pastettua tänne java console logit kun kiekko kaatuu sulla. Ei siitä ainakaan haittaa olisi.


Kiitos vinkistä, lähetin crash reportin joukolle !
kemton



Date: 2012-11-08 18:29:02
Pörreli wrote:
kemton wrote:
Mac:ssä on ollut jotain häikkää jota ei ole vielä ehditty korjata. Se vois auttaa joukoa jos saisit copy-pastettua tänne java console logit kun kiekko kaatuu sulla. Ei siitä ainakaan haittaa olisi.


Kiitos vinkistä, lähetin crash reportin joukolle !

Olisit laittanut myös tänne nähtäville, jos joku olisi jotain osannut sanoa siitä.
Anonymous



Date: 2012-11-17 12:36:25
eipä toimi vieläkään tämä. vanha applet on ihan sekasi ja välkkyy vain. Uudessa kun kaikki ovat painaneet "Ready" niin jämähtää kuva siihen ja äänet vain kuuluu taustalta.
Anonymous



Date: 2012-11-17 15:17:11
Toimii tämä nyt siten että ajoittain vain tulee tuo kaatuminen ja sekin peliin liittymisessä kun odotushuoneesta siirrytään kaukaloon niin odotushuone-näkymä jämähtää ruutuun. Pystyin kuitenkin muutaman pelin pelaamaan suht. ok. Ainoo vaan että ainaki tällä uudella mac-minillä meinaa tökkiä kuva. eli jatkuva tasainen nykiminen siinä. Nettiyhteys ok.
Anonymous



Date: 2012-11-29 16:04:42
Sama homma. Yhden matsin voi katella, mutta toiseen jo kuva jämähtää.
laser
Last Dance



Date: 2013-05-24 15:12:40
Minulla ei toimi MacBook Prolla laisinkaan vanha Applet tai ei näy huonevalikot yms. kaatuu pian avattuani.
Mitä tulisi tehdä sry en oo jaksanut selata kaikkia googleja yms. läpi vielä.
kts
jouko
Valmiusjoukot
+2


Date: 2013-05-24 20:39:34
Edited: 2013-05-24 20:39:48
Kannattaa kokeilla Unity-testiversiota, toimii ainakin minun Macilläni paremmin kuin Java-versio.
http://kiekko.tk/unity/
linkki
Siitä puuttuu muutamia tärkeitä ominaisuuksia, mutta jos näyttää siltä, että tuo on oleellisesti Javaa toimivampi tekniikka, voidaan lähteä kehittämään sitä.
Anonymous



Date: 2013-05-25 02:02:24
jouko wrote:
Kannattaa kokeilla Unity-testiversiota, toimii ainakin minun Macilläni paremmin kuin Java-versio.
http://kiekko.tk/unity/
/unity/
Siitä puuttuu muutamia tärkeitä ominaisuuksia, mutta jos näyttää siltä, että tuo on oleellisesti Javaa toimivampi tekniikka, voidaan lähteä kehittämään sitä.


Kehittäkää ihmeessä, kätisyydet ja koko versio pakolliseksi aivan huikea!!!
Hän
Sinappikone



Date: 2013-05-26 19:32:18
Onhan toi Unity huikea, toimii todella hyvin ainakin omalla iMacillä, kuten myös normaali kiekko /MS ON komennon jälkeen. Toki vanhalla appletilla pelaajilla tuntuu ainakin itse olevan hieman etulyönti asema Unityn pelaajiin nähden.
Anonymous



Date: 2013-05-27 20:49:49
Saisko tuon pinkin kursorin siirrettyä myös normaalin kiekon puolelle? Omalla Macillani kursori muuttu kiekossa aina laukoessa nuoleksi joten tuo ''pysyvä'' kursori olisi loistava juttu.
Anonymous



Date: 2013-05-29 20:16:50
jouko wrote:
Kannattaa kokeilla Unity-testiversiota, toimii ainakin minun Macilläni paremmin kuin Java-versio.
http://kiekko.tk/unity/
/unity/
Siitä puuttuu muutamia tärkeitä ominaisuuksia, mutta jos näyttää siltä, että tuo on oleellisesti Javaa toimivampi tekniikka, voidaan lähteä kehittämään sitä.


mites tonne pystyy kirjautuu omalla nickil?
kemton



Date: 2013-05-30 18:09:05
Edited: 2013-05-30 18:09:19
vatipää_ wrote:
mites tonne pystyy kirjautuu omalla nickil?

/auth nimimerkki salasana
Anonymous



Date: 2013-08-11 17:54:20
Edited: 2013-08-11 18:05:08
Ite latasin tänään viimeisimmän javan eli Java 7 Version 25. Nopealla tarkastelulla pelaaminen näyttää todella smoothilta (ei ole yhtään nykimistä), jopa paremmalta kuin veljen PC:llä. Vanha applet vielä smoothimmin kuin uusi.

Ainoat pikku ongelmat on valikoissa. Etenkin vanhalla appletilla kirjautuessani lobby on musta, paitsi kun painaa summassa jotakin huonetta, niin paljastuu harmaa, tuttu lobbyn tausta ja kyseisen huoneen nimi tutulla fontilla.

Unitya en ole vielä ehtinyt testaamaan, myöhemmin sitten.

Mac-aihepiiriin liittyen mulla ois yks ongelma:

Macin kursorin ohjattavuus. PC:llä moitteettomasti toimiva Dell-merkkinen perushiiri, jolla olen kiekkoa pelannut aiemmin ei ole oikein synkassa MacBookin kanssa. Kursorin hienovaraiset liikkeet ovat kankeita verrattuna suoritukseen mihin pystyy samalla hiirellä mutta PC:llä. Erilaisia asetuksia olen testannut Järjestelmäasetuksista Hiiriasetuksista sekä Käyttöavusta.

Onko niin, että kyseinen hiiri ei sovellu Macille? Jollain sivulla oli neuvottu, että vois ladata jonkun ohjelman parantamaan hiiren toimintaa, onko hyötyä? Vai pitäiskö ostaa joku pelihiiri, joka on yksinomaan tarkoitettu Macille? Millaisilla hiirillä te pelaatte ja oletteko huomanneet eroa ohjattavuudessa verrattuna windowsiin?

Ajattelin laittaa tän tähän samaan viestiketjuun, sillä tää oli ainut Mac-topic. Tietty voin tehdä uuden viestiketjun aihepiirinä kiekko, mac ja hiiri/kursori.

EDIT: Nyt sain jotkut säädöt tähän, kursorin toiminta on hieman siedettävämpää, mutta silti pelattavuus tällä ei oo aivan samaa luokkaa kun PC:llä.

Anonymous



Date: 2013-08-11 23:12:00
Tän päivän ähertänyt asian kimpussa ja totesin, että parasta varmaan olis hommata 2013-luvun hiiri, joka on tarkoitettu macille tai sitten täytyy pelata vaan windowsilla. Ei noista softista (SteerMouse, CursorSense, MouseFixer) ollut oikein apua, vaikka mukavasti pystyikin kikkailemaan kursorin nopeudella ja kiihtyvyydellä.
Anonymous



Date: 2013-08-18 12:55:20
jouko wrote:
Kannattaa kokeilla Unity-testiversiota, toimii ainakin minun Macilläni paremmin kuin Java-versio.
http://kiekko.tk/unity/
/unity/
Siitä puuttuu muutamia tärkeitä ominaisuuksia, mutta jos näyttää siltä, että tuo on oleellisesti Javaa toimivampi tekniikka, voidaan lähteä kehittämään sitä.


Minulla unity toimii kiitettävästi ja olenkin pelannut nyt vain tällä versiolla. 09 pelailu alkoi hiipumaan mm. elisa viihteen ansiosta, mutta tämä versio tuntuisi toimivan myös sen kanssa, kun boksilta ei katsota tallennuksia samaan aikaan.

Toiveena tietysti olisi, että tässä saataisiin myös toimimaan perus /komennot. Myös oman harkkahuoneen luonti olisi tärkeä, kun en ole päässyt ostamaani lisäpalvelua kunnolla käyttämään unity versiossa.

näitä toivoisin:
-harkkahuone
-dc on
-kiekon koon muutos ja pyhimysrenkaan poistaminen mahdolliseksi
- Tietysti mahdollisuus keskustella vain omalla puolella pelaavien kanssa.

Kiekollisen pelaajan animointi toimii muuten loistavasti!
Poirotti
Hc Halko



Date: 2013-08-26 18:31:39
Olenko uuno vai miksen saa tuota Unitya toimimaan? Sanoo vain, että "Error launching Unity Player". Kokeilin poistaa kokonaan sen ja asentaa unityn sivujen kautta uusiksi, eikä vaikutusta. Millään selaimella ei toimi. Kone on Mac Mini ja käyttis OSX 10.5.8. - ei kai liian vanha ole tämä setti?
Samuel
Neitikiekko



Date: 2014-01-19 20:23:53
Itse en pääse kirjautumaan Unity-serverille omalla nimimerkilläni vaan syöttää playerilla sisään. Onko olemassa joku kikka millä pääsen ihan nimimerkilläkin pelailemaan?
Anonymous



Date: 2014-03-02 14:44:09
Edited: 2014-03-02 14:45:58
Samuel wrote:
Itse en pääse kirjautumaan Unity-serverille omalla nimimerkilläni vaan syöttää playerilla sisään. Onko olemassa joku kikka millä pääsen ihan nimimerkilläkin pelailemaan?


Tuolla ylempänä viestiketjussa se on mainittu: /auth (nimimerkki) (salasana)


Itseäni kiinnostais tietää, että millasil hiirillä Mac-ihmiset pelaa kiekkoa??
Anonymous



Date: 2014-05-03 10:22:18
Toi huoneen tekeminen tolla unityllä... jos oot tehokäyttäjä niin automaattisesti harkka, jos taas et niin automaattisesti tavallinen. Edes nimeä ei saa laietettua
Anonymous



Date: 2014-07-01 16:57:15
Mac hommattu ja kyllähän lopahti fiilis pelata, kun joutuu pelaamaan tuolla uudella appletilla. Eikö vanhalla pysty pelaamaan?
Mainos

Created by: Anonymous Created on: 2012-11-04 14:12:05 Read times: 26413