Foorumit

Kestävyysmittari ja ominaisuuspisteet testauksessa
Created by: jouko Created on: 2008-10-21 18:36:23 Read times: 33442
jouko
Valmiusjoukot



Date: 2008-10-21 18:36:23
Edited: 2008-10-27 08:33:16
Kestävyysmittari ja ominaisuuspisteet ovat käytössä Experimental-huoneissa ja tiimipeleissä, joihin ne on valittu haastettaessa sivuston kautta. Jatkossa experimental-tiimipelejä voi haastaa suoraan joukkuelistan kautta.

Kestävyysmittari vaikuttaa pelaajan maksiminopeuteen. Mittarin lukema vähenee törmäyksistä ja palautuu ajan myötä. Vaihdossa istuessa se palautuu vähän normaalitasoa korkeammalle, joten "tuore" pelaaja saa hetkeksi pienen nopeusedun.

Ominaisuuspisteet vaikuttavat pelaajan toimintaan monella tavalla. Asetussivulle päääsee Omat tiedot -sivun ylälaidasta löytyvällä napilla. Ominaisuuksille voi antaa viisi arvoa, joista keskimmäinen on lähinnä perinteistä arvoa. Pisteiden summan täytyy pysyä samana, eli yhtä nostettaessa jotain muuta täytyy laskea. Ominaisuudet ovat nopeus, massa, voima, tarkkuus, ketteryys ja mailapeli. Yleensä pisteillä voi vaikuttaa +-10%.

Nopeus määrää pelaajan huippunopeuden (yhdessä kestävyysmittarin kanssa). Tällä hetkellä vaikutus on -8 .. +3%.

Massa vaikuttaa pelaajien välisessä törmäyksissä ja taklailussa. "Hyväksi" säädettyyn pelaajaan ne eivät vaikuta yhtä paljon ja päinvastoin.

Voima vaikuttaa laukausten voimakkuuteen (ei autopassiin/rannelaukaukseen).

Tarkkuus vaikuttaa tavallisten ja rannelaukausten osumiseen (ei autopasseihin). Laukauksissa on ollut pieni satunnainen epätarkkuus alusta asti. Tällä ominaisuudella "harhautumiskulmaa" voi muuttaa enintään 20%, rannelaukauksen yhteydessä enemmänkin. Normaalitilanteessa epätarkkuutta ei välttämättä huomaa, mutta se korostuu pitkillä matkoilla. Lisäksi jos pelaajaa on taklattu hetki ennen laukausta, epätarkkuus kasvaa.

Ketteryys vaikuttaa kääntymisnopeuteen. Ominaisuuden vaikutuksen huomaa helpoiten siitä, kuinka pientä ympyrää pelaaja voi pyöriä. Tähän vaikuttaa myös nopeus (suurempi nopeus = laajempi kaarros).

Mailapeli vaikuttaa pelaajan kykyyn saada kiekko haltuun ja pitää sitä. Jos ominaisuus on säädetty "hyväksi", kiekko pysyy hallussa hieman jyrkemmissä käännöksissä ja mailan heilautuksissa ("liima") ja kiekon saa hivenen helpommin riistettyä muilta pelaajilta.

Ominaisuuksia voi vielä tulla lisää, tai niitä voidaan poistaa tai yhdistellä. Painotukset voivat vielä muuttua.

EDIT: kaikissa 5vs5-tiimipeleissä on nyt käytössä ominaisuuspisteet, jäähyt, koukkiminen ja kestävyysmittari (riippumatta siitä rastittiko ne päälle).
EDIT2: Ranking-pisteet jaetaan nyt kaikista experimental-otteluista (väh. 3vs3)
EDIT3: käskyllä /attrs (nimi) näet muiden pelaajien valitsemat pisteet
Mainos

Created by: jouko Created on: 2008-10-21 18:36:23 Read times: 33442