Foorumit

Haastosysteemi
Created by: veikka Created on: 2017-03-08 22:49:52 Read times: 37508
Pages: 1   2   3   [4]   5   6  
Spears
Bull's Hit



Date: 2017-04-14 00:02:29
Pikkupäissään pohdin ideaa, kun nelureiden saaminen tuntuu olevan haastavaa muutenkin harkkamielessä ajoittain ja kolmurit hallitsee haastoissa vaikkakin kiekon liigojen pääpeliformaatti on se 4vs4.

Kolmurit ainoastaan /ta komennolla? Nelurivihuja voisi puolestaan etsiä myös käsihaastolla.

Joku oli murjassu, että nelureissa heikommatkin kokeilee välillä kovatasoista peliä mutta välttelevät kolmurina saman vastustajan automaattisesti. (Tai jotenkin noin, en jaksanut tarkistaa.)
Fettis
Aurinkolaulu



Date: 2017-04-16 19:35:42
Sen sijaan että jatkan tässä ketjussa vallitsevaa trendiä vain valittaa muutoksesta, ajattelin kirjoitella tällaisen pienen ehdotuksen.

Tässä oma idea miten otteluiden haastaminen voitaisiin järjestää:


Otteluita haastetaan vain /ta komennolla. Kun joukkue on pelannut kolme ottelua, se saa yhden "skippauspoletin". Tällä poletilla joukkue pystyy skippaamaan yhden seuraavista vastaantulevista joukkueista. Sen voi käyttää heti neljännessä pelissä, tai vasta vaikka kahdeksannessa, jos niin haluaa. Poletti säilyy joukkueella, kunnes se käytetään.

Kun joukkue käyttää poletin (esim. joukkueen jäsen kirjoittaa /skip komennon tässä jo luodussa huoneessa tjsp.), jo luotu otteluhuone perutaan ja kumpikaan ei saa siitä rankingia. Tämän jälkeen 15 minuuttiin tässä perutussa ottelussa olevat joukkueet eivät voi saada ottelua toisiaan vastaan. Tämän jälkeen kuitenkin joukkueen täytyy taas pelata kolme ottelua, jotta saa uuden poletin ja voi jälleen skipata jonkin epämiellyttävän joukkueen, jos niin haluaa.



Teknisesti suhteellisen yksinkertainen systeemi. Sen epämieluisan passiivisesti pelaavan Aurinkolaulun voisi skipata, tai aloitteleva jengi voisi väistää sen yhdessä erässä pelin lopettavan Kiekkoliigan kärkijoukkueen. Kärkijoukkueet voisivat sitten säästää polettinsa vaikkapa "peelojengien" kohtaamisen välttämiseen.

Hyvätkin joukkueet kuitenkin saisivat peliä ilman tuntikausien haastelua, koska kaikki eivät vain voi jättää ottelua väliin. Toki rankingit menettämällä luovuttaminen on ollut mahdollista ennen ja on edelleen, mutta jos se koituu ongelmaksi niin aina voi laittaa pidemmän karenssiajan ennen kuin on mahdollista saada uusi ottelu, jos edellinen luovutetaan.

Ajatuksia? Parannusideoita?
Lupaschuk
HC Tylykone



Date: 2017-04-18 05:43:02
Fettikseltä ihan hyvä kommentti, mutta hetken nyt itse seuraanneena voisin seuraavanlaisen sanoa.

+/- tilastot piiloon halutessaan ja /ta vain pelien hakuun. Kesäkin puskee kovaa päälle ja silloin varmasti hommat käy kuumemmiksi joka paikassa :|
timo
Ravers
-3, kielenkäyttö/roskaa


Date: 2017-04-18 12:49:29
Edited: 2017-04-18 12:50:52
Lupaschuk wrote:
Fettikseltä ihan hyvä kommentti, mutta hetken nyt itse seuraanneena voisin seuraavanlaisen sanoa.

+/- tilastot piiloon halutessaan ja /ta vain pelien hakuun. Kesäkin puskee kovaa päälle ja silloin varmasti hommat käy kuumemmiksi joka paikassa :|


Itsehän ehdotin +/- tilaston poistamista jo 18.09.2015 tuolla Pelimekaniikan hienosäädössä, jolloin jouko vastasi seuraavasti:

Sillä ei ole sanottavaa merkitystä isommassa mittakaavassa. Tarkoitan suuria pelaajamassoja, jotka pelaavat huvikseen, pelin takia, eivätkä numeroiden.


Hieman jäi (jo silloin) mietityttämään, että missä nämä isomman mittakaavan "suuret" pelaajamassat ovat, jotka pelaavat peliä itse pelin takia, eivätkä tilastoiden?

Jos sellaisia todellakin on olemassa, niin miksi "kovien" jengien on vaikea saada käsinhaastamalla peliä? Jos sellaisia pelaajia todellakin on olemassa, niin miksi haastosysteemiä muutettiin? Pelaajat, jotka pelaavat peliä pelin, eivätkä tilastojen takia, pelaavat varmaan mielellään jokaista asiallista jengiä vastaan, ihan tasosta riippumatta. Silti viimeisimmässä päivityksessä kustaan jälleen tämän perustelun kintuille ja niin kovaa, että saappaista valuu kusi jo sisäpuoleltakin.

Mä en välillä ihan vilpittömästi ymmärrä logiikkaa näiden päätöksien takana, tai mitä niillä haetaan. Enkä välttämättä tule ymmärtämäänkään, mutta olisi välillä ihan kiva saada edes jostain pointista kiinni, vaikka olisinkin eri mieltä kyseisestä päivityksestä/vaikutuksesta.
timo
Ravers
-3, kielenkäyttö/roskaa


Date: 2017-04-18 12:49:29
Lupaschuk wrote:
Fettikseltä ihan hyvä kommentti, mutta hetken nyt itse seuraanneena voisin seuraavanlaisen sanoa.

+/- tilastot piiloon halutessaan ja /ta vain pelien hakuun. Kesäkin puskee kovaa päälle ja silloin varmasti hommat käy kuumemmiksi joka paikassa :|


Itsehän ehdotin +/- tilaston poistamista jo 18.09.2015 tuolla Pelimekaniikan hienosäädössä, jolloin jouko vastasi seuraavasti:

Sillä ei ole sanottavaa merkitystä isommassa mittakaavassa. Tarkoitan suuria pelaajamassoja, jotka pelaavat huvikseen, pelin takia, eivätkä numeroiden.



Hieman jäi (jo silloin) mietityttämään, että missä nämä isomman mittakaavan "suuret" pelaajamassat ovat, jotka pelaavat peliä itse pelin takia, eivätkä tilastoiden?

Jos sellaisia todellakin on olemassa, niin miksi "kovien" jengien on vaikea saada käsinhaastamalla peliä? Jos sellaisia pelaajia todellakin on olemassa, niin miksi haastosysteemiä muutettiin? Pelaajat, jotka pelaavat peliä pelin, eivätkä tilastojen takia, pelaavat varmaan mielellään jokaista asiallista jengiä vastaan, ihan tasosta riippumatta. Silti viimeisimmässä päivityksessä toimitaan juuri päinvastoin kuin tästä perustelusta annettiin ymmärtää.

Mä en välillä ihan vilpittömästi ymmärrä logiikkaa näiden päätöksien takana, tai mitä niillä haetaan. Enkä välttämättä tule ymmärtämäänkään, mutta olisi välillä ihan kiva saada edes jostain pointista kiinni, vaikka olisinkin eri mieltä kyseisestä päivityksestä/vaikutuksesta.

Ja joo, mulla oli aikaisemmin yksi "kusi" sana tuossa edellisessä, muuten sanasta sanaan samassa viestissä. Oikein hyvä ja tarpeellinen syy poistaa viesti. Ja en muuten ihmettelisi, vaikka tämäkin poistettaisiin, vaikkapa kielenkäytön takia.
jouko
Valmiusjoukot



Date: 2017-04-18 18:33:00
Ilja wrote:
Itsehän ehdotin +/- tilaston poistamista jo 18.09.2015 tuolla Pelimekaniikan hienosäädössä, jolloin jouko vastasi seuraavasti:

Sillä ei ole sanottavaa merkitystä isommassa mittakaavassa. Tarkoitan suuria pelaajamassoja, jotka pelaavat huvikseen, pelin takia, eivätkä numeroiden.

Lupaschuk ehdotti +/-:n piilottamista halutessa. Muistaakseni se on ollut mahdollista jo n. 10 vuotta. En usko, että mitään tilastoja lähdetään poistamaan, koska useammin on pyydetty tilastojen lisäämistä.

Hieman jäi (jo silloin) mietityttämään, että missä nämä isomman mittakaavan "suuret" pelaajamassat ovat, jotka pelaavat peliä itse pelin takia, eivätkä tilastoiden?

Nickejä on rekisteröity puolisentoista miljoonaa ja pelaajien määrä liikkuu sadoissa tuhansissa. En ole perillä kaikkien olinpaikasta. Minusta ne ovat "suuria" pelaajamassoja nollabudjetin kahden miehen pelille, mutta tämä on tietysti suhteellista. Se prosentti, joilla joku yksittäinen verkkosivulla näkyvä numero on ratkaiseva, on varmaankin aika pieni, ehkä luokkaa 1%, ja osalle tästäkin porukasta +/- on varmasti tervetullut tilasto.

Jos sellaisia todellakin on olemassa, niin miksi "kovien" jengien on vaikea saada käsinhaastamalla peliä?

Pelaaminen tasaista vastustajaa vastaan on hauskempaa, kun jatkuvat 10-0-häviöt, joissa ei pääse koskemaan kiekkoon.

Pelaajat, jotka pelaavat peliä pelin, eivätkä tilastojen takia, pelaavat varmaan mielellään jokaista asiallista jengiä vastaan, ihan tasosta riippumatta.

Olen juurikin päinvastaista mieltä. Kyllä pelin hauskuutta aika paljon tappaa suhteeton vaikeustaso ja se, että häviää joka kerta (ja aika usein vielä halventavien kommenttien ym. nöyryytyksen kanssa).

Silti viimeisimmässä päivityksessä ***

Mä en välillä ihan vilpittömästi ymmärrä logiikkaa näiden päätöksien takana, tai mitä niillä haetaan. Enkä välttämättä tule ymmärtämäänkään, mutta olisi välillä ihan kiva saada edes jostain pointista kiinni, vaikka olisinkin eri mieltä kyseisestä päivityksestä/vaikutuksesta.

En osaa selittää tämän paremmin - unlucky. Pyrin käyttämään aikaa enemmän tekemiseen kuin selittämiseen. Jos haluat osallistua näihin keskusteluihin, yritä jatkossa muotoilla sanomisesi ilman, että vedät joka asiaan mukaan ruumiin eritteitä ja muuta alatyyliä.

Haastamisesta on paljon apua uusille pelaajille. Havaintojen mukaan etenkin heille on turhauttavaa hävitä jokainen ottelu 10v pelanneita ammattilaisia vastaan. Joskus täällä on kysytty, että "miksei näitä muutoksia tehdä vasta sitten, kun saadaan enemmän uusia pelaajia". Se menee niin päin, että pelin pitää olla aloittelijaystävällinen ensin, eikä sitten kun aloittelijat ovat jo lopettaneet.

Kuten sanottua, jonkinlainen kompromissi tähän haastosysteemiin olisi hyvä saada ja ehdotukset ovat edelleen tervetulleita. Yksi mahdollisuus olisi sallia tilastoidut haastopelit vain "aloittelijatiimeille" eli noille, joilla on ilmaiset lisäpalvelut käytössä.
Anonymous



Date: 2017-04-18 18:50:09
Pelaaminen tasaista vastustajaa vastaan on hauskempaa, kun jatkuvat 10-0-häviöt, joissa ei pääse koskemaan kiekkoon.


Lukitsetko varmasti vastauksen? Entä jos muidenkin kuin kovien mielestä 10-0 voittaminen on vieläkin hauskempaa, mikä saa jo keskitason jengitkin valikoimaan vastustajaa entistäkin tarkemmin? Ilmiö ulottuu jatkuvasti "alemmas" ihan johtuen tiimien vähyydestä, ja ilmiö on ihan todellinen.

Vai minkäslaisissa luvuissa pyöritään tiimipelien aktiivisuuden suhteen? Kuinka paljon ollaan pakkasella prosenteissa esimerkikiksi kuukauden takaisesta?

Olin jo vastaamassa muihinkin kohtiin, mutta mun kaksi asiallista viestiä poistettiin. Kummastakin on jo print screenit tallella, joten äkkiähän nuo taas leviää meidän pelaajien keskuudessa wapissa. Ja nuo vain alleviivaa sitä, että et kykene edes keskustelemaan siitä, mitä jos asia ei olekkaan tavalla X. Muuten viestien piilottamiselle ei ole mitään perusteita, tai minä en ainakaan sellaista keksi.

Erityisesti Iljan foorumibannit alleviivaa tätä sun toimintaasi, ja todennäköisesti avaa myös aika monen jo uinuneen silmät. Säälittävää touhua, aikuiselta mieheltä.
jouko
Valmiusjoukot



Date: 2017-04-18 20:02:51
Edited: 2017-04-18 20:03:27
KARIRUNK wrote:
Pelaaminen tasaista vastustajaa vastaan on hauskempaa, kun jatkuvat 10-0-häviöt, joissa ei pääse koskemaan kiekkoon.


Lukitsetko varmasti vastauksen? Entä jos muidenkin kuin kovien mielestä 10-0 voittaminen on vieläkin hauskempaa, mikä saa jo keskitason jengitkin valikoimaan vastustajaa entistäkin tarkemmin? Ilmiö ulottuu jatkuvasti "alemmas" ihan johtuen tiimien vähyydestä, ja ilmiö on ihan todellinen.

En ole varma onko tämä trollausta, mutta vastaan silti: ei varmasti ole hauskaa hävitä joka ottelua ylijuoksemalla. Kysyit, miksi huipputiimien on vaikeampi saada haastamalla otteluita ja tuo on tietääkseni se tärkein syy. Kuulemani perusteella myös joidenkin pelaajien huono käytös on yksi syy välttelyyn, mutta tuskin näitä tapauksia kovin paljon on.

Sekin tuntuu ihan uskottavalta, että voittaminen on hauskaa myös keskitason joukkueille - ei kovin järisyttävä tai uusi "ilmiö". Vastustajan valikointi on myös tunnettua, senhän takia /ta-systeemin alunperin teinkin 5 vuotta sitten (valtaisan "vanha Kiekko takas" -valitusmyrskyn saattelemana tietysti).


Olin jo vastaamassa muihinkin kohtiin, mutta mun kaksi asiallista viestiä poistettiin. Kummastakin on jo print screenit tallella, joten äkkiähän nuo taas leviää meidän pelaajien keskuudessa wapissa. Ja nuo vain alleviivaa sitä, että et kykene edes keskustelemaan siitä, mitä jos asia ei olekkaan tavalla X. Muuten viestien piilottamiselle ei ole mitään perusteita, tai minä en ainakaan sellaista keksi.

Mieti vielä. Minusta viestit eivät kaikilta osin olleet asiallisia. Asialliset osuudet lainasin vastauksessani ja yritin vastata kysymyksiin.

Erityisesti Iljan foorumibannit alleviivaa tätä sun toimintaasi, ja todennäköisesti avaa myös aika monen jo uinuneen silmät. Säälittävää touhua, aikuiselta mieheltä.

Kolmesta asiattomaksi merkatusta viestistä tulee automaattisesti kirjoitusesto, tietyn ajanjakson sisällä muistaakseni. Jos perustat oman keskustelufoorumin, saat päättää sen moderointilinjasta, mutta tämän sivuston ylläpidosta et.

Ehkä taas tuli alleviivattua, miksi en koe kovin tehokkaaksi ajankäytöksi osallistua näihin "keskusteluihin". Aikaa ja energiaa kului, mutta ainakin minulle kirjoittajan pointti jäi epäselväksi. Pahoin pelkään, että kukaan ei viisastunut tästä, eikä ainakaan pelin kehittäminen edistynyt millään tavalla.

Ymmärrän, että olet hyvin katkera jostakin ja koet, että asia paranee minua vastaan hyökkäämällä. Olen koodari, en terapeutti. Asiasisällön puolesta kysyit ja kerroit lähinnä noita itsestäänselviä perusasioita, joten siltäkään osin en voi tämän enempää auttaa.
Anonymous



Date: 2017-04-18 20:26:31
No jo on aikamoista :D mä olen sentään kirjoitellut reippaat 10 vuotta erilaisille foorumeille ollen osassa ihan moderaattorinakin. Kirjoittajana olen ollut mm. Suomen ehkäpä tarkiten valvotussa foorumissa, jossa viestejä on kertynyt jo reippaat 4000. Kertaakaan en esimerkiksi siellä ole saanut varoitusta, mistään pelikiellosta nyt puhumattakaan. Trolliksikin taidetaan haukkua jopa ensimmäistä kertaa. Sun foorumit ja sun säännöt, mutta terapeuttihuutelut vie aika hyvin pohjaa tältä peräänkuuluttamalta asiallisuudelta. Kukin toki tavallaan ja sillä kunnialla mihin itse kykenee.

Konsultoin tämänkin pelin erästä entistä (pysyköön nyt nimettömänä, saa tulla itse halutessaan esiin kun tätä kuitenkin lukee) moderaattoria, ja hänelle ei auennut, että mikä tässä kuvan viestissä oli niin asiatonta. Piti aika kummallisena ratkaisuna poistaa viestin, jossa ei havainnut mitään asiatonta. Pohti poistamisen motiivia. Niin pohdin minäkin. Voiko pointin viuhuminen ohi johtua siitä, jos oleellinen osa viestistä poistetaan ja jätetään huomioimatta?

http://aijaa.com/KmHW2s

Mikä ihme tuosta viestistä teki niin asiattoman, että se oli -3 arvoinen? Se, että olin oikeassa?
jouko
Valmiusjoukot



Date: 2017-04-18 20:39:28
Edited: 2017-04-18 20:41:10
KARIRUNK wrote:
Mikä ihme tuosta viestistä teki niin asiattoman, että se oli -3 arvoinen? Se, että olin oikeassa?

Se, että annoit valheellisesti ymmärtää, että viestejäsi poistellaan yksittäisen sanan takia. Hienoa, että olet ansioitunut foorumikirjoittelussa muualla, mutta valitettavasti tässäkään viestissäsi ei ollut mitään tänne kuuluvaa sisältöä. Omista meriiteistäsi, ruumiin eritteistä tai ylläpidon motiiveista voit jatkaa pohdintoja vaikka jossain wapissa.
Anonymous
-3, kielenkäyttö/roskaa


Date: 2017-04-18 20:43:02
jouko wrote:
KARIRUNK wrote:
Mikä ihme tuosta viestistä teki niin asiattoman, että se oli -3 arvoinen? Se, että olin oikeassa?

Se, että annoit valheellisesti ymmärtää, että viestejäsi poistellaan yksittäisen sanan takia. Hienoa, että olet ansioitunut foorumikirjoittelussa muualla, mutta valitettavasti tässäkään viestissäsi ei ollut mitään tänne kuuluvaa sisältöä. Omista meriiteistäsi, ruumiin eritteistä tai ylläpidon motiiveista voit jatkaa pohdintoja vaikka jossain Whatsapp-ryhmässä.


Jos sitä edellistä viestiä ei poistettu sanan "kusi" takia (syynä kielenkäyttö/bad language), niin mikä ihme siitä sitten teki asiattoman?

http://aijaa.com/Y34RT0

Ja ehkä niissä viesteissä saattaisi olla tänne kuuluvaa sisältöä, jos niitä ei jatkuvasti poistettaisi. Ilman mitään järkevää perustetta, kuten kuvista ilmenee.
Anonymous



Date: 2017-04-19 02:05:49
Edited: 2017-05-12 23:32:15
.
snidi
Anaheim Mighty Ducks



Date: 2017-04-19 19:23:33
Edited: 2017-04-19 19:24:28
Akon wrote:
jouko wrote:

Kuten sanottua, jonkinlainen kompromissi tähän haastosysteemiin olisi hyvä saada ja ehdotukset ovat edelleen tervetulleita. Yksi mahdollisuus olisi sallia tilastoidut haastopelit vain "aloittelijatiimeille" eli noille, joilla on ilmaiset lisäpalvelut käytössä.


Tämä kiitos.


Kannatetaan
veikka
Manhattan



Date: 2017-04-19 21:37:53
snidi wrote:
Akon wrote:
jouko wrote:

Kuten sanottua, jonkinlainen kompromissi tähän haastosysteemiin olisi hyvä saada ja ehdotukset ovat edelleen tervetulleita. Yksi mahdollisuus olisi sallia tilastoidut haastopelit vain "aloittelijatiimeille" eli noille, joilla on ilmaiset lisäpalvelut käytössä.


Tämä kiitos.


Kannatetaan


Joo tämähän se ois. Itsehän ehdotin jo tuota että esimerkiksi yli 1300 rankingpisteet omaavat tiimit hakee peliä pelkästään /ta:lla ja muut ''alottelijatiimit'' tai muuten vaan heikompitasoiset voivat haastella. Myös muitakin ehdotuksia ollaan nähty, toivotaan että ylläpito ottaa kopin ja kuuntelee pelaajien mielipiteitä asiasta.
Alter
Club 44



Date: 2017-04-20 00:07:10
Haastotsydeemi toimii erittäin hyvin; haastoja tulee vaikkei pelata.
P.Ton87
Kiekon Vastaisuus



Date: 2017-04-20 00:24:37
Alter wrote:
Haastotsydeemi toimii erittäin hyvin; haastoja tulee vaikkei pelata.


Tää. :(
Aisha
Napapiirin Sankarit
+1


Date: 2017-04-20 16:12:52
Edited: 2017-04-20 18:07:36
Tämähän alkaa muistuttaa Metro-lehden valitus palstaa, kun erehtyy lukemaan näitä kommentteja tarkemmin..

Itse ymmärrän, että kärki-/menestyneiden joukkueiden on tuskallista saada peliä nykyisellä systeemillä ja asiaan on todella vaikeata saada ratkaisua missä jokainen kokee saavansa täyden ilon irti pelistä ilman tolkuttoman pitkiä odotuksia tai paria 10-0 turpasaunaa.

Mulle tuli mieleen vanhemmista NHL peleistä tällänen;

Onko mahdoton ajatus koodata haastosysteemi /ta jossa joukkueet olisivat jaettu esimerkiksi liigasarjan mukaan?

Esim 1; /ta 4 all
Esim 2; /ta 3 kliiga sliiga
Esim 3; /ta 3 normal/noleague/beginner

Tms...

Tietenkään tämäkään eile ole este pelata huonompia vs ja idea saattaa kannustaa pelata heikompia vs, mutta jos peliä ei löydy voi nostaa tasoa keitä vs pelata tai hakea suoraan vähän tiukempaa peliä.

Olen itse täysin itse haaston puolella, paljon mukavampi pelata tiukkoja pelejä oman tasoisia vastaan.

Muistakaa kärkipelaajat, jos uudet harjoittelevat pelaajat jäävät nyt koukkuun ja kehittyvät niin se on vain ajan kysymys milloin uusi sukupolvi, uudet tähdet ottavat pelin haltuun ja mahdollistavat pelin säilymisen elävien kirjoissa.

Edit; Miksi ei kokeiluun /ta 3,4,5 no stats

Ylös otettaisiin rank ja tehot, mutta ei +/-, kompaten Ilyan ja Lupachukin ideaa.
Mos
PePo



Date: 2017-04-20 17:33:05
Etelä wrote:
snidi wrote:
Akon wrote:
jouko wrote:

Kuten sanottua, jonkinlainen kompromissi tähän haastosysteemiin olisi hyvä saada ja ehdotukset ovat edelleen tervetulleita. Yksi mahdollisuus olisi sallia tilastoidut haastopelit vain "aloittelijatiimeille" eli noille, joilla on ilmaiset lisäpalvelut käytössä.


Tämä kiitos.


Kannatetaan


Joo tämähän se ois. Itsehän ehdotin jo tuota että esimerkiksi yli 1300 rankingpisteet omaavat tiimit hakee peliä pelkästään /ta:lla ja muut ''alottelijatiimit'' tai muuten vaan heikompitasoiset voivat haastella. Myös muitakin ehdotuksia ollaan nähty, toivotaan että ylläpito ottaa kopin ja kuuntelee pelaajien mielipiteitä asiasta.

Täähä se ois, sais joskus pelattuaki
Anonymous



Date: 2017-04-22 23:16:38
jouko wrote:
Kokeilu: haasteotteluista saa rankingia ja statseja vain jos

a) pelimuoto on 4vs4 tai 5vs5
b) 3vs3 ja joukkueet ovat aloittelijoita eli Facebook-rekisteröidyllä nickillä perustettuja ilmaisjoukkueita.

Tuosta b-kriteeristä lisätietoa:

linkki

Lisäys: nelurien "timeouttaus" ei toimi oikein joten niiden haasto on nyt pois päältä. Korjaus ehkä huomiseksi.

Hyvä Jouko, eipä tarvitse enää pelata 3vs3 tiimbli. Sieltä tulee kuitenkin vain hikihattuja vastaan.
Anonymous



Date: 2017-04-23 00:17:36
Edited: 2017-05-12 23:32:32
.
Anonymous



Date: 2017-04-23 18:37:12
Akon wrote:
Hyvä Jouko, eipä tarvitse enää pelata 3vs3 tiimbli. Sieltä tulee kuitenkin vain hikihattuja vastaan.


Sulla edes joukkuetta.

Eikä varmasti jatkossa tule olemaankaan, jos systeemiä muutetaan kerran kuukaudessa.

Ainut vaihtoehto olisi käyttää /ta ja karata joka toisesta pelistä, ja iltaisin sitä ei kannattaisi laittaa edes päälle.
Anonymous



Date: 2017-04-24 20:28:43
tech wrote:
Mitäs kävikään nyt taas pelien määrälle?

Nyt äkkiä ''vanha'' haastosysteemi (statseilla) takaisin. Tilannehan kääntyi nyt toisin. Ainoastaan +1600 tiimit odottelee ta3-pelejä ja keilläkään heikoimmilla, saatikka edes mulla ei riitä mielenkiintoa pelata niinkin ylivoimaisia vihollisia vastaan.


Viimeksi käytetyin systeemi ehdottomasti takaisin. Koitetaan jollain keinolla saada nämä taitavimmat pelaajat pelaamaan toisiaan vastaan.


Montako "ylivoimaista" vihollista olet havainnut hakemassa ottelua viimeaikoina?
Mos
PePo



Date: 2017-04-24 22:28:09
tech wrote:
Mitäs kävikään nyt taas pelien määrälle?

Nyt äkkiä ''vanha'' haastosysteemi (statseilla) takaisin. Tilannehan kääntyi nyt toisin. Ainoastaan +1600 tiimit odottelee ta3-pelejä ja keilläkään heikoimmilla, saatikka edes mulla ei riitä mielenkiintoa pelata niinkin ylivoimaisia vihollisia vastaan.


Viimeksi käytetyin systeemi ehdottomasti takaisin. Koitetaan jollain keinolla saada nämä taitavimmat pelaajat pelaamaan toisiaan vastaan.


Onhan se team dossaus ku välttelee pelejä liigassakin
Anonymous



Date: 2017-04-25 19:08:07
Edited: 2017-04-25 19:13:29
tech wrote:
Koitetaan jollain keinolla saada nämä taitavimmat pelaajat pelaamaan toisiaan vastaan.


Eikö team autoplay -systeemi siis luo koville joukkueille keskinäisiä otteluita, vai mistä kiikastaa?

Johan tietäjät täällä ehtivät sen verran valaisemaan meitä, että kovat joukkueet eivät pelaa toisiaan vastaan, vaan mieluummin istuvat sen 2h kiekossa odottaen hunttia. Eikö siis tämä systeemi ole juuri nyt täydellinen? Kovat "joutuvat" pelaamaan toisiaan vastaan, kun pelit tulevat osittain arpomalla, ja näin ongelma on ratkaistu.

E: Erityisesti jos "ylivoimaisia" vastustajia on ollut "huomattava" määrä viime aikoina, niin silloin ne ovat pelanneet väkisinkin myös vastakkain. Kuulostaa siis ratkenneelta tapaukselta.
neitsyt
-3, kielenkäyttö/roskaa


Date: 2017-04-26 02:49:17
lopettakaa paskat se kitisemine ja opetelkaa pelaa
Trn
Manhattan



Date: 2017-04-26 11:31:57
tech wrote:
Mitäs kävikään nyt taas pelien määrälle?

Nyt äkkiä ''vanha'' haastosysteemi (statseilla) takaisin. Tilannehan kääntyi nyt toisin. Ainoastaan +1600 tiimit odottelee ta3-pelejä ja keilläkään heikoimmilla, saatikka edes mulla ei riitä mielenkiintoa pelata niinkin ylivoimaisia vihollisia vastaan.


Viimeksi käytetyin systeemi ehdottomasti takaisin. Koitetaan jollain keinolla saada nämä taitavimmat pelaajat pelaamaan toisiaan vastaan.

Jaa mitä sille pelimäärällä on tapahtunut? Aika hiljasta oli haastojen alkuhuuman jälkeen. Ja mitä tarkoitat, että pitäisi kovat joukkueet saada pelaamaan keskenään? Ei aina oo samaan aikaan "kovat" paikalla ja tällöin on kiva, että saa edes jotain vastaan peliä.
Pyrkka
H.C.P



Date: 2017-04-26 20:03:08
Haastojen ollessa käynnissä pelaaminen oli mukavaa, pelattiin oman tasoisia vastustajia vastaan tai hieman parempia ja pelit olivat tasaisia. Nyt haastojen poistuessa vastaan on tullut vain kiekkoliigajengejä ja pelit ovat 8-0 ennen ensimmäisen erän loppua.

Tämä /ta palvelee vain parhaita jengejä, jotta he voisivat saada jokapäiväiset hunttinsa. Jos he eivät haastoilla halua pelata toisiaan vastaan niin se on heidän ongelmansa. Anna jouko meidän normaalitasoisten pelaajien edes pelata tasaisia otteluita.

En ihmettele, että pelaajat lopettavat kiekon, jos taidot eivät riitä kiekkoliigaan.
Mos
PePo



Date: 2017-04-26 22:20:48
Pyrkka wrote:
Haastojen ollessa käynnissä pelaaminen oli mukavaa, pelattiin oman tasoisia vastustajia vastaan tai hieman parempia ja pelit olivat tasaisia. Nyt haastojen poistuessa vastaan on tullut vain kiekkoliigajengejä ja pelit ovat 8-0 ennen ensimmäisen erän loppua.

Tämä /ta palvelee vain parhaita jengejä, jotta he voisivat saada jokapäiväiset hunttinsa. Jos he eivät haastoilla halua pelata toisiaan vastaan niin se on heidän ongelmansa. Anna jouko meidän normaalitasoisten pelaajien edes pelata tasaisia otteluita.

En ihmettele, että pelaajat lopettavat kiekon, jos taidot eivät riitä kiekkoliigaan.


Viimeset 15 peliä mitä ootte pelannu vain kaks niist jengeist pelaa kiekkoliigaa,,
Anonymous



Date: 2017-04-26 23:58:16
tech wrote:
Hunt wrote:
tech wrote:
Koitetaan jollain keinolla saada nämä taitavimmat pelaajat pelaamaan toisiaan vastaan.


Eikö team autoplay -systeemi siis luo koville joukkueille keskinäisiä otteluita, vai mistä kiikastaa?

Johan tietäjät täällä ehtivät sen verran valaisemaan meitä, että kovat joukkueet eivät pelaa toisiaan vastaan, vaan mieluummin istuvat sen 2h kiekossa odottaen hunttia. Eikö siis tämä systeemi ole juuri nyt täydellinen? Kovat "joutuvat" pelaamaan toisiaan vastaan, kun pelit tulevat osittain arpomalla, ja näin ongelma on ratkaistu.

E: Erityisesti jos "ylivoimaisia" vastustajia on ollut "huomattava" määrä viime aikoina, niin silloin ne ovat pelanneet väkisinkin myös vastakkain. Kuulostaa siis ratkenneelta tapaukselta.




Dear Ilja.


Tiistai, klo 21.44

Tämän illan aikana ta-3 pelinhakijat taitavimmasta päästä ovat koostuneet niin ikään kuin; Helsingin Jokereista, HuHusta, Romuluista, HC Tyrmäyksestä, Genesiksestä ja Arsenalista.

Toisesta suunnasta taas katsoen tällä hetkellä ''heikoimmat'' ja eritäin vähäiset tiimipeliä hakevat pelurit muodostuvat vasta noin 1300 rankkisista joukkueista.

Mihin hävisi näin lyhyessä ajassa muut keskivertopelurit, saatikka sitten uuden uusi ja tärkeä sukupolvemme? Mitä tapahtui taas pelien lukumäärälle? Tietynlainen vapaudenriisto on näköjään ikävä kyllä tapahtunut äsken maininneideen pelureiden hyväksi haastaessaan mieluisiaan vastustajia.

Päivityksen myötä taitavimmat joukkueet tulevat hallitsemaan kärkipaikkoja ta-jonossa ja näin ollen heikoimmilta pelaajilta ei löydy välttämättä edes pienen pientäkään toivonhalua lähteä yrittämään edes kertaakaan näinkin kovia joukkueita vastaan.

Edit:

- Arsenal lisätty listaan.
- Acesit selkäsaunalla HuHua vastaan.
- Kiekon tulevaisuus tyytyy harmikseen statsittomaan (c) otteluun. (<Falcon> On tää paskaa touhua.)


Vaikka paikalla olisi 10 tai vaikkapa 20 kovempaa jengiä, niin ei systeemi toimi itseään vastaan. Team autoplayn ideana on luoda otteluita satunnaisesti, kuitenkin ottaen huomioon joukkueen tason (tai siis pikemminkin rankingin, joka tietenkään ei välttämättä kerro koko totuutta) ja muodostaa ottelupari sen perusteella. Tai siinä käsityksessä (ainakin edelleen) olen.

Mikäli edellisiltoina on ollut aktiivisia "keskitason" joukkueita paljon, ei ta heidän pelaamiseensa kummoisesti vaikuta, tai siis ei ainakaan pitäisi. Jos ottelua on etsimässä 4 joukkuetta rankeiltaan 1100, 1200, 1500 ja 1550, ei systeemi arvo (edelleen käsittääkseni) 1100 joukkuetta pelaamaan 1500 -jengejä vastaan.

Tässä nousee esiin "keskitason" ja "heikompien" joukkueiden aktiivisuus; joukkueiden olemalla ja pysymällä aktiivisina, on myös todennäköisempää saada sitä oman tasoista peliseuraa itselleen. Jos taas se ta ei lähde päälle, koska pelkona on tasoltaan kovempi jengi, niin kyllä, se menee pelkästään "kovien" jengien kyttäilyksi ja haastajina toimii pelkästään "kovat" jengit. Systeemi on siinä mielessä armoton, että se ei valehtele. Se näemmä tuolla ylläkuvatulla raportoinnin perusteella kertoo vain siitä, että te omalla toiminnallanne aiheutatte sen, että sopivantasoista peliseuraa ei löydy, vaikka edellisiltoina (ilmeisesti?) on löytynytkin.
barto



Date: 2017-04-27 00:48:04
Hunt wrote:


Mikäli edellisiltoina on ollut aktiivisia "keskitason" joukkueita paljon, ei ta heidän pelaamiseensa kummoisesti vaikuta, tai siis ei ainakaan pitäisi. Jos ottelua on etsimässä 4 joukkuetta rankeiltaan 1100, 1200, 1500 ja 1550, ei systeemi arvo (edelleen käsittääkseni) 1100 joukkuetta pelaamaan 1500 -jengejä vastaan.



Systeemissä vaikuttaisi tältä osin olevan eroa kirjoittamaasi, koska painottaa tällä hetkellä aivan liikaa sitä, kuinka pitkään joukkue on siellä jonossa istunut. Mielestäni olisi parempi, jos haku painottaisi rankingeron määrää selvästi enemmän kuin sitä, mikä joukkue siellä jonossa on ollut odottamassa minkäkin aikaa.

Lisäksi revanssin saamisen aikarajaa tulisi mielestäni lyhentää, kun onlinessa olevien joukkueiden määrät ovat niin pieniä. Mukavampi se on pelata sitä ainoaa onlinessa olevaa saman tason jengiä vastaan uusiksi kuin ottaa ekassa erässä 8-0 turpaan liigajengeiltä.

Haastosysteemi toimi selvästi paremmin keskitason, mutta varsinkin heikoimmille joukkueille, jotka ovatkin nyt taas kaikonneet tehokkaasti ta:n palauttamisen myötä.

Mainos

Created by: veikka Created on: 2017-03-08 22:49:52 Read times: 37508
Pages: 1   2   3   [4]   5   6