Foorumit

Aloittelijan ongelmat
Created by: Anonymous Created on: 2014-05-08 00:10:46 Read times: 8866
Anonymous



Date: 2014-05-08 00:10:46
Tässä pieni avautuminen kiekon ongelmista näin aloittelijan silmin. Okei, pelasin kiekkoa joskus vuonna kivi ja keppi (2006?) ja siitä en pahemmin muista mitään. Jostain kumman syystä eksyin pitkästä aikaa tänne. Taidot ovat tietenkin ruostuneet ja pisteet valuvat pahasti pakkasen puolelle.
Nyt olen pelaillut noin kuukauden verran. Omasta mielestäni olen kehittynyt, mutta tuloksissa tämä ei tietenkään vielä näy. Suurin ongelma on kuitenkin pelimotivaation hiipuminen. Positiivista palautetta ei tule, ei itse pelistä eikä varsinkaan kanssa pelaajilta. Viikoittain joku on valitellut pelitaitojani... Omasta mielestäni en kuitenkaan ole aivan kädetön. Kontrasti muihin pelaajiin on kuitenkin hyvin suuri. Ei ole ihmekkään etten pärjää pelaajille, jotka ovat hakanneet kiekkoa kymmenen vuoden ajan, tai edes muutaman vuoden. Välillä olen ihmetellyt, että ovatko kaikki muut syntyneet hiiri kädessä ja pienestä pojasta saakka olleet mestareita, koska on hyvin ymmärrettävää, että aloittelija ei osaa pelata.
Pikkuhiljaa olen kyllästynyt valittamiseen ja siirtynyt pelaileemaan beginnereihin ja omaan harkkahuoneeseeni. Tylsää se kuitenkin on. Aloittelevan pelaajan on hyvin vaikea päästä muiden pelaajien vauhtiin. Tavallaan on ymmärrettävää, että beginner-huoneista ei saa pisteitä, mutta aloittelevan pelaajan on hyvin vaikeaa saada niitä mistään muaaltakaan. On tavallaan outoa, että kiekossa ei anneta mahdollisuutta saada pisteitä helpolla.
Tässä avautumisessa tarkoitukseni on herättää pelaajien kiinnostusta ongelmaan, koska ainakaan vuodesta 2006 pelaajamäärä ei ole ainakaan kasvanut (voin myös olla väärässä). Syitä on tietenkin lukuisia, mutta yksi syy on varmasti se, että uusien pelaajien on hyvin raskasta päästä etenemään kiekko "urallaan". Kiitos.
Anonymous
-3, kielenkäyttö/roskaa


Date: 2014-05-22 18:13:15
juuh avaudu vaa
Anonymous



Date: 2014-06-05 06:16:49
Edited: 2014-06-05 06:26:59
Kuulostaa siltä että olet tyytymätön omaan pelitasoosi. jokanen pelaa omilla vahvuuksillaan - jatka parhaasi yrittämistä, se on tärkeintä. kyllä sieltä rupeaa pikkuhiljaa tulosta syntymään. Älä anna muiden lannistaa, tsemppiä . terveisin Känninen
Anonymous



Date: 2014-06-19 18:35:14
Edited: 2014-06-19 18:36:17
.
Anonymous



Date: 2014-06-19 18:35:37
Mukava kuulla että uusi(a)kin pelaaj(i)a löytyy, ja rakentava palaute on aina tervetullutta!

Yhtä asiaa mietin, miksi pisteitä pitäisi saada helpolla? Jos esimerkiksi rahaa saisi helpolla, sen arvo maksuvälineenä laskisi kuin lehmän häntä. Samalla tavoin helpot pisteet veisivät niiltä lopunkin arvon. Anteeksi tökerö vertaus mutta ymmärrät varmaankin mitä tarkoitan.
Anonymous



Date: 2014-06-19 21:07:01
Marjatan kanssa samaa mieltä.

Olisi kuitenkin hyvä jos kiekkoon saisi tutoriaalin jossa opetetaan perusjutut esim. säännöt, jalkakynä ja vinkkejä miten saa helpommin maalin niin kaikki uudetkin pääsisivät vauhtiin heti alussa. Esimerkkinä tähän tutoriaaliin voisi olla vaikka tasoja ja sitten kun kaikki tasot suorittanut niin pääsee oikeisiin peleihin... Esim jalkakynän kun teet niin pääset toiselle tasolle jne.
Anonymous



Date: 2014-07-11 00:31:08
ei se AskAoKonekkaan aina loistanu
Anonymous
-3, kielenkäyttö/roskaa


Date: 2014-07-13 08:11:09
aloittelijoiden suurin ongelma on kun ne on niin paskoja, että ne ei osaa pelata
Mainos

Created by: Anonymous Created on: 2014-05-08 00:10:46 Read times: 8866