Foorumit

/TA POIS
Created by: Anonymous Created on: 2014-03-28 16:26:28 Read times: 30208
Pages: [1]   2   3  
Anonymous



Date: 2014-03-28 16:26:28
Edited: 2014-09-26 23:28:05
Kukat on kivoja.
Komentaja



Date: 2014-03-28 17:07:05
Edited: 2014-03-28 17:09:55
Olin vielä itsekin vähän aikaa sitten samaa mieltä juuri samasta syystä. Aina kovempirängiset vastustajat nelureissa vastassa ja tuntuu ettei ois mitää saumaa.

Mutta otetaampa katsaus aikaan ennen /ta systeemiä. Haasteltiin huonorankkisimmat ensiksi, tarkistettiin onko joukkueessa piiloja. Mikäli oli, tiimit lähtivät karkuun mukamas "toisen pelin" takia jne. Haettiin siis sitä helpointa vastustajaa.

Tottakai /ta systeemi ei toimi täysin sillä haetulla tavalla sillä pelaajamäärät ovat liian pienet sen täydellistä toimimista varten. Mikäli saataisiin lisää pelaajia, systeemi saataisiin rullaamaan ehdottomasti paremmin.

Joka tapauksessa, vaikka niitä kovempirängisiä jengejä nyt sattuukin tulemaan muutama vastaan niin kannattaa ottaa ne matsit kehityksen kannalta. Kyllä niitä "huonompia" tai samantasoisia jengejä varmasti löytyy.

PS. otahan muutama minuutti aikaa rauhottua tappion jälkeen ja mieti onko varmasti viisasta tulla kirjottelemaan nopeita hutastuja viestejä foorumille josta ei todellakaan ole mitään hyötyä.
Anonymous
-3, kielenkäyttö/roskaa


Date: 2014-03-28 17:16:11
Edited: 2014-09-24 20:12:45
Kukat on hienoja.
Anonymous
-2


Date: 2014-03-28 20:29:58
Edited: 2014-09-26 23:28:15
Komentaja wrote:
leppä wrote:
Jos vaikka laittaisivat et vois tietyllä rankki erolla hakea pelejä vittu tää on syöpää.


Jolloin useat tietysti hakisivat peliä sillä pienimmällä rankkierolla jolloin uudistuksesta tulisi käytännössä turha.


Kukat on kivoja.
Anonymous
+1


Date: 2014-03-31 15:11:45
Edited: 2014-03-31 15:13:18
leppä wrote:
Okei nyt joku 1v kattonu tota /ta systeemiä. Tällä hetkellä aktiivisesti pelataan 4v4 matseja ja saadaan aina sellasia 400-600rankkia kovempia vastustajia. Ei opita ikinä pelaamaan, kun ei saada mahdollisuuksia ikinä.

Tuo sinun mielipiteesi asiasta on täyttä paskapuhetta.
Paremmin oppii pelaamaan, kun pelaa kokeneempia vastaan, jos sinä luulet, että opit pelaamaan vaan pienempirankkisten kanssa jotka ei edes viitsi torjua, olet väärässä. Jos luulette, että menetätte rankkia ja mahdollisuuksia, olet väärässä, koska ne menettää sitä rangia kun voitatte.
Jos sinulla on jotain /ta komentoa vastaan, älä pelaa tai haasta muita tiimejä rangittomaan matsiin.
Komentaja



Date: 2014-03-31 15:51:03
Extreme wrote:
leppä wrote:
Okei nyt joku 1v kattonu tota /ta systeemiä. Tällä hetkellä aktiivisesti pelataan 4v4 matseja ja saadaan aina sellasia 400-600rankkia kovempia vastustajia. Ei opita ikinä pelaamaan, kun ei saada mahdollisuuksia ikinä.

Tuo sinun mielipiteesi asiasta on täyttä paskapuhetta.
Paremmin oppii pelaamaan, kun pelaa kokeneempia vastaan, jos sinä luulet, että opit pelaamaan vaan pienempirankkisten kanssa jotka ei edes viitsi torjua, olet väärässä. Jos luulette, että menetätte rankkia ja mahdollisuuksia, olet väärässä, koska ne menettää sitä rangia kun voitatte.
Jos sinulla on jotain /ta komentoa vastaan, älä pelaa tai haasta muita tiimejä rangittomaan matsiin.


Täysin samaa mieltä.
leina
Thicc Love



Date: 2014-04-01 09:09:26
Jep ta pois, täyttä kuraa.
meuhka



Date: 2014-04-01 10:20:11
/ta on paras :)
Anonymous



Date: 2014-04-15 19:40:41
No kyllä lepällä ihan hyvä pointti tässä kirjoituksessa on, nimimerkillä 2 kertaa putkeen 44 pelissä Mensa Club Finlandia vastaan turpaan ottanut. Mielestäni 33 peleissä tämä ta järjestelmä toimii hyvin sillä joukkueita on niin paljon joten on helpompi saada oman tasoisia vastaan. 44 peleistä ta järjestelmä voitaisiin ottaa pois ja käyttää haastojärjestelmää.
Samila
Mensa Club Finland
+1


Date: 2014-04-18 01:18:33
Tuolloin kun pelasitte meitä vastaan, ei ollut muita vastustajia online. Onko mielekkäämpää olla pelaamatta? Ja tietenkin olisi mukavempaa pelata saman rankkisia vastaan, mutta kun joukkuemäärät on pienentyny niin paljon, niin /ta-systeemi ei toimi ihan niinkun kuuluu. Ja se todellakin kehittää pelata kovempia vastaan. Se ei kehitä, jos pelaa heikompia vastaan.

Jos /ta-systeemiä ei olisi, niin moni vanha joukkue olisi täysin kaatunut kun peliä ei saa millään. Se oli äärettömän turhauttavaa odottaa puolesta tunnista tuntiin peliä, kun kukaan ei suostunut pelaamaan kovempia vastaan. Näitä odotuksia kun ei tapahtunut sen kerran, vaan lähes jatkuvasti.

Sitä paitsi se ensimmäinen peli te vs me oli tosi tiukka ja päätty 3-1. Toisessa pelissä teillä herpaantu hieman ote. Kunnioitus sille, että pelasitte pelit loppuun!

Mensan alkuaikoina allekirjottanut halus pelata aina kovimpia vastaan. Sillä sitä kehityttiinkin paljon. Ja ai että sitä tunnetta, kun Kuolemat jne voitettiin harkkamatseissa! Ne voitetut pelit ei ollu sillon kauniita, mutta tietyllä taktiikalla niistäkin pystyttiin kairaamaan ne voitot. Pikkuhiljaa se pelikin alko lopulta näyttämään aina paremmalta. Toki alaspäin ollaan taas menty...
Anonymous



Date: 2014-04-18 11:01:40
Onhan toi ta ihan hyvä, mutta herranjumala se tuhoaa kiekon kun ei voi pitää enää kaikki värv jengejä. 1 peli vaikka olis 10 onlinessa, mitä järkeä?
thanos
Wanhainkodin Munkki



Date: 2014-04-18 13:12:45
Starbuckin kans samaa mieltä, ta:n ainut moka on ku voi vaa 1 pelin kerralla pelaa. Tuskin hirveetä säätöä vaatis korjata toi, en tiiä.

Nii ja tuo ei oo totta, että vain kovia vs kehittyy, koska kovia vs oma peli on yleensä pelkkää puolustusta ja sekasortoa. Heikompia/omatasosia vs oikeesti löytää joukkueella pelillistä yhteissäveltä ja sitä kautta kehittyy ja on valmiimpi pelaamaan kovempia vs. Tosin ite yli 8v pelannu kaikentasosia vs ja vieläkää en oo kehittyny :(
Anonymous



Date: 2014-04-18 13:54:14
gop wrote:
Nii ja tuo ei oo totta, että vain kovia vs kehittyy, koska kovia vs oma peli on yleensä pelkkää puolustusta ja sekasortoa. Heikompia/omatasosia vs oikeesti löytää joukkueella pelillistä yhteissäveltä ja sitä kautta kehittyy ja on valmiimpi pelaamaan kovempia vs.


Parempia vastaan kehittyy kyllä, mutta jos tasoero on liian iso niin tulee tuo puolustuseffekti voimaan. Rankkiero kun on sen 100-200 niin mielestäni peli on vielä pelattavaa tällä "huonommalla" jengilläkin, mutta kun tasoero nousee tosta eteenpäin niin se menee sitten pelkäksi puolustamiseksi.

Tietysti poikkeuksiakin löytyy, kun ränkki elää ja jokaisella jengillä tapahtuu ala- ja ylämäkiä, mutta itse kokenut asian näin. Tästä voi totta kai olla montaa eri mieltä, jos itse kokee kehittyvänsä pelaamalla 1200 rankkisenä Brutal Killersiä vastaan, jolla kiekonhallinta on 75% ja torjunnat tapahtuneet pelkästään omassa päädyssä.
Anonymous



Date: 2014-04-18 15:11:24
Edited: 2014-04-18 15:15:57
Joo tää ta toimii paremmin isorankkisilla joukkueilla kuin vanha haastosysteemi. Mut mun mielestä siinä ei kehity ollenkaa, tai joukkueet missä mä oon ollu, jos kokoajan ottaa pataan 1500 rankkisilta joukkueilta. Mielenkiintohan siinä menee pelaamiseen ku ei oo mitään saumaa liigajoukkueita vastaan. Joukkueita hajoaa armottomasti juuri tämän takia. Kaipais systeemi kehittämistä esim. siinä että jos tulee mahdottoman kova joukkue vastaan niin ois mahollisuus perääntyä matsista ilman että menettää rankkia. Tietenki tuossa suunnitelmassa on puutteita just sen peeloamisen takia...

Ja jos haluaa odottaa oman tasosia jengejä nii parhaimmillaan koko päivä menee siihen yhenkin matsin oottamiseen...
lätty
Juventus



Date: 2014-04-18 16:55:13
Ta-haastomuodossa on ainoastaan kaksi ongelmaa. 1) Ei voi pelata useampaa peliä samaan aikaan ja 2) Pelaajien asenne. Jälkimmäisen merkitys korostuu pitkällä aikavälillä. Melkein jokaiselle tuntuu olevan ne omat tilastot tärkeimmät. Miinusta ei kestetä nähdä omissa tilastoissa.


Jokainen voisi myös miettiä oikeasti, että tuleeko sieltä melkein kokoajan huomattavasti kovempi tasoinen jengi? En usko, että tulee. Ehkä joukkueilla joiden rankki pyörii 1200-1400 voi tulla useinkin kovempi jengi, koska tasapuolisuuden nimissä tulee niin parempia kuin huonompiakin. Mutta ainakin mä olen kokenut sen, että lähtökohtaisesti sieltä tulee suurinpiirtein saman tasoisia vastustajia. Ja jos ei tule, niin sitte ei tule.

Pelaajat myös miettivät liian usein tilannetta ''huonompien'' kannalta. Kuinka moni teistä todella uskoo, että kärkipään jengit nauttivat että vastassa on huomattavasti huonompi joukkue? Tuskin kovin moni.
Anonymous



Date: 2014-04-18 20:34:55
Ehdottomasti /TA POIS, vie peli ilon monelta, kun jatkuvasti tulee epätasaset pelit, ainakin omien kokemusten perusteella näin tapahtuu. Tottakai jos pelaa kovassa jengissä, tämä ei haittaa, mutta jos on vähänkin enemmän "höntsä kalja jengi" niin ei tuu mittää.
Anonymous



Date: 2014-04-19 12:10:54
Todellisuudessa /ta on parempi kuin manuaalinen haastaminen. Mm.kovemppirankkiset joukkueet eivät melkein ikinä ennen saanneet pelejä,kun ketkään eivät halunneet pelata heitä vastaan,mutta /ta systeemin avulla kovempiränkkisetkin joukkueet saavat pelinsäkkin nopeammin. Ja luin myöskin,että topicin tekijä oli sanonut,että 44 peleissä tulee 400-600 rankkia kovempia joukkueita ja siinä ei kehity. Todellisuus on se,että kovempia joukkueita vastaan pelatessa kehytit rutkasti enemmän kuin huonompiasi vastaan hönätessä. Ja myöskin /ta systeemissä on todella hyvä,asia se ,että pelejä ei niin kauan tarvitse odotellakkaan. Myöskin aika yleensä tulee samantasoiset vastustajat.
Anonymous



Date: 2014-04-20 00:43:38
Kehittyykö siinä jos ei pääse edes omalta alueelta pois kiekon kanssa ilman että pistää pitkäksi? Siis miten voi kehittyä joukkueena jos ei pääse edes rakentamaan hyökkäystä tai viemään kiekkoa pois puolustus alueelta?

Parempien jengien pelaajat ei nää tätä ongelmaa koska niille ei juuri tällasia tilanteita tuu vastaan. Ajatelkaapa huonompien näkökulmastakin...

Enkä usko että tästä asiasta kitistään tilastojen tai joukkueen rankin takia vaan ihan puhtaasti pelaamisen ilon takia. Ja taas ihmetellään miks pelaajia ei tuu ja joukkueita vähenee.

Sillon se rullas ku oli manuaalinen haastosysteemi ja pelejä oli tosi paljon ja kaikki värv. tiimit kukoisti ja näytti siellä riittävän pelejä myös kovempirankkisille joukkueille ainaki niissä kovissa jengeissä riitti pelejä missä mä olin joskus.
Anonymous



Date: 2014-04-20 09:13:29
Primitive wrote:
Kehittyykö siinä jos ei pääse edes omalta alueelta pois kiekon kanssa ilman että pistää pitkäksi? Siis miten voi kehittyä joukkueena jos ei pääse edes rakentamaan hyökkäystä tai viemään kiekkoa pois puolustus alueelta?

Parempien jengien pelaajat ei nää tätä ongelmaa koska niille ei juuri tällasia tilanteita tuu vastaan. Ajatelkaapa huonompien näkökulmastakin...

Enkä usko että tästä asiasta kitistään tilastojen tai joukkueen rankin takia vaan ihan puhtaasti pelaamisen ilon takia. Ja taas ihmetellään miks pelaajia ei tuu ja joukkueita vähenee.

Sillon se rullas ku oli manuaalinen haastosysteemi ja pelejä oli tosi paljon ja kaikki värv. tiimit kukoisti ja näytti siellä riittävän pelejä myös kovempirankkisille joukkueille ainaki niissä kovissa jengeissä riitti pelejä missä mä olin joskus.


Näin juuri, /TA vie peli-ilon vähänkin heikommilta pelaajilta tai meiltä olutta kittaavilta konkareilta. Tuo haastotapa on selvästikkin suunniteltu hyvien joukkueitten eduksi, ja tämä tulee olemaan kiekko.k:n tuho, koska uudet pelaajat eivät koe enään sitä peli-iloa, kun eivät pääse kohtamaan oman tasosia joukkueita. Lopputulemana on se että pikkuhiljalleen kiekko.tk:n pelaaja määrät romahtaa.
Anonymous



Date: 2014-04-20 11:05:20
ile wrote:
Primitive wrote:
Kehittyykö siinä jos ei pääse edes omalta alueelta pois kiekon kanssa ilman että pistää pitkäksi? Siis miten voi kehittyä joukkueena jos ei pääse edes rakentamaan hyökkäystä tai viemään kiekkoa pois puolustus alueelta?

Parempien jengien pelaajat ei nää tätä ongelmaa koska niille ei juuri tällasia tilanteita tuu vastaan. Ajatelkaapa huonompien näkökulmastakin...

Enkä usko että tästä asiasta kitistään tilastojen tai joukkueen rankin takia vaan ihan puhtaasti pelaamisen ilon takia. Ja taas ihmetellään miks pelaajia ei tuu ja joukkueita vähenee.

Sillon se rullas ku oli manuaalinen haastosysteemi ja pelejä oli tosi paljon ja kaikki värv. tiimit kukoisti ja näytti siellä riittävän pelejä myös kovempirankkisille joukkueille ainaki niissä kovissa jengeissä riitti pelejä missä mä olin joskus.


Näin juuri, /TA vie peli-ilon vähänkin heikommilta pelaajilta tai meiltä olutta kittaavilta konkareilta. Tuo haastotapa on selvästikkin suunniteltu hyvien joukkueitten eduksi, ja tämä tulee olemaan kiekko.k:n tuho, koska uudet pelaajat eivät koe enään sitä peli-iloa, kun eivät pääse kohtamaan oman tasosia joukkueita. Lopputulemana on se että pikkuhiljalleen kiekko.tk:n pelaaja määrät romahtaa.


Pelaajamäärät ovat jo laskussa koska tätä peliä ei mainosteta missään ja nuoret kossit pelailee pleikkareilla, xboxeilla jne kaikenmaailman räiskintäpelejä.
Eli nuoria ei kiinnosta kiekko enään..
PS: ta on hyvä saa peliä eikä tarvi ootella vastustajaa !
Jovi
Teräskiekko



Date: 2014-04-20 14:01:22
Edited: 2014-04-20 14:01:53
Miksei /ta -komennon lisäksi pystyisi myös haastamaan "manuaalisti" joukkueita?
Anonymous



Date: 2014-04-21 11:53:49
/ta on hyvä, pitäis vaa olla mahdollisuus pelata usempaa peliä samaan aikaan
Anonymous



Date: 2014-04-22 11:33:10
Haugga wrote:
/ta on hyvä, pitäis vaa olla mahdollisuus pelata usempaa peliä samaan aikaan


Joo tätä olen itsekin miettynyt hmm..
Näin sen pitäisi olla että voi pelata useampaa peliä yhtäaikaan..
Olisiko tässä joukolle uudistaminen?!
Anonymous



Date: 2014-04-24 16:05:55
Edited: 2014-04-24 16:06:43
Ei ole pelinkehittäjät vissii tajunneet mitä ongelmia tuo uusi haastomuoto aiheuttaa.. Sanotaan nyt muutama ongelma.

1. Et voi valita itse ketä vastaan pelaat: Liian usein joudut ylivoimaista vastustajaa/ huono rankkista täynnä piiloja olevaa joukkuetta vastaan.

2. Peelojengit kuten: hc-46 saa koko ajan pelejä, vaikka heitä vastaan ei haluttaisikaan pelata. Eli et voi välttää huono maineisten jengien kohtaamista.

3. Ei voi pelata enään montaa peliä samaan aikaan: Tämä on huono juttu varsinkin kaikille uusille pelaajlle ja vähän heikomalla tasolla pelaaville, koska ei ole enään "kaikki värvätään" joukkueita, jossa he voisivat kehittyä ja pelata paljon.

Yhteenvetona: Tämä /ta3 vie peli-ilon varsinkin uusilta ja heikomalla tasolla olevilta pelaajilta ja kuten kaikki tietää, pelaaja määrät vaan vähenee vähenemistään. Kohta täällä on enään pelkät vanhat jermut, jotka pelaa tätä peliä.

/ta3 plussat: Top 10 joukkueet saavat helpommin pelinsä, Piilo ja Peelo jengit saavat helpommin pelinsä.
jouko
Valmiusjoukot
+2


Date: 2014-04-24 18:46:47
örö wrote:
Sanotaan nyt muutama ongelma.

1. Et voi valita itse ketä vastaan pelaat:

Se on /ta-systeemin tarkoitus. Taktikointi vastustajia valikoimalla, eli kovien vastusten välttely ja heikompien metsästäminen, ei mielestäni oikein kuulu peliin. Ranking-luku kuvaa joukkueen tasoa paremmin, kun siihen ei vaikuteta keinottelemalla.

  Liian usein joudut ylivoimaista vastustajaa/ huono rankkista täynnä piiloja olevaa joukkuetta vastaan.

Tässä on tasapainoiltava ainakin kolmen tekijän kesken: 1) ei liian suurta tasoeroa, 2) ei jatkuvasti samaa vastustajaa, 3) ei liian pitkää pelin odottamista. Jos yksi osa-alue paranee, muut kärsivät, puhtaan matematiikan takia. Näissä voi olla säätämistarvetta. Sama tasapainottelu tietysti liittyi manuaaliseen haastamiseenkin.

"Piilojengin" säilyminen huonorankkisena uudessa systeemissä edellyttää jatkuvaa huijaamista eli tahallaan häviämistä. Muutenhan rang nousee ja vastukset vaikeutuvat (vanhassa järjestelmässä saattoi jatkaa aloittelijoiden "narraamista" periaatteessa loputtomiin). Tätä harjoittavia joukkueita poistetaan säännöllisesti.

2. Peelojengit kuten: hc-46 saa koko ajan pelejä, vaikka heitä vastaan ei haluttaisikaan pelata. Eli et voi välttää huono maineisten jengien kohtaamista.

Systeemin tarkoitus onkin, että pelaajat saavat halutessaan koko ajan pelejä, ilman tuntikausien laskelmointia ja suostuttelua. Jos vastustajat käyttäytyvät sääntöjen vastaisesti, siitä kannattaa ilmoittaa /report-käskyllä, niin asiaan voidaan puuttua. Jos eivät, on kai reilua, että hekin saavat mahdollisuuden pelata.


3. Ei voi pelata enään montaa peliä samaan aikaan: Tämä on huono juttu varsinkin kaikille uusille pelaajlle ja vähän heikomalla tasolla pelaaville, koska ei ole enään "kaikki värvätään" joukkueita, jossa he voisivat kehittyä ja pelata paljon.

En ole varma, ovatko "kaikki värvätään" -joukkueet hyvä ajatus. Joukkue on perinteisesti tarkoittanut kohtalaisen tiivistä ja tasoltaan yhtenäistä ryhmää, hyvästä syystä. Jos haluaa pelata satunnaisten tuntemattomien kanssa, voi mennä training- tai ap-huoneisiin. Niissä saa pelata useamman uuden henkilön kanssa kuin värvkaikki-tiimeissä ja taso on suuremmalla todenäköisyydellä sopiva.

Satunnaisporukkaa värväävän joukkueen ranking-lukema kertoo sen todellisesta tasosta huonosti, koska joka ottelussa voi olla eri miehitys. Pelaajien taso voi heitellä äärimmäisyydestä toiseen. Tämä heikentää /ta-systeemin toimivuutta ja koko ranking-laskennan mielekkyyttä.

Toisaalta tätäkin on käytetty hyväksi pistekeinottelussa: pari vanhaa pelaajaa värvää aloittelijoita saadakseen heikkoja vastuksia ja paljon tehopisteitä. En näe syytä edistää tällaista toimintaa.

Satunnaistiimeilläkin voi edelleen pelata haastamalla vanhaan malliin. Erona on vain se, ettei näin pääse enää sotkemaan ranking-järjestelmää.
Musti
HC Lightning



Date: 2014-04-24 18:53:12
Hyvin jouko argumentoit asioita, jatka samaan malliin. Me tarvitaan sinulta enemmän infoa pieniinkin asioihin. Se luo uskoa pelikehityksen kannalta vaikket saisikaan resursseja kohdistettua parantaaksesi pelin pelaajamäärää nousuun tai sinulla ei ole aikaa / mahdollisuutta kehittää peliä entiseen tapaan.
Anonymous
+1


Date: 2014-04-24 19:15:08
Mielestäni /ta uudistus oli erittäin osuva uudistus. Valitettavasti silti Kiekko.tk:n pelaajamäärät ovat jatkaneet laskuaan.
Haastosysteemin ollessa voimassa aika useat joukkueet eivät halunneet pelata meitä vastaan, joka johti usein meidän turhautumiseen.
/ta uudistus poisti syrjinnän.
Moran
Wanhainkodin Munkki



Date: 2014-04-25 12:41:55
Edited: 2014-04-25 12:45:49
jouko wrote:


En ole varma, ovatko "kaikki värvätään" -joukkueet hyvä ajatus. Joukkue on perinteisesti tarkoittanut kohtalaisen tiivistä ja tasoltaan yhtenäistä ryhmää, hyvästä syystä. Jos haluaa pelata satunnaisten tuntemattomien kanssa, voi mennä training- tai ap-huoneisiin. Niissä saa pelata useamman uuden henkilön kanssa kuin värvkaikki-tiimeissä ja taso on suuremmalla todenäköisyydellä sopiva.

Satunnaisporukkaa värväävän joukkueen ranking-lukema kertoo sen todellisesta tasosta huonosti, koska joka ottelussa voi olla eri miehitys. Pelaajien taso voi heitellä äärimmäisyydestä toiseen. Tämä heikentää /ta-systeemin toimivuutta ja koko ranking-laskennan mielekkyyttä.

Toisaalta tätäkin on käytetty hyväksi pistekeinottelussa: pari vanhaa pelaajaa värvää aloittelijoita saadakseen heikkoja vastuksia ja paljon tehopisteitä. En näe syytä edistää tällaista toimintaa.

Satunnaistiimeilläkin voi edelleen pelata haastamalla vanhaan malliin. Erona on vain se, ettei näin pääse enää sotkemaan ranking-järjestelmää.


Suosittelisin kuuntelemaan kiekon pelaajien mielipiteitä enemmän. Jos tehtäisiin äänestys, 99% äänestäisi sen puolesta, että voi pelata useampaa peliä kerrallaan. Itse tykkään myös /TA uudistuksesta, mutta tämä asia olisi hyvä korjata. On mielekkäämpää pelata tiimi peliä, kuin ap/reg. Ja vielä asiasta hiihtoliittoon, olisi myös hyvä jos vanha apletti tulisi oletukseksi, koska uudet pelaajat ei välttämättä tiedä vanhasta apletista. Veikkaan, että 90% pelaajista käyttää vanhaa aplettia. Nämä kaksi asiaa kun korjattaisiin, mentäisiin paljon eteenpäin. Joukolle pointsit kotiin kuitenkin, kun on käynyt täällä vastaamassa kysymyksiin!
Anonymous



Date: 2014-04-25 13:06:07
Moran wrote:
jouko wrote:


En ole varma, ovatko "kaikki värvätään" -joukkueet hyvä ajatus. Joukkue on perinteisesti tarkoittanut kohtalaisen tiivistä ja tasoltaan yhtenäistä ryhmää, hyvästä syystä. Jos haluaa pelata satunnaisten tuntemattomien kanssa, voi mennä training- tai ap-huoneisiin. Niissä saa pelata useamman uuden henkilön kanssa kuin värvkaikki-tiimeissä ja taso on suuremmalla todenäköisyydellä sopiva.

Satunnaisporukkaa värväävän joukkueen ranking-lukema kertoo sen todellisesta tasosta huonosti, koska joka ottelussa voi olla eri miehitys. Pelaajien taso voi heitellä äärimmäisyydestä toiseen. Tämä heikentää /ta-systeemin toimivuutta ja koko ranking-laskennan mielekkyyttä.

Toisaalta tätäkin on käytetty hyväksi pistekeinottelussa: pari vanhaa pelaajaa värvää aloittelijoita saadakseen heikkoja vastuksia ja paljon tehopisteitä. En näe syytä edistää tällaista toimintaa.

Satunnaistiimeilläkin voi edelleen pelata haastamalla vanhaan malliin. Erona on vain se, ettei näin pääse enää sotkemaan ranking-järjestelmää.


Suosittelisin kuuntelemaan kiekon pelaajien mielipiteitä enemmän. Jos tehtäisiin äänestys, 99% äänestäisi sen puolesta, että voi pelata useampaa peliä kerrallaan. Itse tykkään myös /TA uudistuksesta, mutta tämä asia olisi hyvä korjata. On mielekkäämpää pelata tiimi peliä, kuin ap/reg. Ja vielä asiasta hiihtoliittoon, olisi myös hyvä jos vanha apletti tulisi oletukseksi, koska uudet pelaajat ei välttämättä tiedä vanhasta apletista. Veikkaan, että 90% pelaajista käyttää vanhaa aplettia. Nämä kaksi asiaa kun korjattaisiin, mentäisiin paljon eteenpäin. Joukolle pointsit kotiin kuitenkin, kun on käynyt täällä vastaamassa kysymyksiin!


Yksinkertaisesti äänestys pystyyn, vanha haastotapa takaisin, vai pidetäänkö tämä uusi.
Mythology
Stuffed Animals



Date: 2014-04-25 14:12:48
Edited: 2014-04-25 14:26:29
Hauska juttuhan tässä on seuraava.

Syy siihen mikseivät nämä mm. kiekkoliigan kärkipäässä olleet jengit saaneet tuolla vanhalla systeemillä peliä oli se, että kiekkoliigassa alempana olleet ja esimerkiksi 1. - 2. divaria pelailleet tai Hoki-liigassa pyörineet jengit eivät suostuneet näitä kärkijengejä vastaan pelaamaan, eivätkä edes kärkijengit aina keskenään.

Toisena ongelmana toki osan kärkijoukkueista epäaktiivisuus tuolla harkkapelipuolella joka esti tuon vastakkainpelailun. Joo toki sitten heikommat jengit pelasi vielä vähemmän mikä nyt on itsestäänselvää, vaikka ei itsellä kyllä pelin perustaidot opittuani koskaan pupu pöksyyn tullut haastella Nightmarejakaan jos omantason jengiä ei tahtonut vastukseksi löytyä.

Nuo silloisen 1. - 2. divaritason jengit on niitä jengejä joiden pelaajat oikeasti eniten olisivat kehityksellisesti hyötyneet ja oppineet näistä kärkijengejä vastaan pelatuista peleistä, sekä sitten jotkin Hoki-liigan vääntäjät. Niillä jengeillä jotka siellä alempana jossain väänsi toki oli potentiaalia myöskin oppia noista peleistä, muttei läheskään yhtä paljoa.

Nykyinen systeemi on sinänsä hyvä, että kaikki saa niitä pelejä. Miinuspuolena on kuitenkin se että nämä "Pekka Puupää ja Vihreät Housut" tason aloittelijajengit saa huonolla säkällä vastaansa Turtleseita, Starseja, BK:ita sun muita jengejä joissa yllepat, archuletat ja kekit hunttii pojilta kaiken peli-ilon.

Nuo selkeästi reippaasti heikommat jengit kuitenkaan ei ihan hirveästi opi siitä, että puolustavat neljä minuuttia omassa päässä kun vihut pyörii ympärillä kasikkoa miten tahtoo ja viskoo häkkejä joka tontista sen kymmenen ja väliin pari omaa ja sitten lähtevät pois pelistä kun eivät pääse edes oman siniviivansa yli kiekon kanssa.

Ne joukkueet jotka niistä peleistä kärkijengejä vastaan ihan oikeasti hyötyisivät ja jotain oppisivat löytyvät kaikki nykykiekossa hyvin pitkälti kliiga/1diva/eliittiliiga akselilta, lukuunottamatta joitakin ei pelata liigaa päätöksen tehneitä jengejä.

Totuushan on kiekossakin se, että kun kiekkojumalat (jouko) ja rouva fortuna edes vähän on omalla puolella, ja jaksaa kurinalaisesti vääntää omassapäässä ja yrittää parhaansa hyökätessä, ei itselle ainakaan ole koskaan tullut vielä kiekossa vastaan joukkuetta jota ei voisi haastaa lopputulokseltaan tiukkaan peliin tai jopa voittaa, vaikka oma ryhmä olisikin yksilötaidollisesti heikompi kuin kaverin. Etenkin kun kovassa jengissä heikompia vastaan pelatessa herkästi vähän takki aukeaa ja sinne voi sen yhden kaks nopeeta päästä roiskasemaan kun viimeistelyprosentti vaan on kohdillansa.

Enitenhän tässä pelissä kuitenkin oppii pelaamalla suunnilleen samantasoisia tai vähän omaa joukkuetta kovempia vastustajia vastaan, sekä pelottomasti vaan regissä itseä kovempiakin janttereita vastaan jäälle muutamat miinukset ottamaan hyppäämällä eikä aina vaan sitä plussaa tuijottamalla.

Tässä olis myös meillä kokeneemmilla pelaajilla opittavaa, rohkeesti vaan niiden uudempienkin pelaajien kanssa samalle puolelle regissä, neuvoja niille miten kannattaa pelata ja syöttöjä lapaan. Ei siihen kuole jos sitä miinusta joskus tulee, ei iteltäkään oo henki lähtenyt vaikka miinusta on lähemmäs kolmentonnin rajapyykkiä, eikä se miinus kenestäkään sen heikompaa pelaajaa tee kuin muista. Ei noita joukkuepelejä oo alottelijoiden kiva pelata mitään kliigajengejä vastaan, eikä regiä jotain "huntitaan plussaa" kolmikoita vastaan jotka ruutu huurussa hakkaa aamusta iltaan plussan perässä.

PS. Itse vanhassa haastosysteemissähän ei ollut vikaa (lukuunottamatta joitakin statshuijaus keissejä joista jengit poistettiin). Ongelma oli, ja on edelleen pelaajissa. Kiva juttu jos nykyään kärkijengit pelaa enemmän eikä peleihin vain jätetä kylmästi menemättä kun vastustajana on PePo. Mutta yhtälailla sitä ois voineet ne samat pojat mennä pelaamaan ennenkin kun haastajana tai haastettavissa oli se samainen nelikko.
Mainos

Created by: Anonymous Created on: 2014-03-28 16:26:28 Read times: 30208
Pages: [1]   2   3