Foorumit

Kysely: supporter-paketti
Created by: jouko Created on: 2013-07-27 19:26:51 Read times: 25513
Pages: 1   [2]   3  
Plöö
Ferrari
+1


Date: 2013-08-06 00:17:21
Pitäkää mielessä se, että kyseessä olisi lähinnä kiekon hyväksi tehty lahjoitus, jonka mukana tulisi mahdollisesti joitakin muita etuja kuin noita pelimerkeillä saatavia harkkahuoneita yms. ja näitä etuja ei saisi kuin supporterin kautta (näin ainakin itse näkisin asian, pitäähän jotakin "harvinaista" siinnä supporterissa olla). Ja jotta konkreettista hyötyä saataisiin aikaan niin kyllä hinnan täytyy olla ainakin toistakymmentä euroa. Supporterin tarkoitus ei olisi siis mitenkään korvata nykyisiä VIP- palveluita, vaan tuoda lisätuloja ja mahdollisia lisäominaisuuksia.

Näin itse näen asian, mutta heitelkää ihmeessä omia ideoitanne. Idea on kuitenkin huomattu ja otettu vakavasti ylläpidon toimesta, joten nyt olisi ehdottomasti paras aika vaikuttaa :)
aksu
Anaheim Mighty Ducks
+1


Date: 2013-08-06 09:44:06
Plöö wrote:
Pitäkää mielessä se, että kyseessä olisi lähinnä kiekon hyväksi tehty lahjoitus, jonka mukana tulisi mahdollisesti joitakin muita etuja kuin noita pelimerkeillä saatavia harkkahuoneita yms. ja näitä etuja ei saisi kuin supporterin kautta (näin ainakin itse näkisin asian, pitäähän jotakin "harvinaista" siinnä supporterissa olla). Ja jotta konkreettista hyötyä saataisiin aikaan niin kyllä hinnan täytyy olla ainakin toistakymmentä euroa. Supporterin tarkoitus ei olisi siis mitenkään korvata nykyisiä VIP- palveluita, vaan tuoda lisätuloja ja mahdollisia lisäominaisuuksia.

Näin itse näen asian, mutta heitelkää ihmeessä omia ideoitanne. Idea on kuitenkin huomattu ja otettu vakavasti ylläpidon toimesta, joten nyt olisi ehdottomasti paras aika vaikuttaa :)



Niin kauan kun en tiedä mihin nämä ylimääräiset rahat menevät niin en suuria summia maksele. Jos rahat on vaan tarkoitus kerätä jotta toiminta olisi kannattavaa niin en kyllä maksa "paketeista" joista en hyödy millään tavalla. Sillä nykyinen meininki Kiekossa ei kiinnosta. Ylläpidon täytyy vakuuttaa että rahat menevät Kiekon sisäisten asioiden uusimiseen sekä uusien pelaajien "värväämiseen" ja koukuttamiseen. Sitä kautta ylimääräiset roponi saavat mennä erittäin mieluuusti ylläpidon taskuun.

Maksan 50e/12kk näistä asioista:

1. uusien pelaajien koukuttaminen (selkeämpi ohjeistus kuinka tätä peliä pelataan ja saa lagit pois, vaikka ohjeistus kädestä pitäen esim. ottamalla yhteyttä moderaattoriin)

2. reilusti enemmän moderaattoreita, luotettavia pelaajia löytyy kyllä ja väärinkäyttäjältä on erittäin helppoa ottaa oikeudet pois?

3. kokemustasoille omat regit, aloittelijat eivät missään nimessä saa pelata eliittejä vastaan

4. jääkiekko on joukkuepeli eikä autoplayssa pelaaminen ole tätä, autoplay pois jo pelkästään paskan käyttäytymisen takia joka taas johtuu aivan siitä että kilpailuhalu on niin kova että pienetkin virheet provosoi aivan älyttömästi avautumiselle jopa allekirjoittaneenkin kohdalla

Peli on alussa aivan sika vaikea. Uusia pelaajia täytyy opettaa pelaamaan jotta ne tänne jäävät.. Jonnet saa kuriin antamalla mielekästä ja lepposta tekemistä..

Oman teoriani mukaan kaikista eniten saisi pelimerkkejä (rahaa) joukkuepeleistä. Autoplaysta pusketaan enemmän pelaajia joukkuepeleihin ->
pelaajat ostaisi enemmän joukkueenhakuilmoituksia, logoja sekä pelipaitapalveluja ja ehkä jopa henkilökohtaisia pelipaitoja. Uusiakin palveluja voi keksiä? Esim. joukkue voisi ostaa top10 maalivideot listalle oman hienon maalin? Tai yksinkertainen irc webchat linkki mikä lie jengin irc-kannulle suoraan joukkueen sivulta. Entä ne maalilaulut?? Joukkueen kuukauden top pelaajalle kultainen kypärä? Ehkä maksullisia extra tilastoja.. Porukka voisi näitä varmaan keksiä vaikka kuinka paljon, ja ylläpito on niin taitava etten usko etteikö näitä pieniä asioita saisi toteutettua.

Editoin jos tulee lisää mieleen, nyt täytyy lähteä ->

ps. Laittakaa nyt niitä järkeviä mielipiteitä ja asioita mitä haluatte, nyt on se aika kun pelaajia täytyy kuunnella ja toteuttaa asioita mitä peliltä halutaan!

Anonymous



Date: 2013-08-06 20:14:28




Maksan 50e/12kk näistä asioista:



3. kokemustasoille omat regit, aloittelijat eivät missään nimessä saa pelata eliittejä vastaan






Vastaus:
Mää pelaamassa noviisien kanssa tasaväkisesti 6-vuoden kokemuksellani =DD(huomioi nimimerkkini kokemustaso)
Sekä onko kiekossa niinpaljon pelaajia tällähetkellä,että tämmöisestä jaosta olisi yhtään mitään hyötyä? Saisi olla melkonen uusien pelaajien määrän virta,että tuo kannattaisi toteuttaa.



Negatiivisin ja facepalm maisin terveisin: Roi
aksu
Anaheim Mighty Ducks



Date: 2013-08-07 14:01:33
Edited: 2013-08-07 14:05:19
Roi wrote:




Maksan 50e/12kk näistä asioista:



3. kokemustasoille omat regit, aloittelijat eivät missään nimessä saa pelata eliittejä vastaan






Vastaus:
Mää pelaamassa noviisien kanssa tasaväkisesti 6-vuoden kokemuksellani =DD(huomioi nimimerkkini kokemustaso)
Sekä onko kiekossa niinpaljon pelaajia tällähetkellä,että tämmöisestä jaosta olisi yhtään mitään hyötyä? Saisi olla melkonen uusien pelaajien määrän virta,että tuo kannattaisi toteuttaa.



Negatiivisin ja facepalm maisin terveisin: Roi



No ollaan tällä hetkellä samassa pisteessä? Minä pelaan 8 vuoden kokemuksellani (ja taidan olla kiekon eliittiä tällä hetkellä) noita juuri aloittaneita tai muuten vaan huonoja vastaan. Tuo ei välttämättä ole edes hyvä ratkaisu, mut jotain on keksittävä ettei yyberit ja noviisit pelaisi keskenään. Autoplay on tämän kaiken aa ja oo, mut sen paskan käytöksen takia poistaisin koko autoplayn. Tai sitten poistaisin kommentoinnin kokonaan autoplaysta, niin että ainoastaan /team puhe toimisi. Sen lisäksi rastittamalla voisi valita ottaako msg viestejä vastaan vai ei tai jokin muu ratkaisu. Moderaattoreita enemmän että tahallisesti peliä häiriköivä henkilö voitais poistaa huoneesta HETI.

Toi kommentointiesto ois siis semmonen ettei samassa huoneessa pelaavat pystyisi kommunikoimaan millään tavalla toisensa kanssa eikä pystyisi häiritsemään toista.
Anonymous
-3, kielenkäyttö/roskaa


Date: 2013-08-11 10:01:08
en maksaisi penniäkään tästä pasg xD
Anonymous
+1


Date: 2013-08-14 12:07:14
Aika epätoivoselta vaikuttaa tämä rahankerjuu. Pelaajien pitäisi siis ilman mitään kunnollista vastinetta lahjoittaa rahaa peliin, jonka viimeisimmät muutokset ovat ehkäpä vieneet pelikokemusta vain huonompaan suuntaan eikä ylläpidolta ole tullut minkäänlaista avausta itse pelikokemuksen parantamiseksi?

Ymmärrän toki, että aikaa ja rahaa on palanut uuden appletin visualisointiin ja ap-formaatteihin. Totuus on kuitenkin, että uudella appletilla pelaaminen on paljon hankalampaa kuin vanhalla. Vanhat pelaajat ymmärtääkseni ovat jatkaneet vanhalla appletilla pelaamista, ja uudet pelaajat ovat lähteneet yhtä nopeasti kuin ovat tulleetkin, kun eivät pärjää uudella appletilla ja pelaajien käytös on surkeaa.

Olisin valmis lahjoittamaan rahaa, mikäli ylläpito tekisi avauksen bugien korjaamiseen, pelihuonemuotojen kehittämiseen, uusien pelaajien opastukseen ja moderoinnin parantamisen hyväksi.
jouko
Valmiusjoukot



Date: 2013-08-14 16:28:18
Edited: 2013-08-14 16:39:14
Turhapuro:
Pelaajien pitäisi siis ilman mitään kunnollista vastinetta lahjoittaa rahaa peliin

Jotkut tähänkin kirjoittaneet ovat viettäneet pelin parissa useita tuhansia tunteja lähes kymmenen vuoden aikana. Kyllä kai sitä voi jo jonkinlaisena vastineena pitää. Kaupan peleistä joutuu "lahjoittamaan" 30-50 euroa, enkä ainakaan itse ole saanut niistä tähän verrattavaa hupia.

Olisi mukavaa, jos Kiekko.tk voisi elää ikuisesti omassa ihmemaassaan, jossa ei tunneta rahaa, ei lukita ovia yöksi, eikä kenenkään tarvitse maksaa mistään mitään. Valitettava realiteetti on kuitenkin se, että kun raha loppuu, serveritilassa käy naps ja sivusto sanoo 404. Palvelu on yhä toiminnassa siksi, että huippuvuosista kertyi hieman säästöjä ja olemme paikanneet tilannetta tekemällä muita töitä. Peli on monelle tärkeä ja on mielestäni reiluakin antaa heille konkreettinen mahdollisuus osallistua sen elinkaaren pidentämiseen.

Turhapuro:
Aika epätoivoselta vaikuttaa tämä rahankerjuu.

Aloite tähän supporter-pakettiin tuli pelaajilta. Sellaista on itse asiassa ehdotettu useammankin kerran vuosien varrella, viimeksi nyt kesällä monesta suusta. Minusta on mukavampaa pitää maksullisten palvelujen ostaminen vapaaehtoisena kuin pakollisena, vaikka se sitten jonkun mielestä onkin kerjuuta.
Falco
Kuolema



Date: 2013-08-19 22:44:08
Edited: 2013-08-19 22:48:41
Supporter -paketti on tullut myyntiin ja sen voi ostaa 20 eurolla Bitcoinilla tai luottokortilla, Paysafecardilla hinta on 25 euroa. Supporter on voimassa ostosta 6 kuukautta. Itse ainakin olen ostamassa huomenna, on ilo tukea kiekko.tk'ta. Kiitos havoc ja kiekon ylläpito.

VIP -> Kiekko.tk Supporter
Ookke
Neal Chaucer
+1


Date: 2013-08-19 23:50:08
jouko wrote:
Peli on monelle tärkeä ja on mielestäni reiluakin antaa heille konkreettinen mahdollisuus osallistua sen elinkaaren pidentämiseen.

Mielelläni olisin nähnyt itse herra pelinkehittäjältäkin panostusta tähän pelin elinkaaren pidentämiseen vaikkapa viimeisten viiden vuoden aikana. Tai vaikka NYT edes konkreettinen lupaus tulevasta panoksesta.

Laiva uppoaa, eikä miehistöä kiinnosta asettua pumpuille, niin miksi mun pitää maksaa lipuista vielä ekstraa?

Anonymous



Date: 2013-08-20 00:09:55
Edited: 2013-08-20 00:11:08
Yeah, näyttää ihan hyvältä mitä oon kattonu! Mut kait sitä itekin vois sitte lyödä omia kehitysehdotuksia:

1. Kultaisen tekstin näkyminen valinnaiseksi. Vaikka ei koko palvelua oliskaan, niin joku komento miten saa muiden nickit näkymään normaaleina sinisinä/mustina.

2. VIP-läpyskä myös valinnaiseksi. Ei kaikki kuitenkaan tähdestä tykkää varmaankaan.

Ja sitten...

Turhapuro wrote:
viimeisimmät muutokset ovat ehkäpä vieneet pelikokemusta vain huonompaan suuntaan


Kuten mitkä? Miten vienyt? En todellakaan lähde allekirjoittamaan tätä. Bugimaalin poisto oli uskomattoman hyvä juttu esimerkiksi.

Totuus on kuitenkin, että uudella appletilla pelaaminen on paljon hankalampaa kuin vanhalla.


No niin on. Mutta oli kuitenkin loistavaa, että se tuli aloittelijoille jotka haluavat vähän hienompaa grafiikkaa. Unity-versio taas uskomattomen maaginen. Tämäkin asia kuitenkin totuttelukysymys varmasti loppujenlopuksi.

uudet pelaajat ovat lähteneet yhtä nopeasti kuin ovat tulleetkin, kun eivät pärjää uudella appletilla ja pelaajien käytös on surkeaa.


Väität siis, että uudet pelaajat pärjäis kauemmin pelanneita vs vanhalla apletilla? Pyh pah. Ei varmasti lähde tämän takia, vaan enemmänkin tuon jälkimmäisen, jonka allekirjoitan täysin.

Ookke wrote:
Mielelläni olisin nähnyt itse herra pelinkehittäjältäkin panostusta tähän pelin elinkaaren pidentämiseen vaikkapa viimeisten viiden vuoden aikana. Tai vaikka NYT edes konkreettinen lupaus tulevasta panoksesta.


Aivan uskomaton viesti, etenkin juuri moderoinnin parantamiseksi. Yleisin syy pelin lopettamiselle aloittelijana lienee että isommalla porukalla regissä häädön yhteydessä haukutaan paskaksi ja käsketään painumaan hiuksista veehen. Vielä kun aktiivisia sekä asiallisia moderaattoriehdokkaita olisi varmasti pitkäkin litania. Ei se sitä aloittelijaa auta, että mutea lämätään 15min päästä siitä kun on haukuttu paskaksi, ja on jo ehtinyt kyseinen herra ruksaamaan ja karkaamaan pelin parista(siis aloittelija).
Skill
Hollow



Date: 2013-08-20 06:04:29
Käväsin tuossa pelailemassa usa-serverillä ja siellä oli jonkin verran kiinnostuneita tukijoita tälle pelille. Tällä hetkellä englannin puolisella sivustolla ei ole supporter pakettia ja jouduin muutamalle neuvomaan miten sen saa suomen kieliseltä puolelta. Kannattaa varmaan pistää englanniksi myös tiedote, kun kerran ulkomaalaisetkin ovat kiinnostuneita tukemaan peliä.
yarkko
Frölunda
+1


Date: 2013-08-20 13:13:29
Hyvin on mielestäni porukka ostanut jo nyt pakettia! 20 euroa ei ole paljoa siitä, mitä olen saanut tästä pelistä irti 8 vuoden aikana.

Olisi mukavaa jossain vaiheessa kuulla, että kuinka moni tämän on lopulta ostanut.

Valitettava realiteetti on kuitenkin se, että kun raha loppuu, serveritilassa käy naps ja sivusto sanoo 404. Palvelu on yhä toiminnassa siksi, että huippuvuosista kertyi hieman säästöjä ja olemme paikanneet tilannetta tekemällä muita töitä.


Lisäksi olisi mukava tietää, mitä tämä konkreettisesti mahdollistaa kehityksen kannalta, vai onko se tuota serverin ylläpitoa ja "säästöjen kertymistä".

Mutta kaikenkaikkiaan mukava nähdä, että muutosta yritetään ainakin tehdä!
Anonymous



Date: 2013-08-20 19:31:45
kaippa mä koen niin, että oon vähintää ton 20e auki kääkälle. vaan turhan vaikeeks tehty toi tukeminen. olis ollu helpointa ostaa tuo vaan tekstarilla, itse kun mitään luottokorttia omista. noi 2 muuta vaihtoehtoo taas on mulle täysin tuntemattomia.
Anonymous



Date: 2013-08-20 19:41:22
juku wrote:
vaan turhan vaikeeks tehty toi tukeminen. olis ollu helpointa ostaa tuo vaan tekstarilla, itse kun mitään luottokorttia omista. noi 2 muuta vaihtoehtoo taas on mulle täysin tuntemattomia.

Joka jonnelta löytyy vähintään se visa elektroni.
Anonymous



Date: 2013-08-20 19:42:04
jambo wrote:
juku wrote:
vaan turhan vaikeeks tehty toi tukeminen. olis ollu helpointa ostaa tuo vaan tekstarilla, itse kun mitään luottokorttia omista. noi 2 muuta vaihtoehtoo taas on mulle täysin tuntemattomia.

Joka jonnelta löytyy vähintään se visa elektroni.


mieti.
zoke
Rangers



Date: 2013-08-20 23:14:54
juku wrote:
kaippa mä koen niin, että oon vähintää ton 20e auki kääkälle. vaan turhan vaikeeks tehty toi tukeminen. olis ollu helpointa ostaa tuo vaan tekstarilla, itse kun mitään luottokorttia omista. noi 2 muuta vaihtoehtoo taas on mulle täysin tuntemattomia.


valaisen nyt vielä, että paysafecardin voit ostaa R-kioskilta. 25 euron lappu missä on pinkoodi
Amador
Kyttälä



Date: 2013-08-21 22:56:33
Itse ainakin lisäisin supporteriin vielä seuraavia ominaisuuksia:

1) Supporter -merkki
Tällä hetkellä se on vain samanlainen kuin autoplay-tähti, mistä kovin moni ei vaikuta tykkäävän. Ehkä tilalle sopisi paremmin jonkinlainen S tai SUP -merkki, minkä värin saisi itse valita. Tai vaihtoehtoisesti kuvan saisi jopa itse päättää ja upata sivulle, samalla tavalla kuin omakuvan. Kokorajoitus voisi olla vaikka 30x30.

2) Oman pelaajasivun muokattavuus

- Nimen värin valitseminen.

Olisi vapaasti valittavissa väri, samalla tavalla kuin tiimipaitojenkin väri. Tämä mahdollistaisi käytännössä joka pelaajalle oman värin. Väri näkyisi omalla sivulla, joukkueen sivulla, pelaajissa ja tietenkin kentällä. Jos ei halua katsella eri värejä niin voisi laittaa asetuksista "Don't show nick colors" tms.

- Vanhojen joukkueiden järjestäminen pelaajasivulla

Voisi siis järjestää pelaajasivulla näkyviä joukkueita haluamaansa järjestykseen. Säästyy paljon aikaa ja vaivaa kun ei tarvitse kysellä vanhojen joukkueiden mastereita kutsumaan hetkeksi joukkueeseen. Nykyinen joukkue olisi silti aina alimpana.

- Peliajan näkyminen

Varmasti jokaista kiinnostaa, miten monta tuntia sitä onkaan tullut pelattua vuosien varrella. Näkyvyyden saisi toki päättää, jos ei kehtaa näyttää julkisesti peliaikaansa.

- Tunnus luotu -kohdan muokattavuus

Saisi valita vaikka niin että näkyy vain vuosi jolloin tunnus on tehty. Helppo toteuttaa ja tuskin on mitään haittaakaan.

3) Usean tunnuksen rekisteröiminen samalla sähköpostiosoittella

Supporterit voisivat rekisteröidä uusia tunnuksia vaikka 5-10 kpl samalla sähköpostiosoitteella. Omat tiedot -sivulla voisi olla vaikka joku "rekisteriöi uusi nick" -nappi missä laitettaisiin vain haluamansa nimimerkki. Sähköpostiosoitteeksi tulisi automaattisesti sama kuin nykyisellä supporter-nickillä eikä sitä välttämättä tarvitsisi edes vahvistaa.


Tässä vielä esimerkkikuva, miltä pelaajasivu voisi näyttää näiden muutosten jälkeen: http://img443.imageshack.us/img443/6800/igh0.png








kaa
Wanhainkodin Munkki



Date: 2013-08-23 13:13:27
Amador wrote:
- Peliajan näkyminen

Varmasti jokaista kiinnostaa, miten monta tuntia sitä onkaan tullut pelattua vuosien varrella. Näkyvyyden saisi toki päättää, jos ei kehtaa näyttää julkisesti peliaikaansa.


Toi ois hyvä! Muihin ehdotuksiin ehdoton ei.
Anonymous



Date: 2013-08-23 14:02:35
Ookke wrote:
jouko wrote:
Peli on monelle tärkeä ja on mielestäni reiluakin antaa heille konkreettinen mahdollisuus osallistua sen elinkaaren pidentämiseen.

Mielelläni olisin nähnyt itse herra pelinkehittäjältäkin panostusta tähän pelin elinkaaren pidentämiseen vaikkapa viimeisten viiden vuoden aikana. Tai vaikka NYT edes konkreettinen lupaus tulevasta panoksesta.

Laiva uppoaa, eikä miehistöä kiinnosta asettua pumpuille, niin miksi mun pitää maksaa lipuista vielä ekstraa?



Haluaisin mielelläni kuulla joukon vastauksen tämän herrasmiehen postiin.

terveisin: Roi
lehmu
lupulehmän tila



Date: 2013-08-24 13:34:58
kaa wrote:
Amador wrote:
- Peliajan näkyminen

Varmasti jokaista kiinnostaa, miten monta tuntia sitä onkaan tullut pelattua vuosien varrella. Näkyvyyden saisi toki päättää, jos ei kehtaa näyttää julkisesti peliaikaansa.


Toi ois hyvä! Muihin ehdotuksiin ehdoton ei.


itse kannatan samaa juttua eli peliajan näkyminen. ja olisihan se surullista jos tämäkin legendaarinen aikakausi päättyisi ja kiekko lopetettaisiin. itsekin aijon tukea kiekkoa tilaamalla palvelun kunhan kerkeän.
Anonymous



Date: 2013-08-25 00:23:29
Ookke wrote:
jouko wrote:
Peli on monelle tärkeä ja on mielestäni reiluakin antaa heille konkreettinen mahdollisuus osallistua sen elinkaaren pidentämiseen.

Mielelläni olisin nähnyt itse herra pelinkehittäjältäkin panostusta tähän pelin elinkaaren pidentämiseen vaikkapa viimeisten viiden vuoden aikana. Tai vaikka NYT edes konkreettinen lupaus tulevasta panoksesta.

Laiva uppoaa, eikä miehistöä kiinnosta asettua pumpuille, niin miksi mun pitää maksaa lipuista vielä ekstraa?


Tuettu. Silti, Päivitykset-topicin kahden viimeisen postauksen välissä 50 kuukautta...
jouko
Valmiusjoukot
+1


Date: 2013-08-25 02:15:47
Edited: 2013-08-25 02:20:56
Kaikista päivityksistä ei ole ehditty ilmoittaa. Tuona aikana taitaa olla parikymmentä postausta muualle tiedotteisiin.

Supporter-paketilla katetaan osa (toistaiseksi aika pieni) pelin ylläpitokustannuksista.

Jos laivaan verrataan, niin tässä laivassa voi matkustaa ilmaiseksi vaikka lopun ikänsä. Moni onkin asunut laivassa risteillen jo liki kymmenen vuotta. Suurin osa matkustajista ei lippuja osta, se kun on vapaaehtoista.

Meidän panoksemme on se, että olemme rakentaneet laivan omalla kustannuksellamme, aloittaen jotakuinkin nollasta. Ostamme joka kuukausi polttoaineen, huolehdimme navigoinnista, maksamme verot ja muut lakisääteiset maksut, hoidamme paperiasiat, markkinoimme, pyrimme pitämään yllä järjestystä (onneksi vapaehtoisten avustamana). Kunnostamme, tukimme vuodot ja kaiken tämän lisäksi olemme viime kuukaudet rakentaneet kokonaan uutta laivaa rinnalle.

Mitä tulee henkilökohtaiseen panostukseen, niin jollen pahasti erehdy, olen viimeisen puolen vuoden aikana työskennellyt Kiekko.tk:n parissa joka päivä, juhannuksia ja muita juhlapyhiä myöten. Joinakin päivinä kevyemmin, mutta usein aamusta iltaan tai päivästä aamuyöhön, serveripäivitysten tapahtuessa joskus seuraavaankin iltapäivään. Miksikö? Tämä on mielestäni kokonaisuutena arvioiden aika hauskaa.

Nekään, joilla on ollut kiinnostusta tukea Kiekko.tk:ta, eivät ole voineet sitä kovin käytännöllisesti tehdä. Nyt voivat, siksi Supporter-paketti.
Ookke
Neal Chaucer



Date: 2013-08-25 18:30:22
jouko wrote:

Mitä tulee henkilökohtaiseen panostukseen, niin jollen pahasti erehdy, olen viimeisen puolen vuoden aikana työskennellyt Kiekko.tk:n parissa joka päivä, juhannuksia ja muita juhlapyhiä myöten. Joinakin päivinä kevyemmin, mutta usein aamusta iltaan tai päivästä aamuyöhön, serveripäivitysten tapahtuessa joskus seuraavaankin iltapäivään.


En mä haluais kyseenalaistaa tätä, mutta kun ei panostus näy missään, niin pakkohan se on:

Miksi tuolla on vieläkin vuodesta 2004(5?) lähtien olleet toteuttamattomat lisäpalvelut ja toteuttamaton turnausosio? Varsinkin turnausosio olis edelleenkin erittäin toteuttamiskelponen. Pitääkö mun olettaa, että ne sieltä joskus vielä kahdeksan vuoden odottamisen jälkeen on tulossa, kun niitä ei olla otettu poiskaan, vai onko noiden olemassaolo nykyään enää jotain insideläppiä?

Miksi bugien korjaamisessa menee niin kauan? Jotain kehitystä oli nähtävissä bugilistauksen kanssa, mutta ei mun mielestä kamalan vakuuttava maku jäänyt siitäkään. Jotkut bugeista oli ollut olemassa jo monta vuotta ennen listausta ja niistä oli kyllä foorumeillakin ollut juttua. Vuoden päästä listauksesta oli edelleen korjattavaa. Nykytilasta en tiedä, mutta toivottavasti se koko lista on vihdoin saatu läpi.

Miksei kiekon moderointiin puututa? Moderaattoreita on haluttu ja tarvittu lisää itse moderaattoreidenkin mielestä. Nykynen /report-systeemi ei ole kamalan toimiva: apua saa aina liian myöhään, että sen käyttämisestä saisi mitään näkyvää hyötyä. Jo joku automaattinen "reporttisi tuotti tulosta ja pelaaja x on nyt hiljennetty ajaksi y"-viesti lisäisi sen käyttöä. Tuomiot on ohjeistuksen mukaan naurettavan lyhyitä ja kierrettävissä helposti uudella nimimerkillä, eikä täten vaikuta lähes ollenkaan lopulliseen asiallisuuden kokonaiskuvaan. Jos löydät joskus pari tuntia ylimäärästä aikaa, niin kokeile mennä pelaamaan autoplayta tuntemattomalla nimimerkillä luottaen moderoinnissa pelkkään /report-apuun.

Mun mielestä huono moderointi on pääsyy, mikset saa uusia pelaajia jäämään. Ei kukaan vakavasti otettava pelaaja jaksa kuunnella kamalan pitkään sitä settiä, mitä noissa uusien pelaajien peleissä huudellaan. Vanhoista pelaajista lukuisat on kyllästynyt epäaktiiviseen päivittämiseen. Ainakin allekirjoittanut on jo ihan kypsä, eikä nää tulevaisuutta pelillä mitä hoidetaan näin, vaikka käyttäjämäärät olleet jo pitkään laskussa. Itse supporter ei ole mikään ratkasu ongelmiin, vaan lähinnä pitkittää muutamalla kuukaudella tätä kiekon kitumista, jos ei muuta olla tekemässä.

Se ettei mitään näytä tapahtuvan yhdistettynä tosi huonoon vuorovaikutukseen pelaajien kanssa, on aika huono yhtälö pelin selviämisen kannalta. Yksinään on paha tehdä peliä paremmaks, jos ei tiedä mitä halutaan, eikä edes koita kysellä. Tähänkin olis helppo laiskan miehen ratkasu: kiekkoliigasta löytyy vajaa 50 joukkuetta ja useita satoja pelureita, joilla on kaikilla vuosien kokemus pelistä. Nään todella oudoks, ettet tee mitään isompaa yhteistyötä alusta saakka toimineen, edelleen yhdeksän vuotta myöhemmin pystyssä olevan, vapaaehtoisvoimalla pyörivän liigan kanssa.

Jos löytyy oikeasti edelleen kiinnostusta kiekon kehittämiseen, niin suosittelisin seuraavia mahdollisimman pian toteutettaviksi: runsaasti lisää moderaattoreita, viikottainen devblogi mihin listaat lyhyesti tehdyt jutut ja suunnitelmat ensi viikolle (ja mielellään jotain täytettä blogiin), mutesuosituksia modeille pidemmiksi, eksponentiaalinen kasvu tuomioihin, yhteistyö kiekkoliigan ja/tai muiden liigojen kanssa, ja jos ekstrarahaa ylläpitoon tarvit, niin siellä on edelleen jää ja katsomo tyhjänä mainoksista.
Anonymous



Date: 2013-08-26 02:32:08
WE NEED MODERATORS NOW!!!!!!!
Darkki
Darra OY
-3, kielenkäyttö/roskaa


Date: 2013-08-26 11:17:19
Joukoa ei ole kiinnostanut pelin kehittäminen "hetkeen" ja pelaajakanta on hiipumassa. En todellakaan tiedä kuka haluaa/viitsii maksaa noin paljon tuetakseen sellaista asiaa, joka uppoaa suohon hitaasti, mutta varmasti. Peliä ei ole haluttu kehittää eikä panostaa siihen siten, että pelaajat olisivat tyytyväisiä niin ihmettelen kuka haluaa tästä maksaa. On niitä muitakin pelejä olemassa jos on pakko jotain pelata... Joten eiköhän olisi aika vetää piuha irti? Kiitos.
Anonymous



Date: 2013-08-27 14:42:18
Ookke wrote:
jouko wrote:

Mitä tulee henkilökohtaiseen panostukseen, niin jollen pahasti erehdy, olen viimeisen puolen vuoden aikana työskennellyt Kiekko.tk:n parissa joka päivä, juhannuksia ja muita juhlapyhiä myöten. Joinakin päivinä kevyemmin, mutta usein aamusta iltaan tai päivästä aamuyöhön, serveripäivitysten tapahtuessa joskus seuraavaankin iltapäivään.


En mä haluais kyseenalaistaa tätä, mutta kun ei panostus näy missään, niin pakkohan se on:

Miksi tuolla on vieläkin vuodesta 2004(5?) lähtien olleet toteuttamattomat lisäpalvelut ja toteuttamaton turnausosio? Varsinkin turnausosio olis edelleenkin erittäin toteuttamiskelponen. Pitääkö mun olettaa, että ne sieltä joskus vielä kahdeksan vuoden odottamisen jälkeen on tulossa, kun niitä ei olla otettu poiskaan, vai onko noiden olemassaolo nykyään enää jotain insideläppiä?

Miksi bugien korjaamisessa menee niin kauan? Jotain kehitystä oli nähtävissä bugilistauksen kanssa, mutta ei mun mielestä kamalan vakuuttava maku jäänyt siitäkään. Jotkut bugeista oli ollut olemassa jo monta vuotta ennen listausta ja niistä oli kyllä foorumeillakin ollut juttua. Vuoden päästä listauksesta oli edelleen korjattavaa. Nykytilasta en tiedä, mutta toivottavasti se koko lista on vihdoin saatu läpi.

Miksei kiekon moderointiin puututa? Moderaattoreita on haluttu ja tarvittu lisää itse moderaattoreidenkin mielestä. Nykynen /report-systeemi ei ole kamalan toimiva: apua saa aina liian myöhään, että sen käyttämisestä saisi mitään näkyvää hyötyä. Jo joku automaattinen "reporttisi tuotti tulosta ja pelaaja x on nyt hiljennetty ajaksi y"-viesti lisäisi sen käyttöä. Tuomiot on ohjeistuksen mukaan naurettavan lyhyitä ja kierrettävissä helposti uudella nimimerkillä, eikä täten vaikuta lähes ollenkaan lopulliseen asiallisuuden kokonaiskuvaan. Jos löydät joskus pari tuntia ylimäärästä aikaa, niin kokeile mennä pelaamaan autoplayta tuntemattomalla nimimerkillä luottaen moderoinnissa pelkkään /report-apuun.

Mun mielestä huono moderointi on pääsyy, mikset saa uusia pelaajia jäämään. Ei kukaan vakavasti otettava pelaaja jaksa kuunnella kamalan pitkään sitä settiä, mitä noissa uusien pelaajien peleissä huudellaan. Vanhoista pelaajista lukuisat on kyllästynyt epäaktiiviseen päivittämiseen. Ainakin allekirjoittanut on jo ihan kypsä, eikä nää tulevaisuutta pelillä mitä hoidetaan näin, vaikka käyttäjämäärät olleet jo pitkään laskussa. Itse supporter ei ole mikään ratkasu ongelmiin, vaan lähinnä pitkittää muutamalla kuukaudella tätä kiekon kitumista, jos ei muuta olla tekemässä.

Se ettei mitään näytä tapahtuvan yhdistettynä tosi huonoon vuorovaikutukseen pelaajien kanssa, on aika huono yhtälö pelin selviämisen kannalta. Yksinään on paha tehdä peliä paremmaks, jos ei tiedä mitä halutaan, eikä edes koita kysellä. Tähänkin olis helppo laiskan miehen ratkasu: kiekkoliigasta löytyy vajaa 50 joukkuetta ja useita satoja pelureita, joilla on kaikilla vuosien kokemus pelistä. Nään todella oudoks, ettet tee mitään isompaa yhteistyötä alusta saakka toimineen, edelleen yhdeksän vuotta myöhemmin pystyssä olevan, vapaaehtoisvoimalla pyörivän liigan kanssa.

Jos löytyy oikeasti edelleen kiinnostusta kiekon kehittämiseen, niin suosittelisin seuraavia mahdollisimman pian toteutettaviksi: runsaasti lisää moderaattoreita, viikottainen devblogi mihin listaat lyhyesti tehdyt jutut ja suunnitelmat ensi viikolle (ja mielellään jotain täytettä blogiin), mutesuosituksia modeille pidemmiksi, eksponentiaalinen kasvu tuomioihin, yhteistyö kiekkoliigan ja/tai muiden liigojen kanssa, ja jos ekstrarahaa ylläpitoon tarvit, niin siellä on edelleen jää ja katsomo tyhjänä mainoksista.



Ookke puhut paljon, mutta asiaa.
Anonymous



Date: 2013-08-27 18:32:55
Surullista.. -> http://uppaa.net/83d94/kiekko.tk2007-2013.png
Anonymous



Date: 2013-08-27 22:46:02
-East- wrote:
Ookke wrote:
jouko wrote:

Mitä tulee henkilökohtaiseen panostukseen, niin jollen pahasti erehdy, olen viimeisen puolen vuoden aikana työskennellyt Kiekko.tk:n parissa joka päivä, juhannuksia ja muita juhlapyhiä myöten. Joinakin päivinä kevyemmin, mutta usein aamusta iltaan tai päivästä aamuyöhön, serveripäivitysten tapahtuessa joskus seuraavaankin iltapäivään.


En mä haluais kyseenalaistaa tätä, mutta kun ei panostus näy missään, niin pakkohan se on:

Miksi tuolla on vieläkin vuodesta 2004(5?) lähtien olleet toteuttamattomat lisäpalvelut ja toteuttamaton turnausosio? Varsinkin turnausosio olis edelleenkin erittäin toteuttamiskelponen. Pitääkö mun olettaa, että ne sieltä joskus vielä kahdeksan vuoden odottamisen jälkeen on tulossa, kun niitä ei olla otettu poiskaan, vai onko noiden olemassaolo nykyään enää jotain insideläppiä?

Miksi bugien korjaamisessa menee niin kauan? Jotain kehitystä oli nähtävissä bugilistauksen kanssa, mutta ei mun mielestä kamalan vakuuttava maku jäänyt siitäkään. Jotkut bugeista oli ollut olemassa jo monta vuotta ennen listausta ja niistä oli kyllä foorumeillakin ollut juttua. Vuoden päästä listauksesta oli edelleen korjattavaa. Nykytilasta en tiedä, mutta toivottavasti se koko lista on vihdoin saatu läpi.

Miksei kiekon moderointiin puututa? Moderaattoreita on haluttu ja tarvittu lisää itse moderaattoreidenkin mielestä. Nykynen /report-systeemi ei ole kamalan toimiva: apua saa aina liian myöhään, että sen käyttämisestä saisi mitään näkyvää hyötyä. Jo joku automaattinen "reporttisi tuotti tulosta ja pelaaja x on nyt hiljennetty ajaksi y"-viesti lisäisi sen käyttöä. Tuomiot on ohjeistuksen mukaan naurettavan lyhyitä ja kierrettävissä helposti uudella nimimerkillä, eikä täten vaikuta lähes ollenkaan lopulliseen asiallisuuden kokonaiskuvaan. Jos löydät joskus pari tuntia ylimäärästä aikaa, niin kokeile mennä pelaamaan autoplayta tuntemattomalla nimimerkillä luottaen moderoinnissa pelkkään /report-apuun.

Mun mielestä huono moderointi on pääsyy, mikset saa uusia pelaajia jäämään. Ei kukaan vakavasti otettava pelaaja jaksa kuunnella kamalan pitkään sitä settiä, mitä noissa uusien pelaajien peleissä huudellaan. Vanhoista pelaajista lukuisat on kyllästynyt epäaktiiviseen päivittämiseen. Ainakin allekirjoittanut on jo ihan kypsä, eikä nää tulevaisuutta pelillä mitä hoidetaan näin, vaikka käyttäjämäärät olleet jo pitkään laskussa. Itse supporter ei ole mikään ratkasu ongelmiin, vaan lähinnä pitkittää muutamalla kuukaudella tätä kiekon kitumista, jos ei muuta olla tekemässä.

Se ettei mitään näytä tapahtuvan yhdistettynä tosi huonoon vuorovaikutukseen pelaajien kanssa, on aika huono yhtälö pelin selviämisen kannalta. Yksinään on paha tehdä peliä paremmaks, jos ei tiedä mitä halutaan, eikä edes koita kysellä. Tähänkin olis helppo laiskan miehen ratkasu: kiekkoliigasta löytyy vajaa 50 joukkuetta ja useita satoja pelureita, joilla on kaikilla vuosien kokemus pelistä. Nään todella oudoks, ettet tee mitään isompaa yhteistyötä alusta saakka toimineen, edelleen yhdeksän vuotta myöhemmin pystyssä olevan, vapaaehtoisvoimalla pyörivän liigan kanssa.

Jos löytyy oikeasti edelleen kiinnostusta kiekon kehittämiseen, niin suosittelisin seuraavia mahdollisimman pian toteutettaviksi: runsaasti lisää moderaattoreita, viikottainen devblogi mihin listaat lyhyesti tehdyt jutut ja suunnitelmat ensi viikolle (ja mielellään jotain täytettä blogiin), mutesuosituksia modeille pidemmiksi, eksponentiaalinen kasvu tuomioihin, yhteistyö kiekkoliigan ja/tai muiden liigojen kanssa, ja jos ekstrarahaa ylläpitoon tarvit, niin siellä on edelleen jää ja katsomo tyhjänä mainoksista.



Ookke puhut paljon, mutta asiaa.


Tässä on paljon asiaa, esimerkiksi moderointi. Kuten ookke mainitsi, moderoinnin ja /report komennon vaikutus on oikeastaan olematon. Tässä on yksi syy miksi uudet pelaajat eivät tänne jää, autoplay on se paikka mistä se pelin helpoiten saa,joten sinne mennään. Autoplayssä ikäväkyllä myös esiintyy eniten sitä "peeloilua".. Oon itse ollut mukana kiekossa 06 aluilta asti. Mikä on uusien pelaajien motivaatio jäädä tänne sekä yrittää kehittyä pelissä? Ei ainakaan se että omalle puolelle sattuu kavereita jotka tykkää auttaa vastustajaa muiden kiusaamiseksi, (eikä asialle tehdä mitään). Meillä vanhoilla pelaajilla on mahdollisuus toiseen, lopettaa esimerkiksi se autoplayn pelaaminen ja siirtyä vaikka joukkueella pelaamiiseen, tätä mahdollisuutta ensikertalaisilla ei ole--> Punasta raksia, paskapeli.

Joten tää on mun mielestä suurin ongelma. Jos ylläpidolle asti multa lähtee viesti niin suosittelisin jonkinäköiseen yhteistyöhön kiekkoliigan kanssa. Varmasti halukkaita, potentiaalisia ja asiallisia jätkiä haluaa sieltä auttaa, kuten siellä on keskusteltu. Lisää moderaattoreita.

Muitakin todella hyviä ideoita sielä oli, muttei mun mielestä niin olennaisia. Toki toivoisin supporter pakettiin liittyvän esimerkiksi sen 6kk Tehokäyttäjän.
Anonymous



Date: 2013-08-28 12:17:10
Hienoa, että pelistä keskustellaan!

Oma ehdotus Joukolle olisi se, että laskeutuisit sieltä jostain tasolle ruohonjuuri. En ole sinua nähnyt yhdeksän vuoden aikana koskaan esimerkiksi katsomossa, peleistä puhumattakaan. Eikö se olisi hyvä kanava vaihtaa pelaajien kanssa ajatuksia pelistä ja samalla voisit nähdä mitä siellä todellisuudessa tapahtuu: bugit, käyttäytyminen etc. Voi tietysti olla, että katselet pelejä näkymättömänä, mutten usko senkään pelkäästään auttavan.

Mutta hieno peli ja kiitos jo näistä vuosista!

Ps. Itse aloitin pelaamisen nähtyäni mainoksen Pelit -lehdessä, eli jotain vastaavaa markkinointiin...

keke kuittaa
jyhny
The Oldtimers



Date: 2013-08-28 14:22:10
Edited: 2013-08-28 14:26:28
Enki wrote:
-East- wrote:
Ookke puhut paljon, mutta asiaa.


Tässä on paljon asiaa, esimerkiksi moderointi. Kuten ookke mainitsi, moderoinnin ja /report komennon vaikutus on oikeastaan olematon. Tässä on yksi syy miksi uudet pelaajat eivät tänne jää, autoplay on se paikka mistä se pelin helpoiten saa,joten sinne mennään. Autoplayssä ikäväkyllä myös esiintyy eniten sitä "peeloilua".. Oon itse ollut mukana kiekossa 06 aluilta asti. Mikä on uusien pelaajien motivaatio jäädä tänne sekä yrittää kehittyä pelissä? Ei ainakaan se että omalle puolelle sattuu kavereita jotka tykkää auttaa vastustajaa muiden kiusaamiseksi, (eikä asialle tehdä mitään). Meillä vanhoilla pelaajilla on mahdollisuus toiseen, lopettaa esimerkiksi se autoplayn pelaaminen ja siirtyä vaikka joukkueella pelaamiiseen, tätä mahdollisuutta ensikertalaisilla ei ole--> Punasta raksia, paskapeli.

Joten tää on mun mielestä suurin ongelma. Jos ylläpidolle asti multa lähtee viesti niin suosittelisin jonkinäköiseen yhteistyöhön kiekkoliigan kanssa. Varmasti halukkaita, potentiaalisia ja asiallisia jätkiä haluaa sieltä auttaa, kuten siellä on keskusteltu. Lisää moderaattoreita.

Muitakin todella hyviä ideoita sielä oli, muttei mun mielestä niin olennaisia. Toki toivoisin supporter pakettiin liittyvän esimerkiksi sen 6kk Tehokäyttäjän.


Reportin toimintahan on suurilta osin heikohko sen takia, että tuomiot vain ovat yksinkertaisesti liian pieniä. Eli juuri niin kuin Ookke sanoi, hieman tarkemmin tosin.

"Jos ylläpidolle asti multa lähtee viesti niin suosittelisin jonkinäköiseen yhteistyöhön kiekkoliigan kanssa."

Miksi juuri pelkästään Kiekkoliigan kanssa? Jos yhteistyötä tehtäisiin, niin minkä takia vain toisen liigan kanssa, jos jäljellä kuitenkin on enää vain kaksi liigaa? Eliittiliigan panostakin voisi olla hyvä seurata, ja sitten miettiä uudestaan onko Kiekkoliiga yksinään yhteistyön arvoinen liiga. Ookken sanathan oli; "yhteistyö kiekkoliigan ja/tai muiden liigojen kanssa", eli ei niinkään kapeakatseisesti ilmaistu. Kuitenkin mies on itse Kiekkoliigan johtokunnassa, eikä ehdottanut kliigaa ainoaksi mahdolliseksi yhteistyökumppaniksi.

Sitten tämä keskustelu moderaattorien lisäämisestä. Niitähän on nyt viime viikkoina tullut muutama lisää, eli kyllä siitäkin puolesta on nyt yritetty huolehtia paremmin. Mikäli potentiaalisia hakijoita löytyy, niin en näe syytä, mikseikö jouko ottaisi vieläkin lisää vapaaehtoisia orjia hoitamaan tätä likaista työtä.

EDIT:
"Toki toivoisin supporter pakettiin liittyvän esimerkiksi sen 6kk Tehokäyttäjän."

Jaa niin tämähän unohtu kokonaan. Eli haluat kumota supporterin idean tekemällä siitä vain yksinkertaisesti Supertehokäyttäjän? Tuon paketin ideanahan on lähinnä vain pelin tukeminen, ei niinkään nämä lisäominaisuudet. Tehokäyttäjä on luultavasti suosituin lisäpalvelu, joten miksi ihmeessä verottaa suosituimmasta pois SUPPORTERin takia? Koko hommahan lysähtäis pahasti perseelleen ja taas mennään.
Mainos

Created by: jouko Created on: 2013-07-27 19:26:51 Read times: 25513
Pages: 1   [2]   3